Skocz do zawartości

528i M52B28 stuki na pedale hamulca


ssiikkoorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie.

 

Nie jestem nowy jeżeli chodzi o forum.

 

Do niedawna wystarczyły mi informacje bez logowania.

 

Mam problem i nie umiem go rozwiązać.

 

Otóż od pewnego czasu czuje stuki na pedale hamulca podczas postoju. Nie ważne czy wcisnę go mocno czy też ledwo oprę stopę na nim, czuć co jakiś czas z 1-2-3 stuknięcia w różnych odstępach czasu. Nie jest to cykliczne. Od pewnego czasu zapaliła mi się kontrolka (pomarańczowy zegar przy inspekcji), którą jutro oczywiście zresetuję przy wymianie oleju. Nie wiem czy ona może mieć coś wspólnego w związku ze stukaniem. Te stukanie na zimnym silniku raczej nie występuje. Dzisiaj zauważyłem dziwne trzeszczenie podczas naciskania hamulca - najłatwiej jest mi to porównać do nożnej pompki samochodowej, w której trzeszczy sprężyna podczas naciskania. Dźwięk ten wydobywa się spod maski

 

w czym może być problem ??

1. pada servo

2. stary płyn hamulcowy - pomarańczowa kontrolka zegara przy inspekcji

 

 

samochód hamuje normalnie - nie zauważyłem niepokojących zmian.

 

p.s. na jednym forum znalazłem wątek z 2005 roku :) i koleś pisał, że niby to ustępowało jak zmienił temp ogrzewania - w desperacji próbowałem wielu ustawień włącznie z wyłączeniem wszystkiego i bez zmian a wątek kończy się jak to zwykle bywa bez opisu zakończenia problemu i przedstawieniu co było przyczyną.

 

czy ktoś z Was wie w czym może być problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o ten watek z 2005r., ktory opisales - przyczyna prawie na pewno bylo pracujace webasto. Gdy dziala da sie to odczuc wlasnie na pedale hamulca.

 

Co do Twojego problemu - jak sie ma wydajnosc pompy vacuum? Tez warto byloby ja sprawdzic, zaraz po reszcie, ktora wymieniles.

 

EDIT: A moze to wlasnie webasto, ktore mimo tego, ze wylaczyles nawiewy pracuje jako dogrzewanie silnika? Po dluzszej trasie problem tez wystepuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i odpowiedź.

 

Ok sprawdzę tę pompę pod kontem ciśnienia i ewentualnych wycieków.

 

Webasto wykluczam :) bo go nie mam :D .

 

Jeszcze jedno pytanie ??

 

Na postoju wciskam hamulca "na chama" po powiedzmy 1 sek. może dwóch pedał hamulca lekko się zapada i zatrzymuje. Nie wpada w podłogę ale lekko opuszcza w dół do pewnego momentu.

 

Czy to normalne zachowanie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony.

 

Inspekcja i zegarek zresetowany.

 

Wycieków żadnych nie zauważyłem wygląda wszystko (z zewnątrz) ok.

 

OK. Zajmę się tym w tygodniu. Swojego garażu nie mam tyle co u kolegi korzystam.

 

Płyn hamulcowy w normie ale odpowietrze je.

 

Zawsze zaczyna się od koła znajdującego się najdalej od zbiorniczka płynu.

 

Dam znać jaki efekt i czy występuje nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem chyba rozwiązany.

 

Wczoraj zabrałem się za te hamulce. Trzeszczenie, które słyszałem były jednak spowodowane zaciskami. Piszę ogólnie zaciski bo wiadomo kilka elementów innych też się tam znajduje. Trzeszczenie jak stara pompka samochodowa minęło a także stuki na pedale :) co prawda wczoraj już nie miałem sił żeby testować dłużej ale dzisiaj rano stuków nie było. Widocznie to była wina w zaciskach. Sól po zimie mróz i inny syf po prostu zabrudził je.

 

danielxc717 napisałeś, że prawdopodobnie mam nie szczelność lub zapowietrzony układ - no i tu mam dylemat. Hamulców nie odpowietrzałem teraz. Sprawdziłem stan płynu - idealny tyle samo jest w nim od miesięcy ani mniej ani więcej. Komora pod zbiorniczkiem suchutka zero wody wilgoci nie widać żadnych śladów wody serwo z zewnątrz idealnie wygląda zero rdzy na powierzchni, tak samo pompa pod zbiorniczkiem czysta prawie że pachnąca nowością :D

 

No więc zacząłem się zastanawiać czemu ten pedał tak ucieka w podłogę ??

 

Wsiadłem do kolegi samochodu e46 2.0d i pedał zachowuje się identycznie !!!

 

Na włączonym silniku w okolicy pompy jak się naciśnie mocno pedał hamulca słychać lekki syk ale tylko chwilę i za każdym razem jak się naciśnie ale to chyba normalne bo servo podaje ciśnienie na pompę , mam rację ??

 

Zrobiłem przejazd testowy. predkość 60 km/h pedał w podłogę .... hamulce brzytwa bez pasów przez szybę bym wyleciał.

 

Więc może powiecie jak się u was zachowuje pedał hamulca na włączonym silniku. Wciskamy na max hamulec i czy powoli ten pedał schodzi w dół ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy jesienią zmieniałem płyn hamulcowy to przed wymianą pedał zachowywał się tak jak opisujesz czyli powoli schodził z 5cm. i się zatrzymywał.Po wymianie płynu jest identycznie.

Gdyby układ był zapowietrzony to pedał rósłby po kilkakrotnym naciśnięciu a tego u mnie nie ma .Natomiast jakby była nieszczelność to ubywało by ze zbiorniczka wyrównawczego i wyciek płynu pod spodem byłby widoczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.