Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.. przy odbieraniu samochodu od gazownika , powiedział mi , że przy okazji wyszło co mam jeszcze do wymiany w samochodzie... jak usłyszałem ile tego jest zbladłem i nie dowierzałem , że az tyle mam do roboty... a wydawało mi sie ze jeszcze LALECZKĄ która ma wyszstko dopięte na ostatni guzik..

 

do roboty mam :

 

- termostat

- sonda lambda

- łożysko tył prawe

- kończy mi się sprzęgło [ oznaki , ciezko wchodzace biegi ]

 

samochód : bmw e46 316i 1.9 benzyna 2000r sedan

 

Co sądzicie o wydatkach które mnie czekają ? sa to powazne naprawy czy raczej normalne przy takim przebiegu i latach samochodu ? bo nie wiem czy mam sie denerwować faktem ze jest tego aż tyle , czy raczej jest to normalne ?

 

Kolejne pytanie , ile wydam na to wszystko aby kupic czesci DOBRE , nie chce kupować termostatu słabego który znowu po jakimś czasie mi padnie.. polecacie jakies czesci z allegro ? i jak z wymianą , wiem ze sprzęgło i łożysko to grubsza robota , a z sonda i termostatem poradze sobie sam ? ;>

Opublikowano
przy odbieraniu samochodu od gazownika

to on jest także mechanikiem?? Na jakiej podstawie stwierdził owe nieprawidłowości?? Zapytaj go o to... zweryfikujemy jego wiedzę :wink:

Opublikowano
aha to spoko :cool2: Co do termo to sam wiesz jakie ceny i najlepiej ASO, sonda to już grubszy temat bo do sprawdzenia masz szczelność i drożność dolotu i wydechu i dopiero po tym ewentualne podmiany sondy, ale zawsze przyczyną jest "lewe" powietrze; łożysko bardzo łatwy i tani temat do naprawy, z tym sprzęgłem to sprawdźcie jeszcze poduszki skrzyni i dodatkowo stan oleju w skrzyni... najprawdopodobniej docisk siada, ale przed największymi wydatkami warto sprawdzić i upewnić się, że wszystko zostało zdiagnozowane.
Opublikowano
aha to spoko :cool2: Co do termo to sam wiesz jakie ceny i najlepiej ASO, sonda to już grubszy temat bo do sprawdzenia masz szczelność i drożność dolotu i wydechu i dopiero po tym ewentualne podmiany sondy, ale zawsze przyczyną jest "lewe" powietrze; łożysko bardzo łatwy i tani temat do naprawy, z tym sprzęgłem to sprawdźcie jeszcze poduszki skrzyni i dodatkowo stan oleju w skrzyni... najprawdopodobniej docisk siada, ale przed największymi wydatkami warto sprawdzić i upewnić się, że wszystko zostało zdiagnozowane.

 

 

masz rację , bo wydać kase łatwo.. a zarobić ją ciezej ;)

 

reasumując w 1000zł nie ma szans zebym sie zmiescił , chyba ze sprzęgło zostawie na nastepny miesiąc , moze coś się stać jak bede jezdził dalej z tak ciezko chodząca skrzynią biegów ? mogę ją zniszczyc ?

Opublikowano
hmm... nie chcę Cię martwić itd bo o nie o to tu chodzi, ale przez jazdę na "tępym" sprzęgle zawsze dochodzi do błyskawicznego uszkodzenia synchronizatorów poszczególnych biegów, tj po prostu ich zębatki się ścierają/szlifują itd nie dając możliwości płynnego wbicia biegu i objawiają się charakterystycznym ZGRZYTEM w momencie wkładania biegu.. Poza tym nic poważniejszego się nie może wydarzyć. W dieslach np dochodzi dodatkowo do wykorbienia wałka sprzęgłowego skrzyni biegów oraz uszkodzenia łożysk tego wałka, ale do tego przyczynia się potężny moment obr w niskich obrotach silnika.
Opublikowano
hmm... nie chcę Cię martwić itd bo o nie o to tu chodzi, ale przez jazdę na "tępym" sprzęgle zawsze dochodzi do błyskawicznego uszkodzenia synchronizatorów poszczególnych biegów, tj po prostu ich zębatki się ścierają/szlifują itd nie dając możliwości płynnego wbicia biegu i objawiają się charakterystycznym ZGRZYTEM w momencie wkładania biegu.. Poza tym nic poważniejszego się nie może wydarzyć. W dieslach np dochodzi dodatkowo do wykorbienia wałka sprzęgłowego skrzyni biegów oraz uszkodzenia łożysk tego wałka, ale do tego przyczynia się potężny moment obr w niskich obrotach silnika.

 

 

no dobra, wazne ze piszesz mi szczrze co i jak , przez co nie zostawie tego tematu , postaram się zrobić wszystko 1 dnia u znajomego mechanika , jak sie oczywiscie zgodzi , i ciekawe ile wezmie za robocizne za to wszystko :x

Opublikowano
tylko tak jak wcześniej wspomniałem najpierw do sprawdzenia te najmniejsze sprawy: olej, poduszki. Może nie będzie tak tragicznie i do wymiany będzie jedynie docisk, tarcza i łożysko dociskowe, zatem koszta polecą zdecydowanie w dół bez drogiego dwumasu :cool2:
Opublikowano
tylko tak jak wcześniej wspomniałem najpierw do sprawdzenia te najmniejsze sprawy: olej, poduszki. Może nie będzie tak tragicznie i do wymiany będzie jedynie docisk, tarcza i łożysko dociskowe, zatem koszta polecą zdecydowanie w dół bez drogiego dwumasu :cool2:

 

szkoda ze sam nie umiem tego wymienić all... ile człowiek by zaoszczędził na tych mechaników... :mad2: no nic.. dzieki jeszcze raz za całe info , w przyszłym tyg ugadam się z mechanikiem :) teraz przynajmniej wiem co i jak i po co :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.