Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak większość użytkowników posiadających silniki na bazie M54 borykam się z rożnym ubytkiem oleju,czasem więcej ,czasem mniej-ilości od 0,5 do 1.5 może nawet 2 litry na tysiąc. Czym większe obroty w czasie jazdy na dłuższej trasie tym więcej chyba ubywa oleju,po prostu muszę często spoglądać na bagnet niż inni użytkownicy,w e39 z M52tu miałem podobnie tylko mniej brał. Ponieważ wiele osób walczy z tematem i za bardzo nie umie sobie z tym poradzić-mówią ze ten typ tak ma ,ja tez zrobiłem eksperyment,do tej pory nie zaobserwowałem żadnych oznak brania oleju-czyli występowania dymienia na zimnym i ciepłym silniku,dolałem mu miodu czyli doktora i odziwo odrazu przy pierwszym odpaleniu pościł chmurę dymu i tak puszcza gdy długo parę godzin postoi,czyli jak zimny. Co to możne oznaczać-zawory czy tuleje cylindrów i pierścienie?. Wiem wiem wyleje te badziewie niebawem. Oleje lane do silnika to 5w30 i 10w60.
Opublikowano
Wydaje mi się, że gdyby to była wina pierścieni to przedmuchy by były do skrzyni korbowej a nie w tłumiki. Bardziej wskazuje na uszczelniacze zaworów tzw. gumki. Ale może ktoś to potwierdzi.
Opublikowano

mi tez wydaje sie ze to gumki,olej spływa do cylindra,potem jest spalony w pierwszym rozruchu,tylko czemu to sie dzieje jak jest dodany ten preparat?

a tu jest ciekawy temat z forum o m54 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=89625&view=previous

Spr. wszystkie rurki i ten regulator,wszystko drozne. Zastanawia mnie tylko adaptacja skladu miesznki-mam takie wskazania?

Adaptation,mixture,Bank 1,multipllicative 1.9%

Adaptation,mixture,Bank 2,multipllicative -33.6%

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

proponuję sprawdzić kolektor dolotowy, czy nie ma w nim oleju, ten silnik ma dość skomplikowany system odpowietrzenia skrzyni korbowej i podciśnień, że dochodzi w nim nawet do nagłego zassania całego oleju od dolotu, niczym w turbodieslu. winny jest zawór podciśnieniowy w tzw odmie pod kolektorem dolotowym, przy mrozach wytrącona w całym tym układzie majonezowata maź zamarza blokując pracę zaworu i przepływy w dolotach, jeżeli przewody i komponenty systemu odmy - a jest tego sporo - są niczym tętnice przy miażdżycy zablokowane tą mazią to prowadzi to też do podwyższonego zużycia oleju właśnie w ten sposób i nie jest to powiązane ze stanem silnika w sensie tłoki-pirścienie-głowica, itp.

edit; doczytałem linka :) dokładnie jak w ostatnim tam wpisie :cool2:

Opublikowano
odma w byla wymieniana,nic to nie dało bo w lato tez brał.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

moja nie puszcza żadnego dymka i ma apetyt na olej 0,5 - 1L na 2000km i te silniki tak mają, kwestia przyzwyczajenia, ale trzeba kontrolować, nie przejmuj się

Opublikowano
przywylkem niestety,skoro tak jest.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wadą niektórych serii M54 są uszczelniacze zaworowe kiepskiej jakości. BMW zmienilo dostawcę uszczelniaczy, inny był producent dla M52 a inny dla M54. M54 potrafiły nieźle żłopać olej nawet jak były nowe.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
w ostatnich dniach postanowiłem spr. stan odmy, dojście marne do niej samej wiec jej nie ruszałem ,uwagę skopiłem na wężyku (także górnym który idzie do pokrywy zaworów)który odprowadza olej od separatora do bagnetu i zdziwienie-suchy w środku jakby nic tam się nie działo?, przeczyściłem przewody i bagnet sprężynką i powietrzem,przelot sie udrożnił -zobaczę za jakiś czas co tam się będzie działo. Jest to prawdopodobnie jedna z przyczyn pazerności silników M54,zamiast do miski opary olejowe lecą do kolektora.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
po wymianie odmy wszystko wrodziło do normy, trzeba pamiętać aby wszystkie przewody które do niej dochodzą poprawnie sie zapięły, bo miałem taki przypadek ze po złożeniu niby było Ok a potem znowu coś nie tak,przy podmienianiu odmy na inna okazało się ze jeden przewód był odpięty i dlatego po jakimś czasie zaczęły wypadać błędy składu mieszanki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.