Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ostatnio wpadł mi przyrząd do mierzenia ciśnienia na garach i z czystej ciekawości go użyłem , wiec przy sprawdzaniu było trochę oleju przy świecach i jak je wykręciłem to olej wlał się do komory spalania , ciśnienie na tłokach wyszło między 13 a 14 bar na karzdym tłoku a na forum większość pisze że im wychodzi po 12 i mniej , głowica jest napewno po 3 szlifie , 2 popychacze klepią i mam problem z falującymi jałowymi obrotami , pytanie jest takie czy pomiar jest wiarygodny czy coś spartoliłem ?
Opublikowano

Jeśli było trochę tego oleju,który wlał się do silnika ze świec-mogło to ciut "zdeformować" odczyt ciśnienia. Jeśli pierścionki tłokowe,ciut przepuszczają,to ten olej,mógł trochę je uszczelnić,dając większe ciśnienie.

A ogólnie,jeśli masz olej przy świecach,to przygotuj się na wymianę uszczelek pod deklem zaworowym.

Opublikowano
głowica jest napewno po 3 szlifie

Pytanie czy ktoś dobrze to zrobił i czy komory teraz nie są zbyt prężne.

Opublikowano

Rozgrzałeś silnik do temp. roboczej?

Do pomiaru wykręcasz wszystkiw świece i zaczynasz pomiar od pierwszego cylindra od rozrządu. Następnie przy docisnietym przyrządzie wciskasz pedał gazu do deski i kręcisz aż wskazówka przestanie się przesówać, i tak za każdym razem. Temp nie moze spaśc ponizej 80stC

Opublikowano

sprawdzałem na letnim silniku i bez gazu wiec musze jeszcze raz pomierzyć ale to nie dziś bo zimno jak diabli :) dziękuję za pomoc i później napisze co mi wyszło

w sumie to nie jest taka zła bo kumpel się nia przejechał a on na m20b25 i mówił że moja się lepiej zbiera niż jego ale to może dla tego że mam szpere 3,91

Opublikowano
Kompresje powinno się sprawdzać na letnim silniku.Temperatura powoduje rozszerzenie metalu,a co za tym idzie,delikatne uszczelnienie cylindrów.Zupełnie zimny-też nie,bo olej jest gęstszy i też powoduje uszczelnienie. 2-3 minuty pracy silnika rozrzedzi olej,ale nie nagrzeje nadmiernie części metalowych.
Opublikowano
Kompresje powinno się sprawdzać na letnim silniku.Temperatura powoduje rozszerzenie metalu,a co za tym idzie,delikatne uszczelnienie cylindrów.Zupełnie zimny-też nie,bo olej jest gęstszy i też powoduje uszczelnienie. 2-3 minuty pracy silnika rozrzedzi olej,ale nie nagrzeje nadmiernie części metalowych.

 

To twoja teoria :nienie: Diesla się sprawdza na zimnym silniku, a benzyna musi mieć min 70stC.

Opublikowano

Kolego Marbie - gdzieś Ty się mechaniki samochodowej uczył ? Benzyna się nie nagrzewa ? Czemu tylko ropniaka sprawdzasz na zimnym ? Niby mam te swoje 43 latka na karku a i od ukończenia samochodówki,troszkę lat minęło - ale coś mi ta Twoja teoria,nie leży. No chyba że w szkole i na szkoleniach zawodowych,źle uczyli.Albo coś ostatnio się zmieniło.

Bez urazy,ale nie zgadzam się z Tobą. Zrób pomiar zimnego i ciepłego silnika - uważasz że odczyt będzie taki sam ?

Opublikowano
Zrób pomiar zimnego i ciepłego silnika - uważasz że odczyt będzie taki sam ?

Wychodzi na to, że to ty tak uważasz.

Zasada jest własnie taka diesel zimny, benzyna zagrzana.

Opublikowano

Nie będę dyskutował,ale nie chciał bym,abyś to Ty,naprawiał mi samochód.

Proponuję poczytać troszkę specjalistycznych książek,dotyczących napraw i diagnozowania pojazdów samochodowych.

ZAMYKAM DYSKUSJĘ W TYM TEMACIE.

Opublikowano
zasięgnąłem języka u kumpla technikum samochodowe , potem studia i teraz pracuje w serwisie audi i vw , więc ja mu wierze i też mówił że oba rodzaje silników sprawdza się na ciepło bo fabryka tworzyła silnik do pracy w odpowiedniej temperaturze i tak są spasowane elementy żeby było baja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.