Skocz do zawartości

szarpanie ponizej 1tys obrotow m60 manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

dzis zauwazyłem ze gdy jade wolno - i predkosc obrotowa silnika spadnie ponizej 1tys ( miedzy 700 a 1000 ) obrotow i jak dodaje lekko gazu to czuje jak caly samochod zaczyna drzec - co dziwne - dzieje sie to tylko na 3 i 4 biegu - drgania pochodza ( tak mi sie wydaje ) z silnika - tak jakby wypadal zaplon ....

 

wiem ze to bardzo niskie obroty - ale chyba silnik nie powinien drzec ... ma ktos cos podobnego u siebie , poniewaz nie daje mi to spokoju...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W instrukcji pisze wyraźnie, żeby nie obciążać silnika poniżej 1500rpm. Możesz używać tych obrotów hamując silnikiem, ale nie przyśpieszać od nich, a już na 3 i 4 biegu to morderstwo.

Ogólnie nie jest dla mnie dziwne, że telepie silnikiem przy tych obrotach, chociać nie powinno.

Kai
Opublikowano
Zalecam podjechanie do elektryka samochodowego i podłączenie pod komputer- od razu wykaże. U siebie też ostatnio nie mogłem dojść przyczyny tarpania(co jakiś czas). Okazała się winna sonda Lambda-nie trzeba tego lekceważyć( wymiana tego elementu powinna odbywać się co około 80 tys.km). Stawiam właśnie na to, Pozdrawiam
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano
wiem ze to bardzo niskie obroty - ale chyba silnik nie powinien drzec ...

 

Przy 700-1000 obr/min - na każdym biegu wyższym niż drugi - ma do tego absolutne prawo :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

dzieki za obpowiedzi..........

 

chodzi o to ze niedawno zmieniałem skrzynie z automatu na manualna i jestem na etapie testow - i jestem przewrazliwiony na wszelkiego rodzaju drgania , szumy itp ......... jezeli to norma to wszystko ok - balem sie ze to moze byc wina skrzyni , dyfra , walu ..........

Opublikowano

no wlansnie biegi chodza z oporem - nie jest to jakos ciezko , ale czyc moment zazebienia , taki klik , nie da sie szybko zmienic biegu - tak jakby skrzynia sama puszczala w odpowiednim momencie dopiero pozwalala na wbicie biegu , drazek trzeba prowadzic - nie da sie wbic biegu na ' odczep sie '....... stan oleju jest , skrzynia pochodzi z samochodu z przebiegiem 160tys - nie ma rzadnych luzow itp.........

 

masz podobnie ?? bo wszycy mi mowia ze tak ma byc.......

 

zgrzytow nie ma , jedynka wchodzi bezproblemowo , reszta biegow tak jak opisalem wyzej.........

Opublikowano

No właśnie mam podobnie i bardzo mi się to nie podoba. Mam przebieg ok. 180tys. wlałem nowy olej i niewiele to zmieniło. Natknąłem się gdzieś w sieci że w instalacji sprzęgła jest jakiś zaworek, który opóźnia zadziałanie sprzęgła zabezpieczając skrzynię przed ...czymś. Szczerze mówiąc nie zrozumiałem o co chodzi dokładnie. Użytkownik który o tym pisał mówił że wywalił ten zaworek zupełnie i jest git.

 

Pozdrawiam

Krzysiek
Opublikowano

nie mam pojecie jak to jest - mi tez sie to nie podoba - ale jak wszyscy mowia ze tak ma byc to trudno.... mysle ze chodzi o to zeby dac skrzyni czas na synchronizacje trybow.... jakbys znalazl gdzies ten temat o tym zaworku to bysmy to rozpracowali - choc nie wiem czy to ma sens - wole jezdzic tak a dluzej niz zmienac biegi szybko i szukac nowej skrzyni ( bo komplet synchronizatorow to wydatek ponad 1000zl... )

 

ps - nie wiem czy to ma znaczenie ale gdzies czytalem ze skrzynie roznych firm zmieniaja roznie biegi - ja mam np ZF.......

Opublikowano
Xsilver ale modzisz z tymi skrzyniami, niedługo bedziesz mógł otwożyć swój zakład i już bedziesz miał na stanie 4 skrzynie:) . A tak na serio to sprzedałes te automaty na allegro?
Opublikowano
wiem ze to bardzo niskie obroty - ale chyba silnik nie powinien drzec ...

 

Przy 700-1000 obr/min - na każdym biegu wyższym niż drugi - ma do tego absolutne prawo :!:

 

.... ja też to obstawiam , te obroty - to wolne obroty i bez dodania gazu powinien nawet zgasnąc , a co dopiero na wyzszym biegu ...

* - w zależności od typu i wyposażenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.