Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem po wymianie obu termostatów, silnik przy wyłączonym ogrzewaniu nagrzewa się po ok. 5 km. po włączeniu ogrzewania potrzebuje 10 - 15 km. Moje pytanie to czy wie ktoś na jakiej zasadzie działa elektrozawór wody do ogrzewania nagrzewnicy tzn: czy wraz ze wzrostem temp. na klimatroniku elektrozawór przepuszcza więcej wody, czy po prostu jest zamknięty i co chwile się otwiera do czego jest ta pompka przy nim, jaką spełnia role?

Opublikowano
prawdopodobnie w takiej sytuacji to nie działa ci elektryczny podgrzewacz lub piecyk "webasto", w zależności co masz u siebie. Z tego co ja sie orientuję, to elektrozawór ogrzewania działa impulsowo. Może być całkiem zamknięty, całkiem otwarty, a w ustawieniu temperatur pośrednich na climatronicu działa impulsowo. Bo tak też sie zachowuje strumyk przelewowy w zbiorniczku wyrównawczym, wiec na tej podstawie wnioskuje. A pompka obiegu wody dodatkowa, jest po to właśnie aby obieg płynu był lepszy. A nie tylko wymuszony na zasadzie różnicy temperatury płynu.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Mam tylko elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego, sprawdzałem rano po uruchomieniu, wąż wychodzący z podgrzewacza robi się gorący, więc jest sprawny.
Opublikowano
Ta pompka jest po to że jak masz nagrzany samochód. To przy zgaszonym silniku na postoju a przy włączonym zapłonie możesz sobie ogrzewać wnętrze , bo wymusza obieg wody która bierze ciepło z silnika i z nawiewów ci leci cały czas ciepłe powietrze bez zapalania silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.