Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1.Witam co jest potrzebne aby założyć zderzak m-pakietowy zamiast oryginalnego jakieś specjalne spinki zatrzaski czy coś ?

2.Czy do zderzaka M pasują halogeny i listwy ze zwykłego zderzaka?

3.Jaki może być koszt lakieru (diamantshwarz) potrzebnego do pomalowania całego zderzaka? i ile najlepiej wziąć żeby coś jeszcze zostało ?

Opublikowano

Koszty następujące;

 

- papier ścierny 5zł

- podkład 30zł

- lakier w sprayu x2 80zł

- bezbarwny x1/2 ok. 60zł

 

Jeżeli masz jakiekolwiek doświadczenie i płynną rękę, nie będzie widać, że malowane, tak przemalowałem ok. 35% samochodu jak jeszcze jeździłem oplem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak przemalowałem ok. 35% samochodu jak jeszcze jeździłem oplem.

 

Trzeba było nie pisać że to był opel bo zaraz "znawcy" zaczną pisać, że bmw to nie opel i tym podobne pierdoły.

 

A co do tematu. Zderzak pasuje tak samo jak seryjny. Tak samo halogeny. Listwy już nie. Wloty na tarcze hamulcowe też są inne. Co do spinek to nie wiem bo miałem m3 od zawsze, ale nie sądzę żeby były potrzebne jakieś inne. Lakierownako to od 250 zl wzwyż.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam gdzie ja mieszkam za tyle by mi to pomalowali włącznie z materiałem. Ale jak kolega wyżej pisał, możesz rzeczywiście spróbować samemu to pomalować. Nie wiem czy to zwykły akryl czy metallic. Z metalliciem będzie ci ciężej, bo musisz idealnie równe warstwy nanosić inaczej może być że kolor będzie się różnił w odcieniach. Zależy jeszcze jaki dokładnie to kolor.
Opublikowano

Zrób tak:

 

1. Kup papier ścierny 5zł - zetrzyj starą warstwę lakieru (zmatuj), następnie weź szmatkę z benzyną, namocz ją i dokładnie wyczyść z pyłków zderzak.

2. Nałóż równomiernie dwie warstwy podkładu, połóż zderzak aby sechł przez 24h w ciepłym miejscu, po 24h wyrównaj warstwę podkładu papierem ściernym.

3. Gdy zrobić 1 i 2 punkt, zabierz się za lakierowanie, kup 1,5 puszki lakieru w sprayu, i równomiernie i powoli go nakładaj, wykonując falujące ruchy dłonią, nie zrób zacieków!!! i po 30-60min kolejną warstwę. Odczekaj dobę.

4. Weź lakier bezbarwny i rób to samo co w pkt. 3 tylko między warstwami rób większe odstępy czasowe. (2/3 warstwy) Odczekaj po wszystkim kilka H a najlepiej dobe.

 

Potrzeba ci będzie na zderzak; po jedną i pól puszki spray'u lakieru, lakieru bezbarwnego, podkładu.

 

Lakier - ok. 30-40zł od puszki sprayu

Bezbarwny - ok 30zł od puszki

podkład ok 30zł od puszki.

Opublikowano

Ja mam zaufany sklep lakierniczy w Żyrardowie, 30km od Skierniewic (ode mnie), podjeżdżasz autem a gość ci dobierze odpowiedni odcień lakieru, pamiętaj, że obecny lakier może być wyblakły i jeżeli kupisz lakier z oznaczenia po malowaniu będzie się różnić, dlatego niech ci dobierze odpowiednio z kilku miejsc.

 

Maluj w zamkniętym pomieszczeniu.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Malowanie zderzaka to 300zł nie ma więc sensu tego samemu się podejmować koszt samych materiałów to prawie 200zł odpuść bo i tak będzie to kiepsko wyglądać zanieś zderzak do lakiernika a jak wszystko spieprzysz to zderzak i tak będziesz musiał malować u lakiernika
Opublikowano
Zrób tak:

 

1. Kup papier ścierny 5zł - zetrzyj starą warstwę lakieru (zmatuj), następnie weź szmatkę z benzyną, namocz ją i dokładnie wyczyść z pyłków zderzak.

2. Nałóż równomiernie dwie warstwy podkładu, połóż zderzak aby sechł przez 24h w ciepłym miejscu, po 24h wyrównaj warstwę podkładu papierem ściernym.

3. Gdy zrobić 1 i 2 punkt, zabierz się za lakierowanie, kup 1,5 puszki lakieru w sprayu, i równomiernie i powoli go nakładaj, wykonując falujące ruchy dłonią, nie zrób zacieków!!! i po 30-60min kolejną warstwę. Odczekaj dobę.

4. Weź lakier bezbarwny i rób to samo co w pkt. 3 tylko między warstwami rób większe odstępy czasowe. (2/3 warstwy) Odczekaj po wszystkim kilka H a najlepiej dobe.

 

Potrzeba ci będzie na zderzak; po jedną i pól puszki spray'u lakieru, lakieru bezbarwnego, podkładu.

 

Lakier - ok. 30-40zł od puszki sprayu

Bezbarwny - ok 30zł od puszki

podkład ok 30zł od puszki.

 

 

 

KU... szlak mnie trafia krew zalewa i pioruny sarczyste.... Człowieku co ty malujesz rower czy BMW? tak jak kolega wspomniał ze ludzie beda pisali opel to nie BMW.Od razu napisał bym to. Wyprostuje to zeby ludzie nie zapamietali ze bena oczyszcza z pyłkow heh. Jaki papier? :shock: moze z gradacja 80? Jak cos to benzyna extrakcyjna! i nie oczyszcza z pyłkow ! tylko z zatłuszczeń itd. Podkład schnie w warunkach pokojowych do max godziny :mad2: 30 do 60 min? To siadzie ci pył z malowania i kurz !!! Kur.. dobe? po jaki ch.. zakurzy sie konkretnie!!!!! Wysycha baza max 20 min i lejesz bezbarwny :duh: :duh: :duh: . Jak masz np ładny zderzak to po co podkład??? Wystarczy zmatowic i połozyc kolor! A podkładu dajesz tyle ile potrzeba by zakryc niektore nierownosci . Sprayem nie polecam bo jest rzadki i nie zakryjesz nierówności. Lepiej poszukaj kogos kto robi dobrze i daj mu te 300 zł do 400 ale bedziesz miał dobrze zrobione a nie jakies druciarstwo :nienie: Nie chce mi sie pisac o tego typu sprawach bo mam juz dosc... :x

Opublikowano
co do malowania to ja robilem druciarstwo max na zwyklym zderzaku, papier, podkład, chwila odczekać, calypsorot metallic jedna puszka i nie widac ze malowane, tak samo zrobilem blotnik i tez nie widac wiec jak sie przylozysz i zrobisz porzadnie to bedzie ok
Opublikowano
Postprzez becie36 » 25 Sty 2012 14:46

Zrób tak:

 

1. Kup papier ścierny 5zł - zetrzyj starą warstwę lakieru (zmatuj), następnie weź szmatkę z benzyną, namocz ją i dokładnie wyczyść z pyłków zderzak.

2. Nałóż równomiernie dwie warstwy podkładu, połóż zderzak aby sechł przez 24h w ciepłym miejscu, po 24h wyrównaj warstwę podkładu papierem ściernym.

3. Gdy zrobić 1 i 2 punkt, zabierz się za lakierowanie, kup 1,5 puszki lakieru w sprayu, i równomiernie i powoli go nakładaj, wykonując falujące ruchy dłonią, nie zrób zacieków!!! i po 30-60min kolejną warstwę. Odczekaj dobę.

4. Weź lakier bezbarwny i rób to samo co w pkt. 3 tylko między warstwami rób większe odstępy czasowe. (2/3 warstwy) Odczekaj po wszystkim kilka H a najlepiej dobe.

 

Potrzeba ci będzie na zderzak; po jedną i pól puszki spray'u lakieru, lakieru bezbarwnego, podkładu.

 

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :nienie: :nienie: :nienie: :cry2:

pozostawię to bez komentarza....

co do 1 punktu kolega nie napisał nawet jaki papier czy na sucho czy na mokro... jeżeli robimy pod podkład używamy papieru o innej gradacji niż pod bazę... pod podkład 600, pod baza 800-1000... co do tej benzyny to tak jak kolega napisał wyżej jak już to benzyna ekstrakcyjna jeżeli on to będzie robił pierwszy raz to nie ma pojęcia o takich rzeczach... złapię zwykłą np 95 i co wtedy??? :roll: ogólnie zamiast benzyny ekstrakcyjnej proponowałbym zmywacz silikonowy jest lepszy;)

punkt 2. co do podkładu.. hmmm trochę ich jest.. ale chodzi o podkład akrylowy w tym wypadku. ale po co podkładować cały zderzak jeżeli np on jest dobry?? zwiększa to koszty ale jeżeli ktoś chce no to ok nie mam nic przeciwko... ale również dobieramy kolor podkładu pod kolor bazy...

3 "wykonując falujące ruchy dłonią" co kolega ma na myśli bo tego to nie rozumiem xD "i po 30-60min kolejną warstwę" po ilu;D? w warunkach pokojowych można po ok 10 minutach zależy też od grubości warstwy bazy.. baza musi się zrobić matowa żeby kłaść następną warstwę zazwyczaj nie trwa to dłużej niż 15 min.. zależy również od warunków

dobę????? kolega przesadził :mad2: :mad2: :mad2:

jeżeli baza się zrobi matowa po ostatniej warstwie to ok 10-15 minut i można kłaść bezbarwny

4 jeżeli kolega powiedział 30-60 min między warstwami bazy to jeszcze większe między bezbarwnym xD? :mad2: kładziesz w podobnym odstępie czasowym jak bazę w punkcie wyżej aczkolwiek proponowałbym zrobić jakąś próbkę lub na coś prysnąć i później możesz sprawdzić palcem jak schnie lakier sam osobiście tak robię i to dosyć często zwłaszcza jak są mniej sprzyjające warunki np jak oklejony jest samochód to sprawdzam sobie na taśmie jak jest oklejony...

 

Ogólnie moje jest takie zdanie.. oddaj do jakiegoś lakiernika zderzak mniej zachodu z tym a a na materiały ok 200 zł wydasz + jeszcze robota do tego. lakiernik za 250-350 zł Ci to zrobi zależy od regionu bo to różne ceny są...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.