Skocz do zawartości

520 24v 94r brak plusa po przekręcenia zapłonu


papdzan

Rekomendowane odpowiedzi

Już chyba wiem dlaczego nie wzbudzało mi alternatora bo stacyjka nie daje plusa po przekręceniu w pozycje zapłon. Jak dzisiaj sprawdzałem czemu nie gra mi radio to na czerwony przewodzie (+ 12 V zasilanie) brak napiecia...sprawdziłem też czy delej za kostką radia już na przewodzie wiązku samochodu (fioletowo biały przewód) też brak napięcia ....zauważyłem że po połaczeni żółtego przewodu (podtrzymanie) z czerwonym radio działa bo dostaje napiecie prosto z aku ale zaczeła mi także działać lampka w schowku pasażera?

 

Jak mogę teraz sprawdzić gdzie i dlaczego stacyjka nie dostaje napięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik b20 czy b25?

Zdecyduj się czy napięcie nie dochodzi do stacyjki (czerwony,dość gruby przewód 4mm2,w kostce pin1 w stacyjce pin 30),czy też dochodzi ale nie wychodzi z niej po przekręceniu w poz. 1 (fioletowy przewód 2,5mm2,w kostce pin 2, w stacyjce pin R)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...w więc tak radio nie działało bo spalił się bezpiecznik 18, po wymianie radio zaczeło działać ale stacyjka chyba nie odcina napięcia po wyjeciu kluczyka bo radio działa bez niego.

Jesli bym sie chciał dostać do kostek stacyjki to muszę odkrecic kierownicę aby ściagnąć te plastiki? bo po odkręceniu plastikowych śrubek na dole i na górze oraz tych dwóch za dźwignia pozycji kierownicy plastiki ani drgną?

....oraz jak wyglada procedura odkrecenia kierownicy(sportowa trójramienna z poduchą) bo nie chciabym czegoś uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie,myślałem że masz stacyjkę na wierzchu,poradzimy inaczej,bez rozbierania,ale powiedz wreszcie jaki masz ten silnik i z którego miesiąca 1994 jest Twoje auto,albo podaj ostatnie siedem cyfr VIN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z roku 1994/07.....powiem tak byłem i siedziałem nad tym chwilkę i po ponownym podłaczenieciau bezpiecznika radia brak alarmu(tak jakby sie pilot rozprogramował), doszedłem do tego że jesli spiołem w kostce alarmu (3g ews) pin 5 ( Violet/White (Shielded) – Spliced Into Violet/White in Loom behind Glovebox) z pinem 9 (Brown – To LED Pin 1) to paliło bezpiecznik radia ten pod maską i wtedy była możliwość zaprogramować pilot. Taka sama sytuacja jest jeśli zmostkuję żółty kabel radia z tym czerwonym(napiecie po przekręceniu stacyjki) ...alarm nie działa a jeśli rozłącze te kable to natychmiast jest ok, więc podpiołem obydwa przewody radia do zółtego przewodu z pominięciem fioletowo białego na którym powinno pojawic sie napiecie po przekręceniu stacyjki ( a którego obecnie brak) oraz przy okazji brak oświetlenia schowka jesli nie ma napiecia na tym fioletowym kablu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie wiem co kombinujesz z tym pilotem i alarmem,skupiam się na stacyjce.Jeśli przekręcisz kluczyk w poz.1 to powinno pojawić się napięcie na bezpieczniku 1 i 24,w poz.0 tego napięcia być nie powinno.Sprawdź i daj znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli stacyjka jest ok.Z węzła przed w/w bezpiecznikami napięcie jest podawane na zasilanie przekaźnika K3 w przedniej skrzynce,a przez jego styki na bezpiecznik 18.Teraz sprawdź napięcie (3x na wszelki wypadek) na tym bezpieczniku 18,stacyjka w poz.1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiew działa w poz.2

Bezpiecznik 18 odpowiada za zasilanie radia,zdalnego sterowania,podświetlenia schowka,telefonu,podświetlenia lusterka pasażera itp.Wszystkie te odbiorniki są zasilane przewodami fioletowo-białymi z węzła x451 znajdującego się z przodu tylnej skrzynki mocy :) pod tylną kanapą,tam musisz szukać zonka odnośnie Twojego radia.

A uporałeś się z ładowaniem aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ładowania ...ładowanie mam wporzadku (pełna regeneracja altka) ale dalej nie mam wzbudzenia i muszę go przegazować do ok 3tys obrotów, podmieniłem juz zegary na inne i to samo.. nie wiem jak sprawdzic ten odcinek przewodu który idzie z tego okragłego złacza pod maską w stronę kabiny.

 

Ps. a mógłbys mnie jakoś naprowadzić na ten węzeł x451 (od czego zacząć szukać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz tylną kanapę to zobaczysz od strony kierowcy tylną skrzynkę mocy i wychodzące stamtąd kable.W okolicy jest sporo węzłów - koło skrzynki,przed nią,pod tapicerką itp,niestety musisz pogrzebać i zlokalizować (np po ilości przewodów fioletowo-białych?),potem się będziemy dalej zastanawiać.

Co do tego wzbudzenia to opisz jeszcze raz problem szczegółowo,jestem chory,muszę leżeć i mi się nudzi,chętnie pogłówkuję na temat,ale to już jutro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...brak wzbudzenia alternatora (brak kontrolki aku na zegarach)...jakieś dwa tygodnie temu robiłem ogólny serwis (wymiana płynów, filtrów, świece , uszczelka pokrywy zaworów , czyszczenie krokowca, wspomaganie, regeneracja altka, spalone żarówki podswietlenia zegarów)...po regeneracji altka i ponownym zamontowaniu...brak kontrolki i wzbudzenia...najpierw pomyslałem że coś poruszyłem jak próbowałem wyjąć krokowca spod kolektora bo tak w tej rynience idzie przewód od wzbudzenia ale na forum doradzili mi abym sprawdził za pomoca miernika pomiedzy altkiem a pinem 25 w kostce tej kolo gniazda serwisowego czy jest przepływ... i jest wiec ten odcinek kabla jest ok.

...następnie podmieniłem zegary na inne...kilka razy sprawdziłem zarówkę...podmieniłem altka na inny i to samo brak kontrolki i wzbudzenia. Sprawdziłem także czy jeśli zepne ten pin 25 ale od strony wiązki kabiny z masa czy zaświeci się kontrolka i nic ...brak kontrolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,przeczytałem tamten wątek,teraz gryzę sprawę,mam tylko pytanie skąd wiesz że jest/był brak wzbudzenia,bo pisałeś o tym? Kontrolka się w ogóle nie zaświeca? A nie świeci się tak słabiutko przez cały czas? Przyglądnij się jej.Ona zupełnie nie zależy od żadnej elektroniki i od reszty zegarów, i jeśli się w ogóle nie zaświeca to ewidentnie albo żarówka spalona,albo inna przerwa w obwodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...na pewno nie swieci sie nawet trochę bo sprawdziałem nawet w nocy ...jak juz mówiłem kwestie żarówki , licznika czy altka możemy wykluczyć bo to kilka razy zamieniałem i nic. Pierwszy odcinek przewodu już sprawdziłem ten pod maska który idzie do tego złacza kolo złacza diagnostycznego. Tam w tym złaczy wiazka przewodów silnika jest zmieniana na wiazke kabiny i juz jest mniejsza srednica przewodów. Przewód na pinie 25 (wzbudzenie) zmnienia przekrój na taki jak wchodza do licznika ale nie wiem jak sprawdzić czy ten odcinek jest sprawny bo nie wiem czy idzie on bezposrednio do licznika czy np. gdzies nie ma jakiegoś węzła i dalej nie idzie inny przewód....oprócz tego na wtyczkach licznika brak opisu pinów.

 

sprawdziłem tylko z ciekawości czy jest jakis czysto niebieski przewód wchodzacy do licznika i jest tylko jeden w zółtej kostce ...więc sprawdziłem czy jest napięcie na nim i jest. Troche mi ciężko cos wymyslec bo za bardzo nie wiem jak działa ten obwód wzbudzenia na altku.

 

Gdzies na elektrodzie wyczytałem że stacyjka daje plus a altek daje minus dlatego kontrolka swieci...a jak odpalimy silnik to na altku pojawia się plus i napiecia się równowazą i nastepuje zgaszenie lampki. Ale czy z licznika idzie jeden przewód prosto do atka z ładunkiem plus a z drugiej strony altek daje minus na tym samym przewodzie czy lampka z jednej strony dostaje plus po stacyjce a z drugiej strony jest poprowadzony ten minus do altka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej jest tak jak napisałeś. To jednak oznacza że jak się pojawia napięcie na przewodzie który jest podejrzany to lampka kontrolna nie ma prawa świecić :) Więc tak nie znajdziemy usterki,ale będziemy sprawdzać przejście.Najpierw droga od alternatora: z zacisku D+ niebieski przewód 1,5mm2 idzie do punktu połączeniowego x8004 gdzie się łączy z trzema innymi niebieskimi 2x0,5mm2 i 0,75mm2.Jeden idzie do złącza diagnostycznego (pin 12),drugi do przekaźnika pompy,a trzeci(nasz) do znanego ci już złącza silnika x20(pin25).Ten odcinek trzeba by "przedzwonić" miernikiem między D+ a pinem 25.

Następnie ze złącza x20 przewód niebieski 0,5mm2 idzie do punktu połączeniowego x213 gdzie dochodzą jeszcze trzy inne niebieskie i jeden z nich 0,5 zadaje do ważnego przekaźnika K61(w złączu pin 9,styk przekaźnika 86b),wychodzi z przekaźnika przez styk 86 (pin 4) i zadaje do złącza x16 zegarów (dalej niebieski 0,5mm2) pin 9,do lampki,a od lampki przez pin 15 do bezpiecznika nr 17.Przekaźnik K61 jest zasilany z bezpiecznika 28 (sprawdź go,pod napięciem jak stacyjka jest w poz.2).

Między stykiem 86 a 86b jest dioda i na mój nos to ona daje syf ;)

Ten przekaźnik w Twoim aucie jest chyba w przedniej skrzynce,ale na dostępnym w sieci schemacie akurat brak jego lokalizacji.Muszę się wyczołgać do auta po książkę to się dowiem który to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się,to ten,też znalazłem,wcześniej gapiłem jak ślepy.Trzeba więc zbadać miernikiem przejście między pinem 12 w gnieździe diagnostycznym lub pinem 25 w złączu x20 a stykiem 86b przekaźnika K61.

Również trzeba zbadać przejście między stykiem 86b a 86 tego przekaźnika,tam powinna być dioda więc trzeba użyć trybu do mierzenia diod w mierniku.

Następnie trzeba zbadać przejście między stykiem 86 przekaźnika a pinem 9 w złączu x16 przy zegarach.To jest złącze drugie od prawej patrząc od przodu zegarów,a od tyłu drugie od lewej,koloru chyba plastiku tyłu zegarów.

Tutaj masz rozpiskę tego złącza:

http://download.golgofa.ru/valera/ETM/bmw_e34_520_low_ETM/8500.0/index.html

strona 8500.0-01 fig 1, B260002.00

To złącze żeńskie czyli chyba to wtykane w gniazdo na zegarach (?)

Jeszcze można zapodać w tym złączu na zegarach napięcie na piny 9 i 15 - lampka powinna się zaświecić.

No chyba że masz zegary od wyższego modelu,wtedy w złączu x16 do tej lampki obowiązują piny 5 i 7 i nigdy się nie zaświeci :twisted:

Przyjrzałem się połączeniom wewnątrz zegarów i wygląda na to że jest jeszcze większa różnica między wersją low a high.U ciebie z pinu 15 w złączu x16 jest bezpośrednie połączenie do stacyjki pin 15 przewodem zielonym.W wersji high kontrolka ma standardowe zasilanie z "wewnętrznego plusa" i tylko jedno wyjście na D+ więc chyba te zegarki są niezamienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...rozwiązałem problem :D ...miałem zamienione przkaźniki k61 z k9...miałem tam wsadzony pomaranczowy a miał być ciemno zielony...pamietam jak czyściłem styki wszystkim przekaźnikom i napewno wtedy pomyliłem je miejscami...jak to mówią zacznij od najprostszych żeczy...ale bez twojej pomocy pewnie bym jeszcze długo kombinował co jest nie tak...wielkie dzięki :D

 

 

...mam jeszcze jedno pytanie w zwiazku z tym alarmem....a więc tak ...pilot do alarmu mogę tylko zaprogramowac wtedy kiedy nie ma bezpiecznika 18 bo jeśli np po zaprogramowaniu pilota go tam ponownie umieszczę to pilot nie działa a raczej działa tylko jeśli wcisne przycisk OFF to wlącza sie alarm a jak ON to go wyłącza dlatego też jak już pisałem musiałem podpiąć radio do stałego pradu po żółtym kablu bo bezpiecznik 18 jest od radia. Prawdopodobnie problemem jest fioletowo biały przewód pin 9 w kostce alarmu który powoduje przepalenie bezpiecznika 18 po spieciu z pinem 5 w tej samej kostce idącym do lampki na nawiewie. Nie wiem dlaczego sie tak dzieje ale ten pin 9 jest połączony z przewodami fioletowo białymi za schowkiem pasażera. Czy alarm widzi też otwarcie schowka i załącza alarm a np. teraz jest gdzies brak styku i widzi go cały czas otwartego. Bo wymyśliłem że poprostu odepnę ten fioletowo biały przewód w kostce alarmu?

 

Ps. czy da radę jakoś podpiąć moduł komfortu z alarmem abym mógł mieć domykanie szyb i szyberdachu z pilota bo teraz mam tylko z kluczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...rozwiązałem problem :D ...miałem zamienione przkaźniki k61 z k9...miałem tam wsadzony pomaranczowy a miał być ciemno zielony...pamietam jak czyściłem styki wszystkim przekaźnikom i napewno wtedy pomyliłem je miejscami...jak to mówią zacznij od najprostszych żeczy...ale bez twojej pomocy pewnie bym jeszcze długo kombinował co jest nie tak...wielkie dzięki :D

Ten przekaźnik K9 nie ma diody,miałem nosa w swoim podejrzeniu :twisted:

Resztą jeśli pozwolisz zajmę się jutro,ale na alarmach to się słabo znam niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.