Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

To ładnie Cię skroili....4kzł za rozrząd? Komplet części rozrządu do N47 w ASO kosztują 1280zł brutto - 2700zł za robociznę?

 

Możesz konkretnie podać numery części i ich ceny?

Ja kiedyś liczyłem koszty części i wyszło mi ponad 1700zł (a i tak pewnie coś pominąłem).

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/163/808336_Rozrzad-N47.jpg

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Planuję wymianę rozrządu w mojej E90 N47 i szukam warsztatu, który zrobi to jak należy i w miarę dobrej cenie. Możecie mi kogoś polecić z okolic Wrocławia?

Kolego mechanik z Bierutowa kolo wrocka. Jest do niego kontakt w dziale polecane warsztaty. Chlopak zna sie na rzeczy. Robilem u niego rozrząd. Oczywiście ori części. Wymiana w 8h. Cena Ok. Nie daj się naciągnąć na 4k :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie chopaki. A gdzie ja napisalem , ze placilem 4k?

To jest cena , ktora Wiesiek podaje klientom. Wiem ile to kosztuje u niego i tyle. A auto robilem u niego bo jest to przyjaciel rodziny i cena tez byla przyjacielska zapewniam.

 

Mozna zrobic i u mietka w szopie. Tylko pytanie.ile to pojezdzi?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Co do części: niech ktoś wklei symulację zamówienia np. ze sklepu BmwStore, (kto już wymieniał rozrząd i wie co kupić) i wtedy będzie wiadomo jakie dokładnie części są potrzebne do N47. Robocizna to już odrębna sprawa.

Pozdrawiam

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oto wycena z BMW Smorawiński dla N57.

 

11318506654 Łańcuch steruj. dolny N57 149,53

13527800025 Koło łańcuchowe N57 96,53

13528515670 Szyna prow. E70 F10/11 47,79

13528515671 Szyna napin. E70 F10/11 44,37

13527797905 Napinacz łańcucha D E60-F11 146,91

13527797909 Dysza wtryski oleju E60-F11 27,30

11318572503 Łańcuch rozrządu E60-F11 207,09

11318509927 Koło łań.wałka rozrządu N57 116,27

11317797899 Szyna prowadząca G E60-F11 47,79

11317797898 Szyna napinająca G E60-F11 44,37

11318576201 Napinacz rozrządu E60-F11 123,15

 

 

RAZEM 1 292,85 RABAT 6%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kto wymienia łańcuchy bez kół zębatych :duh: , a gdzie łańcuch pompy oleju i uszczelki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kto wymienia łańcuchy bez kół zębatych :duh: , a gdzie łańcuch pompy oleju i uszczelki?

 

Nie wiem po co te komentarze okraszone idiotycznymi emotami? To wycena BMW Smorawiński z zastrzeżeniem, że mogą dojść inne części po weryfikacji przez mechanika po rozebraniu silnika. Poza tym koła zębate są zawarte w kosztorysie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeżeli ktoś podaje kosztorys bez uszczelek i wszystkich kół i łańcuchów a jest to serwis BMW to wyczuwam spore doświadczenie w temacie :wink: , uszczelka obudowy skrzyni łańcuchowej jest jednorazowa więc jak może dojść ewentualnie po weryfikacji ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś podaje kosztorys bez uszczelek i wszystkich kół i łańcuchów a jest to serwis BMW to wyczuwam spore doświadczenie w temacie :wink: , uszczelka obudowy skrzyni łańcuchowej jest jednorazowa więc jak może dojść ewentualnie po weryfikacji ?

Wbrew internetowemu szumowi łańcuchy aż tak często nie padają. Stad być moze ASO faktycznie ma małe doświadczenie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh , nie zartuj

Nie padaja bo duza grupa urzytkownikow wymienia je jak pojawia sie szuranie.

Nawet bmw wymienia te czesci na gwarancji bez pierdniecia, a oni chyba dysponuja jakimis statystykami ...

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem są statystyki. Jedna na tysiąc wizyt serwisowych dotyczy łańcucha.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej lista części, które są (wg. ASO Wrocław) potrzebne są do wymiany rozrządu w E90 N47D20A. Wymiana rozrządu wykonywana jest poprzez wyciągnięcie silnika (tak sugeruje to robić BMW). Koszt części poniżej to ok. 1900 brutto.

 

11147797490

11147797491

11127807017

13527797905

13528575471

13528573158

13528573159

13527797906

11318576201

11318572503

11317797898

11317797899

11318509926

11417797896

11417798019

11417807350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto wycena z BMW Smorawiński dla N57.

 

11318506654 Łańcuch steruj. dolny N57 149,53

13527800025 Koło łańcuchowe N57 96,53

13528515670 Szyna prow. E70 F10/11 47,79

13528515671 Szyna napin. E70 F10/11 44,37

13527797905 Napinacz łańcucha D E60-F11 146,91

13527797909 Dysza wtryski oleju E60-F11 27,30

11318572503 Łańcuch rozrządu E60-F11 207,09

11318509927 Koło łań.wałka rozrządu N57 116,27

11317797899 Szyna prowadząca G E60-F11 47,79

11317797898 Szyna napinająca G E60-F11 44,37

11318576201 Napinacz rozrządu E60-F11 123,15

 

 

RAZEM 1 292,85 RABAT 6%

 

ASO Rawski w Markach k/Warszawy 1540 jakiś miesiąc temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podrzuciłem swoją furę na wymianę rozrządu w BMW Arek (trasa Radomsko-Częstochowa). Rozrząd w całości 1500 policzony, a w tym jeszcze łańcuch pompy oleju, bo jak stwierdził szef - dostał cynk, że się zacierają, a na poparcie tezy zrobiłem z nim małe oględziny N47 z x3-ki gotowej na podmianę silnika. Współczucie dla właściciela. Odbiorę i dam znać co i jak. Dodam, że nie było u mnie żadnych wskazujących objawów, wymieniam rozrząd profilaktycznie, aby później nie płakać gdzieś na poboczu 500 km od domu ;). Przebieg: 153k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlew, jaki koszt całościowo (z robotą i olejem) ??

 

...i z uszczelką intercoolera, bo mi popuściła na dole przy chłodnicy = 3450 zł razem z robotą. Olej, wiadomo - z filtrami całościowo i tak dalej. Ogólnie u Pana Arka nie jest drogo, ale swoje trzeba zapłacić, bo części są dobre, a chińszczyzny nie wkładają + robocizna na dobrym poziomie. Serwisujemy u nich "rodzinnie" od dawna. Mam nadzieję, że po tej grubszej robocie też będzie wszystko w porządku.

 

Edit po robocie:

 

Rozrząd wymieniony, silnik jakby od innego samochodu - na plus. Mimo, że nie słyszałem żadnych odgłosów, powszechnie utożsamianych z kończącym się rozrządem. Wymieniałem profilaktycznie, bo przebieg dobił 153k i akurat miałem wymianę oleju to sobie za jednym zamachem "pyknąłem". Firma BMWarek trasa Częstochowa - Radomsko. Jedno "ale" - jeśli ktoś się zdecyduje, to niech zaraz uprzedzi żeby wam ramek od tablic nie zmieniali na ich firmowe, bo zrobili to bez pytania, a przy tym uszkodzili mi z tyłu lakier :? . Nie wiem, kto tak nieudolnie wkładał tam łapy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze zapytać o to takie metaliczne cykanie, Oprócz tego szurania jest jeszcze to metaliczne cykanie. głównie to słychać przy 2 i 3 (jak już jest ciepły) na tym filmiku, ale na żywo to przy zimnych też słychać. Gdzieś przeczytałem że to zawory, co o tym sądzicie? Chyba że to też łańcuch.

 

Doszedłeś już co to za cykanie? U mnie w ostatnich dniach tez to zauwazyłem... Coś jakby wentylator o cos przycierał albo coś podobnego z tym mi się to kojarzy.

Sam sie teraz zastanawiam co to jest.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlew .. jakie koszta ?

 

Witam

 

Części najnowsze? Oryginalne BMW czy innej firmy ? Sam kupowałeś części ?

 

Cała robocizna z pełną wymianą zębatek i łańcuchów + wszelkie części oryginalne = około 2800zł. Nie kupowałem sam części, bo nie mam czasu na takie zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze zapytać o to takie metaliczne cykanie, Oprócz tego szurania jest jeszcze to metaliczne cykanie. głównie to słychać przy 2 i 3 (jak już jest ciepły) na tym filmiku, ale na żywo to przy zimnych też słychać. Gdzieś przeczytałem że to zawory, co o tym sądzicie? Chyba że to też łańcuch.

 

Doszedłeś już co to za cykanie? U mnie w ostatnich dniach tez to zauwazyłem... Coś jakby wentylator o cos przycierał albo coś podobnego z tym mi się to kojarzy.

Sam sie teraz zastanawiam co to jest.

 

 

Niestety nie, doszedłem do tego co to, ale wentylator raczej nie, bo przy zwiększaniu obrotów propoprcjonalnie zwiększa sie częstotliwość tego a przy obrotak pow.3000 to już jest prawie jednolity dzwięk.

 

Z tym łańcuchem to też zauważyłem, że najbardziej hałasuje na normalnie nagrzanym silniku, jak jest zimny albo go przegonie 2ookm/h lub kąkretna jazda(obroty 2000-3000) to jest cichszy aniżeli przejechaniu 20km na 1500- 1700obr/min średnio

 

Dodatkowo byłem w ASO w Gliwicach na standardowym przeglądzie auta (półtorej godziny przeglądali) i ocenili że w pracy łańcucha niczego złego nie słyszą a prosiłem o to żeby ich na to wyczulić, reszta też niby bez najmniejszych problemów poza lakierem na karoserii który jest podniszczony od częstych myjni, więc nie wiem jak to jest z tym szuraniem, bo ja odkąd zajarzyłem dzięki youtubowi i forum o jaki dźwięk chodzi to to słyszę z daleka, aczkolwiek jak maska jest zamknięta i wolne obroty to nie słysze tego.

 

Oprócz tego podjechałem w okolicy do jednego mechanika o dobrej renomie i facet już kilkukrotnie mnie zaskoczył przy moich poprzednich autach swoją wiedzą i diagnozowaniem usterek. Kilka razy się zdarzyło że z mojego opisu problemu(jestem laik) na odległość wywnioskował co jest grane gdy inny mechanicy mając auto w rękach nie wiedzieli i podejrzewali 100 różnych rzeczy a anie to co było winne, aczkolwiek inne marki, bo BMW jeszcze nie miałem.

 

I stwierdził, że delikatnie słychać łańcuch, ale niczego złego nie słyszy dodatkowo powiedział, bez względu na wszystko przy 150-160 tyś wymienić rozrząd bo chociaż szansa proporcjonalnie mała ze szczeli to jednak lubią sobie strzelać w ostatnim czasie łańuchy(koszt wymiany jest w sumie nie wielki jak do auta którym się jeździ i trzeba to brać jak zwykłe koszty aksploatacyjne), a łańcuchy nie tylko w tym silniku padają, ale i w benzynia bmw. W innych markach też padają typu Audi, Mercedes, aczkolwiek o tych silnikach najgłośniej słychać bo podejrzewa że tutaj ten łańcuch jeszcze dość często jest słyszalny co denerwuje ludzi) dodatkowo czasy 300 tyś 700tyś przebiegu już dawno mineły i teraz najlepiej w każdym aucie co 150-200 tyś wymieniać trzeba

 

Nie wiem co o tym wszystkim sądzić, ale zrobiłem w ciągu ostatniego miesiąca 4tyś km z hakiem i w planie do wiosny dobiję(jeżeli jeszcze silnik pojedzie albo go nie skasuje) do około 145 tyś i na pewno wymieniam rozrząd tylko jeszcze nie wiem gdzie( od Wrocławia po Katowice mogę go odstawić byle zakład by miał dobrą renomę przy naprawach BMW i wiedzę) Wierzę że na forum znajdę taki.

 

Silnik świetny jak na 2 litry, ciagnie fajnie(w zakresie 2000 do 3500 tego głównie używam przy przyspieszaniu bo jeżdżę dynamicznie na moje odczucia ale go nie katuję) na drganie już nie zwracam uwagi.

Jadąc trasę krajówką bez ruchu przy prędkości 100km/h spalił 4,7 litra na 100km przy trasie 300km(rzeczywiste spalanie na dystrybutorze) przy jeździe autostradowej 140 do 200 ale sporadycznie głównie 140-170 spalanie 6l, szybciej jechać nie dałem rady bo ruch zbyt wielki 800km niemieckiej autostrady, kilka robót drogowych po drodze, ale płynnie bo średnia z trasy wyszła 135km/h w tym trochę miasta było na początku i końcu. Silnik przy tych prędkościach w sumie cichutki.

Przetestowane V max 240km/h na budziku, prosta płaska(ani z górki ani pod górkę), mogłem jeszcze go dusić ale już wskazówka zwolniła od 220 wiec uznałem że szkoda go. Silnik nie chipowany. 163 PS przy 4200 obr/min i 380Nm w zakresie 1900 do 2750(dane fabryczne) cóż więcej od niego chcieć.

 

dodatkowo przy 30000 tyś rocznie w porównaniu do benzyny(drugie autko które mam 2.0 140KM) daje to oszczędność rzędu 1600 Euro rocznie około 6500zł mniej na paliwie więc cosik zostaje na ekstra remonty.

 

wylałem z siebie przemyślenia do których doszedłem, także się rozpisałem sorki moje zdanie jest takie, wymieniać co maks 150tyś km i nie przejmować się że trochę szeleści bo nie przewidzisz kiedy jemu się zachce szczelić.

 

pozdrawiam wszystkich dziękuję za pomoc i do wiosny raczej odstawiam temat łańcucha chyba, że sam o sobie przypomni, bo oszaleć by można było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I stwierdził, że delikatnie słychać łańcuch, ale niczego złego nie słyszy dodatkowo powiedział, bez względu na wszystko przy 150-160 tyś wymienić rozrząd bo chociaż szansa proporcjonalnie mała ze szczeli to jednak lubią sobie strzelać w ostatnim czasie łańuchy

 

Trza wymienić i spać spokojnie.Grunt, aby robota wyszła porządnie. U mnie było bardzo podobnie; łańcucha, ani innych typowych objawów nie było słychać w ogóle. Czy to na bardzo rozgrzanym silniku, czy też na zimnym. Jednak w związku z tym, że mam zamiar jeździć moim samochodem jeszcze przynajmniej ponad dwa lata, w ogóle nie brałem pod uwagi, iż tego nie zrobię. Wystarczy mi fakt, że jeżdżę z oponą w sprayu w bagażniku, a jak bym się czuł, bojąc się dodatkowo o rozrząd? :norty: . Wracając do głównego wątku - wymieniłem i silnik pracuje po prostu inaczej; ciszej i spokojniej. Ogólnie wydaje zupełnie inne dźwięki co jest chyba spowodowane tym, że teraz spośród wszystkich dźwięków, na pierwszy plan mogła wysunąć się turbina. Mógł się też przyczynić do tego wymieniany za jednym zamachem olej, oraz dolewka LM Spulung, Na pewno wszystko się nieco unormuje po 4-5kkm ;).

Ta, lubią w ostatnim czasie, bo się E90 pre lci i E60 namnożyło na drogach ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.