Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy ktoś z was malował zaciski hamulcowe ? Mam taki dylemat czym najlepiej je oczyścić z rdzy bo jak wiadomo maja one bardzo chropowata powierzchnie i po szlifie wiertarka i druciakiem i tak w zagłębieniach zostaje rdza kupiłem tez odrdzewiacz a i tak rdza jest w zagłębieniach i nie wiem czy malować tak czy musza być zaciski na błysk wyszorowane?

A i jak dostać się do trudno dostępnych miejsc i zakamarków ? bo tam na pewno druciakiem nie wejdę i czy wogole jest sens robić to dokładnie czy oczyścić to z grubsza i walić lakier?

Opublikowano
I tak Ci nikt tam nie zagląda, ja bede robił to za jakiś tydzien i kupię spraye oczyszcze to jak tylko bede mógł odtłuszcze walnę byle jakim podkładem i na to lakier.
Opublikowano

Kolego najlepiej na wiertarke druciaka założyć i wyczyścić z wiekszej rdzy ;)

Ja malowałem prosto po druciaku, odtłuściłem tylko spayem do tarcz i farbką do zacisków ;)

 

Ponad rok juz sie trzyma! żadnych odprysków czy wyłażącej rdzy :twisted:

Z tym ze dałem tam 2 warstwy bez żadnego podkładu. 1 mała puszka wystarczy na 4 zaciski po 2 warstwy i jeszcze zostanie ;>

Opublikowano
No chyba ze chcesz to zrobic porzadnie to polecam piaskowanie, podklad i farba wysokotemperaturowa
I po takim zabiegu bedzie najdluzszy efekt,lecz koszta i konieczność demontażu.
Opublikowano
Jednak nie zdecyduje sie na piaskowanie bo kaszta mnie przewyzszaja. Czy przy malowaniu w takiej temp. jak teraz jest ok 0 do 2*C moze lakier nie przystawac do zaciskow i miec krotka zywotnosc?
Opublikowano
przynajmniej musi byc te 25 stopni . Pozatym jesli jest zimno a teraz jeszcze jest duza wilgotnosc powietrza to ten lakier odpadnie. Koszt piaskowania 20zl 2 zaciski + bebny ja tyle placilem
Opublikowano
etam, ja swoj motorek co miałem malowałem o takiej porze przy ujemnej temp i nie odchodziło a to była zajebista maniana ;D wyrównałem lekko szmata przetarłem i lakier ;D i było ok nie odchodziło nic :)
Opublikowano

Kolego odpowietrzanie jest banalnie proste.

A malowanie na mrozie to strata czasu i pieniedzy. Pod farba jest wilgoc i odpada z pierwszym deszczem. A tak nawiasem jesli masz stalowki bo na zime sie je zaklada raczej bo szkoda aluskow to tak bardzo zaciskow nie widac. Wiec przeloz to na wakacje.

Opublikowano

No w stalówki jeszcze na ten sezon się nie zaopatrzyłem tak wiec jeżdżę na alusach.

Czy odpowietrzanie polega tylko na tym zęby jedna osoba pompowała hamulec a druga odkręcała i zakręcała odpowietrznik w zacisku? jeśli jest to tak łatwe jak w poradnikach to raczej wyjmę zaciski i bęben i je pomaluje w ciepłym miejscu.

 

A i czy przy zmianie sprężyn na ''sportowe'' :8) trzeba wyjmować całego mcpearsona(nie wiem jak to się pisze) i ustawiać zbieżność od nowa? pytam bo jesli tak to bym poczekał ze 2 dni jak przyjdą sprężyny i odrazu mcpearsona bym wymontował z tarcza i zaciskami to będzie jedna robota.

Opublikowano
kolego do wymiany sprężyn musisz wyciągać cały amortyzator i musisz mieć ściągacz do sprężyn po drugie jak chcesz malować zaciski to lepiej je wypiaskować i zrobić to porządnie.
Opublikowano
zbierznosc ustawiasz jak koncowki odkrecasz. natomiast gdy odkrecasz amortyzator to ustawiasz kat amortyzatora (kola). Sprzedam ci pewien patent zaznacz jakims gwozdziem czyms ostrym na amortyzatorze w ktorym miejscu byla sruba
Opublikowano
nie musi miec sciagacza do sprezyn odkreca srube gorna amorka dzwiga do gory i wychodzi sprezyna odkreca amorek i wyciaga juz rozebrane a potem wklada tak samo obniza auto sprezyna sie poddaje wychodzi amorek gora skreca a co do odpowietrzania chamulcow w aptece spraw duza strzykawke kawalek wezyka i po prostu bedziesz wyciagal plyn az nie bedzie powietrza z zaworka i zakrecasz i wszystko gra:D
Opublikowano
A da rade potem ten sam płyn z powrotem zalać czy już się nie nadaje ? bo w sumie nie chciał bym zmarnować prawie nowego płynu. A i jaki klucz potrzeba żeby odkręcić piastę ta co się na niej kolo trzyma? bo to chyba nie bedze normalny klucz tylko jakiś specjalistyczny a ja tez by było pomalować.
Opublikowano
zbierznosc ustawiasz jak koncowki odkrecasz. natomiast gdy odkrecasz amortyzator to ustawiasz kat amortyzatora (kola). Sprzedam ci pewien patent zaznacz jakims gwozdziem czyms ostrym na amortyzatorze w ktorym miejscu byla sruba

 

kolego pokaz mi gdzie sie ustawia kąt pochylenia koła w E36 :mad2: masz dwie sruby i zero regulacji.

kąt jest fabrycznie ustawiony.

Opublikowano
zbierznosc ustawiasz jak koncowki odkrecasz. natomiast gdy odkrecasz amortyzator to ustawiasz kat amortyzatora (kola). Sprzedam ci pewien patent zaznacz jakims gwozdziem czyms ostrym na amortyzatorze w ktorym miejscu byla sruba

 

kolego pokaz mi gdzie sie ustawia kąt pochylenia koła w E36 :mad2: masz dwie sruby i zero regulacji.

kąt jest fabrycznie ustawiony.

 

 

pewnie jezdzil na luznych srubach i tak rozrobione ma ze moze pochylac kolo :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.