Skocz do zawartości

330Ci GAZ tak czy nie ?


Sebemka

Rekomendowane odpowiedzi

A czemu chcesz zobaczyć, co klekotowcy powiedzą? Jeśli ON powyżej 6pln poprawia Tobie humor, to ja tu czegoś nie rozumiem. A dostawczak, który o 4 rano dowozi bułki do sklepu, żebyś miał czym rodzinę nakarmić, to niby napędzany jest czym? Nie daje do myślenia? A powinno :duh: Tym bardziej, że autor pyta o sens zakładania gazu do auta benzynowego, więc dyskusja o dieslach aż dziwi. Inna sprawa, że KAŻDY temat dotyczący gazu kończy się mega owocną dyskusją diesel-benzyna, po czym ląduje w koszu. Jeśli tak chcecie pomagać autorowi, to powodzenia :naughty:

Wątek powinien się zakończyć na drugim poście, w którym kater wyczerpał temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nić się nie zmieni to postaram się za jakiś mam nadzieje nie super długi czas wrzucić do siebie diesla z e60 3.0d, jaka moc to zależy co będzie lepiej włożyć i ogranąć

znaleźć łatwiej taki silnik niż od 330cd 204

 

przecież to jeden i ten sam silnik, śrubka w śrubke identyczny

 

tzn z tego co się orientowałem ( być może błędnie ) to ten od e60 ( zależnie 218km i 231 km - te rozpatruje ) ma inna moc niż ten w e46 ( 204km )

i czego się najbardziej obawiam to te od e60 są odpalane inaczej ( przycisk ) i mają inną centralkę sterującą ( fachowej nazwy nie pamiętam - nie ews ale inaczej )

a biorę pod uwagę te od e60 bo będą miały mniejsze przebiegi i relatywnie jest ich więcej oferowanych niż tych 204km od e46, i chyba nie każdy od e46 204km ma dps fap a od e60 maja chyba wszystkie od 2005 rocznika - chyba

ale jak się znajdzie od 204km to też wezmę, nie ważne tyle co konie co stan, ale na pewno nie poniżej 200hp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

231KM to inny silnik, niewiele zmieniony, no ale faktycznie inny - ma już piezoelektryczne wtryskiwacze, DDE 6.0, etc i z tego co wiem to nie ma już hydraulicznej pompy wspomagania.

 

natomiast ten 218KM jest identyczny śrubka w śrubkę z tym 204KM z E46, porównaj sobie numery części na realoem... DDE też takie samo... wtryskiwacze, turbo i wszystkie części są wymienne. diesel 218KM nie ma też filtra DPF w standardzie. a to, że jest odpalany na przycisk to nie ma większego znaczenia, EWS jest inny ale pasuje do DDE 5.0 które jest w obu. jedyna różnica w mocy to inny program, przynajmniej w teorii, bo w praktyce diesle 204KM w E46 osiągają w serii po 215-220KM.

 

tak więc czy szukasz silnika 204KM z E46 czy 218KM z E60 to nie ma żadnego znaczenia bo to to samo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu chcesz zobaczyć, co klekotowcy powiedzą? Jeśli ON powyżej 6pln poprawia Tobie humor, to ja tu czegoś nie rozumiem. A dostawczak, który o 4 rano dowozi bułki do sklepu, żebyś miał czym rodzinę nakarmić, to niby napędzany jest czym? Nie daje do myślenia? A powinno :duh: Tym bardziej, że autor pyta o sens zakładania gazu do auta benzynowego, więc dyskusja o dieslach aż dziwi. Inna sprawa, że KAŻDY temat dotyczący gazu kończy się mega owocną dyskusją diesel-benzyna, po czym ląduje w koszu. Jeśli tak chcecie pomagać autorowi, to powodzenia :naughty:

Wątek powinien się zakończyć na drugim poście, w którym kater wyczerpał temat.

Kolego a czy ja gdzies pisałem ze sie bede z tego cieszył? :mad2:

Doskonale wiem co sie z tym wiąże.

Smieszą mnie tylko gadki ludzi, którzy kiedyś mieli gaz na śrubke w "Kadecie" ze gaz w Beemce to wstyd, żenua i wogle ciągłe kłopoty :norty: a którzy w rzeczywistosci gówno o tym wiedzą :mad2:

No i jak zwykle też przy temacie gazu klekotowcy wciskają kity ze jazda dieslem jest tansza :cool2: , koszty utrzymania auta sa mniejsze :mrgreen: i wogle....

Do tego gość pyta o gaz a nie ile koni w jakim aucie mial silnik 3.0D :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jak zwykle też przy temacie gazu klekotowcy wciskają kity ze jazda dieslem jest tansza

Nikt nie użył w tym temacie takiego sformułowania. Tak samo nikt nie powiedział, że żenua. Ale widzę, że ci to nie przeszkadza, żeby prowadzić wojnę. I tak trzymać, This is Spartaaaa

 

Powtarzam, kater wyczerpał dyskusję, nie ma co szczekać. I szukać wrogów wśród przyjaciół :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie na tą stronkę i powpisuj wszystko a sam zobaczysz jak cię to wyjdzie http://www.gazeo.pl/kalkulator.php?kalkulator-autogazu&gclid=CNbW9rHt660CFQXwzAod-Qh3RA

 

Ja od siebie powiem tyle że nie zakładam szkoda mi silnika.

 

Dokładnie to bardzo dobry kalkulator.

Nie polecajcie wchodzenia na "pierwszy lepszy kalkulator" bo z reguły są to kalkulatory robione pod biznes instalatorów- gazowników.

I wtedy się opłaca już przy 15 tys rocznie. Wpisz sobie wszystko w gazeo i wyjdzie Ci, że w tym wypadku zupełnie się to nie opłaca - bo zarabiać zaczniesz za 2 lata, jak się nic nie wysypie. Czyli tak jak ktoś napisał - prezent dla następnego właściciela.

 

Nie jestem przeciwnikiem gazu! Jestem zwolennikiem inteligentnych rozwiązań i jeśli niesie to za sobą oszczędności to bym również skorzystał. Niestety przy przebiegu 15tys rocznie - jest to nieopłacalne. Chyba, że zamierzasz samochód zostawić sobie na 10 lat...

Być może, gdybyś miał R4 gdzie instalacja już znacznie taniej wyjdzie to by się kalkulowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzieki wszystkim za pdjecie watku . Moja decyzja to "NIE" dla gazu ale to nie dlatego ze jestem przeciwnikiem ale dlatego ze najprostszy sposób nie oplaca mi sie to. Tak jak juz wczesniej napisalem na otwarciu tematu bylo to tylko przemyslenie a nie decyzja co i gdzie. Zakladajac ze zalozyl bym gaz to wychodzi na to ze dopiero po 11 miesiecach zwrócila by mi sie istalacja a oszczednosci nie bylyby zbyt wysokie w kolejnych latach , zakladajac mozliwe problemy ( nigdy nic nie wiadomo) oraz moje "wybryki"samochodowe (czeste zmiany :lol: 11aut przez ostatnie 6 lat) to poprostu sie nie oplaca.

Pozdrawiam

Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ale mam jedno pytanie jakim cudem wyszło ci po 11 miesiąc zwrot ??

 

Przy takim przebiegu to wydaje się nie realne przecież aby tak szybko był zwrot

 

 

 

 

Okey szybko Ci wyjasnie:

Wez pod uwage ze mieszkam w Anglii.

 

Jezeli wejdziesz na powyzszy kalkulator i wpiszesz:

Koszt PB 1.35 zl (gdzie zlotówke przeliczam 1/1 do funta)

koszt LPG 0.80 zl

Zuzycie benzyny 15 l

zuzycie gazu to 17.4 l na 100km czyli 16% wiecej niz PB

Miesieczny przebieg 1200 km

cena instalacji 800 zl (okolo 4000 tys zlotych w przeliczeniu)

I uwzglednisz wszystkie koszta plus serwisy

Wyjdzie Ci wlasnie taki wynik

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Okey szybko Ci wyjasnie:

Wez pod uwage ze mieszkam w Anglii.

 

Jezeli wejdziesz na powyzszy kalkulator i wpiszesz:

Koszt PB 1.35 zl (gdzie zlotówke przeliczam 1/1 do funta)

koszt LPG 0.80 zl

Zuzycie benzyny 15 l

zuzycie gazu to 17.4 l na 100km czyli 16% wiecej niz PB

 

Zużycie benzyny 15L :shock: Zamierzasz palić gumę czy jak?

Miesieczny przebieg 1200 km

cena instalacji 800 zl (okolo 4000 tys zlotych w przeliczeniu)

I uwzglednisz wszystkie koszta plus serwisy

Wyjdzie Ci wlasnie taki wynik

 

Pozdrawiam

 

 

Zużycie Pb 15L :shock: Zamierzasz palić gumę, czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.