Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy orientuje się ktoś może jak wygląda sprawa zmiany skrzyni biegów manualnej w silniku 2,5 M54... ( 5 biegowej) na skrzynie, też manualną od silnika 3,0

też M54...( 6 biegowa). Skrzynia 6 biegowa pochodzi z E85 z roku 2004 tak samo jak ewentualny "biorca". Czy poza samą skrzynią potrzebne są jakieś części, czy wystarczy sama zmiana skrzyń ? Sporo jeżdżę w trasach i przydałby się 6-bieg, spadłoby pewnie spalanie, chyba, że się mylę ?

Ma ktoś wiedzę na ten temat lub jakieś doświadczenia ak to wygląda ?

Opublikowano

Na pewno będziesz potrzebował krótszego wału. Możesz go kupić, wymontować z dawcy (jeśli go masz w całości), lub skrócić u specjalisty, ale to chyba najmniej opłacalna opcja.

Do tego nowe uszczelki, olej do skrzyni (zakładam, że masz kompletną skrzynię z shiftem (drążkiem, bo tam jest trochę inne mocowanie z tego co wiem) i całą resztą, więc to odpadnie), podnośnika i dnia wolnego ;D.

Spalanie powinno spaść, gdyż 6 bieg ma inne przełożenie z nadbiegiem 0,85. Do tego będziesz miał trochę krótsze przełożenie na jedynce i dwójce. Nie wiem tylko jak się to wszystko poskłada z przełożeniem przekładni. Ale i tak na 6 biegu obroty spadną ci o jakieś pół tysiąca. Jakbyś założył jeszcze przekładnie od tego silnika (3.07 zamiast 3.46) to spadłyby jeszcze o kolejne około 400 RPM.

 

A tak przy okazji już założonego topiku dopytam. Może ktoś z was będzie wiedział, z jakich silników będzie pasować 6 biegowa skrzynia do M50B25 (tak wiem, to E36, więc nie ten dział).

  • 11 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.