Skocz do zawartości

E60 545i pytanie o smg


Słaby123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

moje pytanie dotyczy bmw w moim mniemaniu trochę rzadkiego.... mianowicie.

Pojawiła sie opcja zakupu auta po ''sąsiedzku'' mój sąsiad pracuje za granicą i stwierdził ze z racji pracy sprzeda auto bo tylko stoi i niszczeje..

Jest bmw e60 545i smg auto jest w bdb stanie posiada je 2 lata i wiem ile serca w nie włożył.

Auto jest importowane z usa (sam sprowadzał przez rodzine) miało małą szkodę z tyłu.

ostatnio miałem możliwość jazdy, wrażenia rewelacyjne tylko zawsze jest ale...

auto dosc nerwowo zmienia biegi (szczególnie pierwsze kilometry na zimno) czuc udeżenie w plecy i stuk w tylnej czesci auta.

można to ograniczyć puszczając gaz przy zmianie biegu, tyko w tym momencie auto strasznie wolno i ospale zmienia biegi (jak smart) :duh:

i tu czar pryska... czytałem na temat smg i wiem ze skrzynia jest szybka tylko w tym aucie jest szybka i ''brutalna'' lub ospale zmienia biegi z upuszczeniem gazu.

Moje pytanie, czy jest to usterka w aucie czy ''ten typ tak ma'' ?

czy jest to smg1 czy smg2 ?

czy pojawia sie problem w użytkowaniem wersji usa w pl? (z tego co wyczytałem to nie)

czy w smg powinno sie odpuszczać gaz przy zmianie biegów?

Dodam iż auto jest z końca 2004r. przebieg 130tyś,

w historii auta nie widnieje żadna naprawa skrzyni i sprzęgła.

Dziekuje za pomoc.

 

--

Edytowane przez Słaby123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nadzwyczajnego. Tak właśnie działa SMG. W trybie normalnym jest ospała zaś w trybie sport bardzo narowista. Ja swoją drogą nigdy nie używam ustawień trybie D, wtedy to wogóle można zasnąć. A w trybie sport mocno przeciąga na każdym biegu. Tak więc jak dla mnie łopatki i zmiana manualna jest najlepsza. Mam identyczną skrzynię i ten silnik ale w E63. Pewnie skrzynia DKG byłaby lepsza ale do tych aut takich nigdy nie było. Co do awaryjności. Psuje się jedna rzecz, sam miałam taki przypadek jak wielu użytkowników na świecie tzn. pada przekaźnik do pompy głównej ciśnienia jak i sama pompa. Koszty w sumie niewielkie. Sama pompa w ASO kosztuje ok. 1100 zł a wymiana stosunkowo prosta. Przekaźnik 70 zł to już pryszcz. Ja mam 1100 tys i sprzęgła nie wymieniałem. Jedynie co bym wymienił to tego krasnala co zmienia biegi, na nieco szybszego.

 

Pozdrowienia kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nadzwyczajnego. Tak właśnie działa SMG. W trybie normalnym jest ospała zaś w trybie sport bardzo narowista. Ja swoją drogą nigdy nie używam ustawień trybie D, wtedy to wogóle można zasnąć. A w trybie sport mocno przeciąga na każdym biegu. Tak więc jak dla mnie łopatki i zmiana manualna jest najlepsza. Mam identyczną skrzynię i ten silnik ale w E63. Pewnie skrzynia DKG byłaby lepsza ale do tych aut takich nigdy nie było. Co do awaryjności. Psuje się jedna rzecz, sam miałam taki przypadek jak wielu użytkowników na świecie tzn. pada przekaźnik do pompy głównej ciśnienia jak i sama pompa. Koszty w sumie niewielkie. Sama pompa w ASO kosztuje ok. 1100 zł a wymiana stosunkowo prosta. Przekaźnik 70 zł to już pryszcz. Ja mam 1100 tys i sprzęgła nie wymieniałem. Jedynie co bym wymienił to tego krasnala co zmienia biegi, na nieco szybszego.

 

Pozdrowienia kolego

 

Dziękuje serdecznie za konkretną odpowiedz, czy jestes w stanie powiedzieć czy jest to smg1? czy smg2? i jak powinno sie uzywac tej skrzyni?

czy odpuszczać gaz przy zmianie?

w trakcie zmiany biegów słychać ''tąpninięcie'' w tylnej czesci auta czy u Ciebie taż tak jest?

czy nie wpływa to na zużycie elementow napędu? wał, most, podpory , elementy gumowe?

Dziekuje pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nadzwyczajnego. Tak właśnie działa SMG. W trybie normalnym jest ospała zaś w trybie sport bardzo narowista. Ja swoją drogą nigdy nie używam ustawień trybie D, wtedy to wogóle można zasnąć. A w trybie sport mocno przeciąga na każdym biegu. Tak więc jak dla mnie łopatki i zmiana manualna jest najlepsza. Mam identyczną skrzynię i ten silnik ale w E63. Pewnie skrzynia DKG byłaby lepsza ale do tych aut takich nigdy nie było. Co do awaryjności. Psuje się jedna rzecz, sam miałam taki przypadek jak wielu użytkowników na świecie tzn. pada przekaźnik do pompy głównej ciśnienia jak i sama pompa. Koszty w sumie niewielkie. Sama pompa w ASO kosztuje ok. 1100 zł a wymiana stosunkowo prosta. Przekaźnik 70 zł to już pryszcz. Ja mam 1100 tys i sprzęgła nie wymieniałem. Jedynie co bym wymienił to tego krasnala co zmienia biegi, na nieco szybszego.

 

Pozdrowienia kolego

 

Dziękuje serdecznie za konkretną odpowiedz, czy jestes w stanie powiedzieć czy jest to smg1? czy smg2? i jak powinno sie uzywac tej skrzyni?

czy odpuszczać gaz przy zmianie?

w trakcie zmiany biegów słychać ''tąpninięcie'' w tylnej czesci auta czy u Ciebie taż tak jest?

czy nie wpływa to na zużycie elementow napędu? wał, most, podpory , elementy gumowe?

Dziekuje pozdrawiam.

 

Nasze SMG to ostatnia generacja tej konstrukcji stosowana w cywilnych BMW (M mają inne skrzynie z możliwością wyboru trybu pracy jak i szybkości zmiany biegów). Po liftingu SMG już nie występuje przynajmniej tak wynika z REALOEM. Nasze skrzynie mają oznaczenie GS6S53BZ i były dawane także do 550 czy 650. Kultura pracy tej skrzyni nie jest idealna stąd chyba wycofanie się BMW z kontynuacji w kolejnych projektach.

 

Na zimno skrzynia jest mało przyjemna i ja wtedy zawsze odpuszczam gaz przy zmianie, nie robię tego bez względu na temp. w trybie sport. Tąpnięcie jest wyczuwalne właśnie wtedy gdy gazu nie odpuścisz w normalnym trybie, a wynika to według mnie ze zbyt długie czasu przełączania biegów i zmiany prędkości obrotowej silnika i powolnego łapania sprzęgła. Ja nie zauważyłem zwiększonego zużycia elementów przeniesienia napędu wału podpór itd. W SMG uwielbiam przegazówki przy redukcji, tak surowa skrzynia jak dla mnie pasuje do szóstki która jest trochę bardziej sportowa niż E60 :D . Jeśli miałbym jeszcze raz wybierać skrzynię do swojego auta znów bym wybrał SMG.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze rozumiem, że jesli komus odpowiada praca tej skrzyni to niema sie czego obawiać?

Mi osobiscie podoba sie konfiguracja auta v8 smg i 333km :lol:

Obawiałem sie że taka praca skrzyni wskazuje na usterkę, myśle ze po zakupie auta i kilku dniach bedzie łatwiej mi ogarnąć auto,

Narazie z racji pogody i pierwszych jazd czuję duzy respekt do auta.

Kolego podpowiedz mi prosze jeszcze czy przerabiałeś temat cieknacej rury w silniku.

Naczytałem sie o tym i chyba temat nie unikniony,,,? ile masz przebiegu?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze rozumiem, że jesli komus odpowiada praca tej skrzyni to niema sie czego obawiać?

Mi osobiscie podoba sie konfiguracja auta v8 smg i 333km :lol:

Obawiałem sie że taka praca skrzyni wskazuje na usterkę, myśle ze po zakupie auta i kilku dniach bedzie łatwiej mi ogarnąć auto,

Narazie z racji pogody i pierwszych jazd czuję duzy respekt do auta.

Kolego podpowiedz mi prosze jeszcze czy przerabiałeś temat cieknacej rury w silniku.

Naczytałem sie o tym i chyba temat nie unikniony,,,? ile masz przebiegu?

Pozdrawiam.

 

Ja ma nalatane 110 tys. O tej rurze oczywiście również słyszałem, ale póki co mnie to nie trafiło. Być może problem dotyczy nie każdy silnik 4,4 L. Silnik i jego dźwięk jest boski, to jedne z ostatnich wolnossących V8 w BMW. Sprawdzaj poziom oleju, niski poziom bardzo szkodzi silnikowi i układowi VANOSów. Wymiany świec czy termostatów akumulatora, nie traktuję jako usterek tylko zwykłe koszty eksploatacyjne. Jak dla mnie spalanie jest akceptowalne miasto ok. 15-16l trasa ok.12-14l.

 

Udanej i przyjemnej jazdy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja ma nalatane 110 tys. O tej rurze oczywiście również słyszałem, ale póki co mnie to nie trafiło. Być może problem dotyczy nie każdy silnik 4,4 L.

 

akurat problem rurki dotyczy wszystkich silników N62 i N62N [czyli nie tylko 4.4 ale i 4.8]. Po prostu prędzej czy później każdemu się to przytrafi ( z tego co widać na forach [szczególnie zagranicznych] to rurka siada przeważnie przy ~160kkm +/- 30kkm ). Koszt obecnie nie jest ogromny (szczególnie w Polsce) i nie ma się zbytnio czego obawiać; choć wiadomo lepiej żeby autko się nie psuło.

 

Jak masz nalatane 110kkm to pewnie w niedługim czasie będzie Ciebie czekać pompa wody (znowu na zagranicznych forach średnio sypie się po ~120kkm; ja wymieniałem przy 136kkm i było już ją ładnie słychać).. Na szczęście koszt też nie jest piorunujący..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurke w tym silniku wymienialem przty 261 tys przelotu... nic strasznego, w moim przypadku wymiana byla banalnie prosta i w sumie niedroga bo lacznie 1600 zl . wymiane robilem w UK auto odebralem kilka dni temu:> rurka oczywiscie nie "ori" ale dzieki temu instalacja prymitywnie prosta:d a efekt na chwile obecna ten sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę wszystko zależy od użytkowania auta nie kapienia na zimnym silniku, regularności wymiany płynów itd. Przed wami jeszcze wymiana uszczelniacz zaworowych. Koszt też nie duży i da sie zrobić bez demontażu głowic, wyciągania silnika a nawet nie trzeba ściągać rozrządu i wałków jak sie ma dobrego mechanika a nie bajkopisarza i naciągacza. Mogę polecić konkretnego magika na Śląsku ; )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kupiłem takie BMW i przez rok zrobiłem 2,5tys.km bo mam problem z osprzętem skrzyni który tak na prawdę nikt nie może rozwiązać i zamiast jeździć autko stoi w warsztacie.

 

Napisz na PW co sie dzieje jakie objawy moze bede w stanie pomoc wraz z moim mechanikiem uleczylem juz wiele e46 m3 ktore tulaly sie po warsztatach z kazdego wyjezdzajac z rachunkami 4 cyfrowymi nadal niesprawne.

Co prawda w e60 jest troche inne smg ale zasada dzialania ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już robiłeś adaptację, to myślę że już nic więcej nie poprawisz. SMG tak ma, to jednak skrzynia manualna z hydrauliką do zmiany biegów. Demon prędkości to to nie jest. Akceptowalna szybkość jest w trybie sport. A głośniejsze klikanie skrzyni na 1 i 2 biegu wg mnie jest normalne. Zazwyczaj się to dzieje przy niższych prędkościach, tym samym przy niższym poziomie hałasu, stąd możesz wszystko słyszeć, a później już nie.

 

Te skrzynie nie są specjalnie awaryjne, pada czasem pompa wysokiego ciśnienia, ale wtedy skrzynia zazwyczaj wchodzi w stan awarii, bez możliwości ruszenia i wbicia jakiegokolwiek biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.