Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w książce wyczytałem że jest możliwość regulacji ciśnienia na pompie, czy ktoś się z tym bawił?

Mój problem polega na tym, że czasami na wolnych obrotach (albo przy odpalaniu) pali mi się lampka od ciśnienia, dopiero po dodaniu gazu przez chwilę- gaśnie.

Muszę to koniecznie ogarnąć- sprawdzę czy smok nie jest zapchany bo zaczelo to się dziac po wymianie uszczelki pod glowica, jak sie domyślam ten...mechanik pod uszczelki od rozrządu itp dał jakiś sylikon (coś szarego, elastycznego) i wyczytałem, że to lubi się odrywać wewnątrz i zalepiac siatke filtrującą na pompie. Szlag mnie trafia bo jak odejdę dalej to mam wrażenie jakby ktoraś panewka delikatnie się odzywała, oby to nie to... :duh:

Dlatego przy okazji przeczyszczenia podkrecilbym lekko ciśnienie jeśli to możliwe.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, w książce wyczytałem że jest możliwość regulacji ciśnienia na pompie, czy ktoś się z tym bawił?

Mój problem polega na tym, że czasami na wolnych obrotach (albo przy odpalaniu) pali mi się lampka od ciśnienia, dopiero po dodaniu gazu przez chwilę- gaśnie.

Muszę to koniecznie ogarnąć- sprawdzę czy smok nie jest zapchany bo zaczelo to się dziac po wymianie uszczelki pod glowica, jak sie domyślam ten...mechanik pod uszczelki od rozrządu itp dał jakiś sylikon (coś szarego, elastycznego) i wyczytałem, że to lubi się odrywać wewnątrz i zalepiac siatke filtrującą na pompie. Szlag mnie trafia bo jak odejdę dalej to mam wrażenie jakby ktoraś panewka delikatnie się odzywała, oby to nie to... :duh:

Dlatego przy okazji przeczyszczenia podkrecilbym lekko ciśnienie jeśli to możliwe.

 

Pozdrawiam

 

Czy mechanik grzebał coś przy zaworze ciśnienia oleju ?

Jak słychać panewkę to już dużo wiadomo ...

Opublikowano

Wątpię bo zmieniał tylko uszczelkę pod głowicą, reszta nie była ruszana bo widzialem ją w trakcie roboty..

Właśnie tak dziwnie, nie tyle słychać stukanie czy coś tylko nie ptorafię tego opisać... jak się jedzie to w niczym nie przeszkadza i nie słychać tego ale jak np teraz śnieg spadł i jechalem tak ze 20 na trójce na wyzszych obrotach (ale caly czas na kick-down'ie) to tak jak, gdy samochód chodzi na 3 gary to tak parkocze no to tutaj podobny odglos tylko w duzo duzo mniejszym stopniu. Wcześniej tez to mialem na jesieni jak mu wcisnalem ale to bylo w mniejszym stopniu i w ogóle nie rzucało się w uszy, a że mnie każde cyknięcie wkur... to to zauważyłem od razu. Orientujecie się ile kosztuje szlif wału? bo panewki patrzylem na allegro to około stówy stoją.

Opublikowano
W M44 jest jakiś zaworek od odpowietrzania czegoś (już nie pamiętam dokładnie) i to sobie tak stuka, im szybsze obroty tym szybciej stuka, parę osób już na forum pisało że pewnie któryś zawór od cylindra itp a okazywało się że to to.
Opublikowano
Wątpię bo zmieniał tylko uszczelkę pod głowicą, reszta nie była ruszana bo widzialem ją w trakcie roboty..

Właśnie tak dziwnie, nie tyle słychać stukanie czy coś tylko nie ptorafię tego opisać... jak się jedzie to w niczym nie przeszkadza i nie słychać tego ale jak np teraz śnieg spadł i jechalem tak ze 20 na trójce na wyzszych obrotach (ale caly czas na kick-down'ie) to tak jak, gdy samochód chodzi na 3 gary to tak parkocze no to tutaj podobny odglos tylko w duzo duzo mniejszym stopniu. Wcześniej tez to mialem na jesieni jak mu wcisnalem ale to bylo w mniejszym stopniu i w ogóle nie rzucało się w uszy, a że mnie każde cyknięcie wkur... to to zauważyłem od razu. Orientujecie się ile kosztuje szlif wału? bo panewki patrzylem na allegro to około stówy stoją.

 

Jeśli jechałeś na kick-down to może miałeś tak wysookie obroty że włączyło się odcięcie zapłonu i chyba dla tego miałeś wrażenie że chodzi jak na 3 gary.

Inne hałasy mogą pochodzic od starej poduszki silnika lub mechanik nie przykręcił jednej śruby łączącej kolektor ssący z łapą silnika.

Hałasowac może też zawór DISA ( klepanie, pukanie )

Jeżeli jest to hałas od panewki to lepiej wymienic silnik na taki sam. Szlifowanie i zabawa w ustawienie wysokości tłoków i wyważenie wału lepiej sobie odpuśc. Jak sam tego nie zrobisz nikt Ci tego dokładnie nie zrobi. Są zakłady które się tym zajmują ale zawsze coś wyjdzie nie tak.

A takie cykanie z silnika można próbowac usunąc np po przez wymianę popychaczy hydraulicznych ( 650zł ), i jak nie pomoże to wymienic wałki rozrządu, 2szt to ok 5 tyś zł. Już nie licze robocizny i dźwigienek zaworowych itp.

Jak auto jest oczkiem w głowie i zamierzasz jeździc jeszcze wiele lat lub w ogóle nie zamierzasz zmieniac to warto pomyślec o nowym silniku, cena to ok 20tyś zł.

Opublikowano

HEHEH, a jaki to problem wymienic panewki w IS'ie - co to prom kosmiczny, przeciez to prostu silnik z 90 lat :D

wal - o ile jest potrzeba bo panewka narobiła bałaganu - szlifujesz i zakładasz oryginalne (oczywiście dostępne w ASO) panewki nadwymiarowe i po sprawie.

Zrobi ci taki remont kazdy mechanik.

 

Nowy silnik :D bez komentarza.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Co do wymiany panewek itp to sam to mogę zrobić i zrobię to lepiej niż ci wszyscy partacze co się mechanikami nazywają albo praktykanci w porządniejszych zakładach co ledwo filtr powietrza potrafią wymienić, tylko kwestia szlifowania- to w zakładzie. Narazie jeździ ale napier... niemiłosiernie popychacze, jutro zdejmę misę aby przeczyscic ten smok od pompy oleju bo na wolnych mam kiepskie ciśnienie- na tyle że olej nie idzie na wałki rozrządu, na mocno rozgrzanym oleju jak mu trochę przycisnę to już nie wspomnę co tam się zaczyna dziać :duh: Zastanawia mnie jedno- co bardziej by było opłacalne: czy robic remont wału oraz kupic nowe popychacze (obliczylem ~700zł) czy kupic drugi silnik..? Jedni twierdzą że jak bedzie nowe to wiem co mam, drudzy odwrotnie. Głowica byla robiona uczelniacze, zawory ok, pierścienie i tłoki z tulejami też są w porządku. Teoretyczny przebieg to 300k km a ile naprawdę to nikt się już nie dowie- samochod ma 20 lat wiec nie oszukujmy się 300 tysiecy to dość śmieszny przebieg jak na taki wiek i nikt mi nie wmówi, że ma w tym wieku samochód z 180 tysiecznym przebiegiem- no chyba ze jakiś kolekcjoner. :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.