Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chcialbym sie zapytac was koledzy po ilu kilometrach przelacza sie wam z benzynki na gaz samochod bo caly czas jest cos nie tak,zaczelo sie to po wymianie termostatu to znaczy zaraz po wymianie to momentalnie sie przelaczal na gaz temperatura byla -3 na zewnatrz a teraz przy -9 dzisiaj odpalilem odsniezylem furke chodzila na wolnych okolo 5 minut, ruszylem za 2 km mialem 90 stopni silnika pion na zegarach a gaz dalej sie nie przelaczal dopiero okolo po 5km zgasilem ja i odpalilem i przelaczyl sie na gaz.W srodku leci cieple powietrze takze nie jest zapowietrzona.

Opublikowano
powinno sie przelaczac tak jak u Ciebie na poczatku, za chwilke, czyli na postoju zamin odsniezysz, lub po odpaleniu po przejechaniu max 5km, jeszcze zalezy na ile masz ustawiona temp. zazwyczaj 30st
Opublikowano
dodam ze mam ustawiona temperature przelaczania na 30 stopni,furka stoi pod chmurka nie odpalalem jej 2 dni.Bo nie wiem czy jechac do gazownika zeby podlacz pod kompa.Zastanawia mnie jedna rzecz kiedys jak mialem uszkodzony termostat byl caly czas otwarty to zima nie lapal mi 90 stopni a gaz mi pzrelaczal sie zawsze zaraz za niebieskim polem na zegarach czyli okolo 30 stopni a teraz na zegarach mam 90 czyli pion i nie przelacza sie tylko nie pamietam jakie byly temperatury w tamtym roku zima :D .Wiem na pewno ze po wymianie termostatu silnik osiaga 90 po 2km przy -9 i jest cieplej w aucie ale gaz inaczej sie przelacza tzn innych temperaturach,tak pomyslalem ze moze wczesniej jak mialem uszkodzony termostat to chodzil na duzym obiegu i moze zawsze gaz mi sie przelaczal zaraz za niebieskim polem a teraz termostat jest zamkniety i chodzi na malym obiegu i moze gaz sie przelacza na innych temperaturach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,jeśli temp.płynu jest 90 stopni a komp. nie przełącza na gaz jest to wina instalacji gazowej (oczywiście gdy parownik jest podgrzany płynem-sprawdź czy jest ciepły) czyli czujnika,który daje impuls do komputera by przełączyć na gaz.U mnie jest nastawione na temp.ok.40 stopni (wskazówka płynu kończy bycie na niebieskim polu).
Opublikowano
nie wiem zobacze co z tym zrobic ogolnie wydaje mi sie ze jak by cos bylo uszkodzone to wogole by sie nie przelaczyl troche teraz sobie czytam o tym sproboje reduktor/parownik i czujnik od gazu czyms ocieplic moze steropian albo filc. :cool2:
Opublikowano
Możesz mieć zapowietrzony sam reduktor gazowy.Poprostu jakiś bąbel powietrzny dostał się do parownika i nie dogrzewa go.Tak się może dziać jeśli reduktor jest nisko umiejscowiony i nie do końca odpowietrzony.No i pewnie nie masz nadal zamontowanej osłony pod silnik.Może zamiast kombinować z jakimś styropianem,który pewnie i tak się stopi lepiej kupić tą osłonę,bo ona nie jest tylko aby nie brudził się silnik,tylko ma też zadanie osłony termicznej.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
z ta oslona to pomysle a reduktor mam umiejscowiony ,jak stoimy przed maska to po lewej stronie ponizej gniazda diagnostycznego.Ale jak by byl babel powietrza w reduktorze to mial bym ogrzewanie w srodku, i chyba wogole by sie nie przelaczal na gaz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.