Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam pytanie do osób, które przerabiały podobny temat :) Muszę przewieść w Bagażniku maszynę o łącznej wadze 390 KG jeżeli chodzi o wymiary to wejdzie na styk. problem w tym, że trasa ma łącznie 1000Km ( 80 % autostrada ) Czy zawieszenie wytrzyma taki nacisk ? dodam, że oprócz kierowcy będzie pasażer. Już 2 razy wiozłem ładunki po 240KG i było ok :) ale waga mniejsza i zasięg krótszy. Jak myślicie ? Obecnie zawieszenie jest w 100% sprawne. Jak z cieśnieniem w oponach ?

Opublikowano

czy nie zarwiesz nic to nie wiem, ale nawet jak 240kg wiozłeś to już powinieneś ciśnienie zwiększyć w/g wskazań na tabliczce ciśnienia kół, umieszczonej przy drzwiach

nie wiem czy ktoś konkretnie tobie odpowie, najłatwiej jest zapakować, zobaczyć co będzie, przejechać się popatrzeć i ocenic

a najbezpieczniej jest wypożyczyć przyczepkę z niewiadowa za 50zł za dobę - ale trzeba mięć hak

ja ogólnie bym bety tak nie zajeżdżał, to nie passat b3 który wszystko zniesie

Opublikowano
Generalnie od takich cięższych przewozów mam 2 Vany ale pech chciał, że jeden odmówił posłuszeństwa, a drugi jest w trasie... Co to przyczepki też o tym myślałem tylko perspektywa ciągnięcia jej przez 1000Km mnie przeraża. wątpie czy można z przyczepką jechać więcej niż 140 km/h :p poza tym nie mam haka chyba, że jest opcja montażu haka bez niszczenia zderzaka z możliwością ściągniecia go w każdej chwili. hmm nie chce jej zajeżdżać ale nie ukrywam, że kupiłem e46 touring właśnie do celów firmowych ( głównie trasy z lekkim załadunkiem ) wkońcu dla takich potrzeb ktoś wymyślił kombii. Wspólnik ma e91 w 3 litrowy dieslu, podczas ostaniego przewozu auto najnormalniej padło :p a załadunek wynosił bagatela 230 KG :) strzeliło zawiesznie z tyłu... Co prawda wykończyła je dziura ale to nie zmienia faktu, że e46 lepiej znosi ciężką prace :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli ma być bardziej konkretnie, to skoro masa auta z kierowcą to 1580kg (bez dodatkowego wyposażenia, w tym oczywiście bez np. haka), a całkowita masa dopuszczalna to 2005kg, to masz 425kg załadunku. A to oznacza, że jeśli pasażer będzie ważył 36kg lub więcej, to przekroczyłeś dopuszczalne fabrycznie obciążenie. Ja aż tyle nie wiozłem, więc nie mogę powiedzieć, że sprawdziłem i mam pewność, ale nie zaryzykowałbym takiej podróży moim kombiaksonem.
Opublikowano

nie wiem ... jak mam trzech normalnych kolesi po 80 - 90 kilo upchanych na tylnej kanapie to już mi się gorzej prowadzi, nie chodzi nawet o moc ale o prowadzenie

jak spróbujesz to napisz czy dała radę

polemizowałbym czy touring w bmw jest odpowiedni na woła roboczego

to tak jakby zaprzęgnąć amstaffa do zaprzęgu, jak dziad to i 2-3 osoby przeciągnie na wąskich sankach, skicha się ale to zrobi jak będzie motywacja ale nie takie jego przeznaczenie mimo ze muskulatura konkret

połowę mniejszy husky da radę wiele kilometrów - do tego jest

może porównanie abstrakcyjne, ale sam widzisz co się stało w e91 z mniejszym obciążeniem

bmw touring jak i ar 159 kombi nie widzę jako woła to nie te same przeznaczenie do astra kombi, passat kombi czy golf kombi - chodzi mi o starsze rocznik

Opublikowano
Mysle ze nic nie bedzie. Jeden kolega podal juz dane fabryczne.. i jesli polozysz tylne siedzenie i dobrze rozlozysz ciezar to nic sie nie stanie. tylko zadbac musisz o cisnienie w oponach. Jesli chodzi o hak to nie ma najmniejszego problemu z montazem. W zaden sposob nie ingerujesz w tylni zderzak. Jak zainwestujesz w troche lepszy to i taki z latwym demontarzem znajdziesz ( w niektorych krajach to obowiazek nie wolno jezdzic samochodem wyposazonym w hak .. bez przyczemu musi byc zdjety)... .A I W TRASIE GRZECZNIE BEZ SZARZOWANIA
BUNIA :)
Opublikowano
hmmm decydując się na wersję touring kierowałem się właśnie praktycznością. Potrzebowałem samochód z niskim progiem załadunkowym i dużym bagażnikiem ( chociaż w porówananiu z VW golf IV kombii Bmw słabo wypada :) Nie widze sensu kupowania samochodu z powiększonym bagażnikiem ( kombii ) jeżeli nie będzie on wykorzystywany. Generalnie Kombii może służyć jako auto rodzinne lub właśnie w firmie czasami muszę przewieść parę rzeczy i tutaj spisuje się znakomicie. Nie mówie tutaj o przewożeniu cegieł, cemenetu i innych rzeczy, które zabrudzą samochód. Ja dbam o samochód, nawet jak zdarzy mi się coś zapakować to wcześniej zabezpieczam całą powierznie specjalną matą. O samochód trzeba dbać :p Ale wracając do tematu, czy jest możliwość zamontowania haku, który będzie na codzień skryty bez konieczności robienia dziur w zderzaku ?
Opublikowano
Dziękuje za odpowiedź, wysłałem post zanim zobaczyłem twoją odpowiedź :p a jak wygląda sprawa instalacji w takim haku ? chodzi mi o podłączenie świateł z przyczepki itd ?
Opublikowano
to jest tak jak ze wszystkim.. zalezy ile zinwestujesz.... zdaje mi sie ze dbasz o auto i jego wyglad wiec nie dycyduj sie na 1 lepszy. Poszukaj bo niektore firmy maja dedykowane modele hakow moze warto. A jak wyglada... roznie poszukaj u wujka google :P .. ale generalnie jes to schowane pod zderzakiem i kwestia rozwiazania jak sie lacza dwie czesci ( generalnie im latwiejszy, lepiej wygladajacy i lepszej jakosci tym drozszy) najprostrzy laczy sie na zaczepach a zapina na srube i sa rozne warjacje tego. co do kabli to generalnie wystepuje jedna... tzw kostka z bolcami ktora podpinasz z przyczepy do kostki zamontowanej obok lacznika pod zderzakiem.
BUNIA :)
Opublikowano

zabezpieczyć można pasami bo uchwyty są, kwestia tylko czy te uchwyty wytrzymają tyle, w pasku kiedyś wiozłem 100km silnik diesla z toyoty 1.9, cały ale bez skrzyni to już miałem duszę na ramieniu, nie wiem ile on tam ważył, we dwoje go podnieśliśmy i włożyliśmy do bagażnika to chyba 150 kilo max, nie wiem

wiem że kolega ma org klapkę w sedanie zeby hak założyć, do haków ze słupska pewnie trzeba ciąc zderzak ale na stronbie www jest napewno napisane

z orgialnym hakiem to nie wiem, może nie trzeba, poza tym poszycie zderzaka to 200zł w orgilanej używce, jak samochód jest zakupiony z przeznaczeniem takim a nie innym

to nie wiem co za problem z cięciem

Opublikowano
Fajnie. 390 kg nie zabezpieczone za plecami i prędkości ponad 140....

 

Kto powiedział, że nie zabezpieczone ? Mam specjalną metalową kratę do przewozu takich rzeczy :) Wracając do haków znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/hak-wypinany-bmw-10-1999-2005-e-46-kombi-e20-i2089051261.html są też tańsze opcje z możliwością demontażu ale w przypadku tego modelu po zdjęciu haka nie wystaje nic :) Co o tym sądzicie ? Czy można coś takiego zamontować samemu ?

Opublikowano
nie baw sie w montarz samemu!!! jak oni to zrobia bedziesz mial gwarancje a koszt pewnie nie jest powalajacy. Niech to zrobi fachowiec ... niechcial bys doznac przyjemnosci urwanej przyczepy ciagnietej za soba... moze to niezle kuku zrobic
BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.