Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie, ostatnio zauwazylem ze nawiew nie daje cieplego powietrza na postoju a jedynie cieple po dluzszej jezdzie, pierwsza rzecz zbiorniczek plynu, odkrecilem a tam pusto, zostawilem auto, biegiem na stacje i wlalem litr prestona przy odkreconym odpowietrzniku i na otwartym cieplym + wiatrak na pozycji 1, jak wydobyl sie z niego plyn zakrecilem i odpowietrznik i korek, odpalam auto z nadzieja ze sprawa zalatwiona czekam az sie nagrzeje do 90 stopni a tu cieplego powietrza nie ma i na dodatek zagotowal sie owy plyn w zbiorniczku, gorna rura ciepla dolna od chlodnicy do silnika zimna, pompa dziala bo leci strumyczek w zbiorniczku jak do daje gazu to mocniej, plyn ogolnie bardzo mętny + dalo sie zauwazyc cos w rodzaju "lanych klusek" lecz tylko na poczatku, odessalem kluski i ze 100ml plynu, nie wiem jaki powinien byc poziom bo wskaznik zablokowal mi sie na dnie zbiorniczka, stan oleju prawidlowy, kolor tez, na korku oleju śladowe ilosci nie bialego a zoltego nalotu zapewne za sprawa tego ze jezdze 10km dziennie albo wogole i czesto gasze i odpalam + mrozy (wersja optymistyczna w zwiazku z uszczelka glowicy), na chodzacym silniku plyn nie bąbelkuje. Aha wlasnie przed chwila bawilem sie jeszcze z tym plynem, i dziwnym trafem jak przelaczam na zime powietrze w klimie manualnej, obroty silnika maleja do okolo 500 ze telepie buda jak dam na cieple silnik chodzi równiutko - dziwne zjawisko. Dodac moge jeszcze to ze temperatura jest idealna, wskazowka stoi pionowo i nigdy nie przekroczyla tego pionu w kierunku czerwonego zakresu. Na zdrowy rozum, to termostat, ale skoro termostat nie daje plynu z chlodnicy to dlaczego na malym obiegu nie grzeje nagrzewnica, zapchana czy co? Nie wiem co teraz zrobic autem wole nie jezdzic, za tydzien mialem jechac w trase do domu i ferie chyba przesiedze w Poznaniu. Pozdrawiam
Opublikowano
dziwnym trafem jak przelaczam na zime powietrze w klimie manualnej, obroty silnika maleja do okolo 500 ze telepie buda jak dam na cieple silnik chodzi równiutko - dziwne zjawisko.

Bo elektrozawory przy ustawieniu na zimne dostają cały czas prąd. sprawdź ładowanie alternatora czy jest prawidłowe i czy akumulator się nie kończy.

 

A czy odpowietrzałeś na gorącym silniku i włączonym ogrzewaniu? spróbój to powtarzać kilka razy.

Opublikowano

Ja masz dobry płyn to na pewno nie zamarzło, jak masz wode to pewnie miałbyś już po silniku, więc raczej to nie to.

Prędzej się zapchała.

Opublikowano

Zaraz jade na male zakupy:

 

20L wody destylowanej

środek do czyszczenia ukladów chlodzenia

Prestone 10L

 

Moj plan na jutro to wjazd na kanał spuszczam plyn, wlewam wode destylowana + środek do czyszczenia, zagrzanie silnika, spuszczenie, nalanie tym razem tylko wody destylowanej, nagrzanie, spuszczenie i finalnie nalanie Prestona do układu, mam nadzieje ze to odetka mi ta nagrzewnice.

 

Mam jeszcze jedno pytanko, chcialbym bowiem sprawdzic czy termostat dziala, i chce go dzisiaj wymontowac z auta wsadzic do gara i wygotowac, zobaczyc czy sie otwiera, czy teraz na ukladzie z plynem jak odkrece termostat, to plyn sie wyleje? czy moze termostat jest na tyle wysoko ze obedzie sie bez chlapania. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.