Skocz do zawartości

BMW e46 320dA chip..warto?


Matias-e90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich kolegów, mam pytanie: otóż zamierzam zakupić niebawem e46 320d minimum 2004 rok, gdyż ptrzebuje dość pilnie gotówki dlatego sprzedaje swoje e60 530dA którym sie poruszam na dzień dzisiejszy. W weekend przyjeżdza klient bardzo zdecydowany na moje auto i mam pytanko związane z e46 320dA, chciałbym zrobić w niej chipa tam gdzie robiłem w swojej poprzedniej e90 (sprawdzony tunner), jak sprawuje sie automat w e46, ile wytrzymuje skrzynia i do ile mozna podnieść moc tak zeby było bezpiecznie dla silnika i skrzyni.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na mój wykres to będziesz wszystko wiedział :-)

Mam dokładnie takie auto o jakim piszesz.

Program 180 KM i 390 Nm (na wykresie będziesz miał przekłamanie ze względu na sprzęgło hydrokinetyczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, zarnąłem na ten wykres i mam wątpliwość. Czy po przekroczeniu bariery 4800 obr, moc i moment zaczynają spadać do zera :-)? Idąc tym tropem to wkręcając silnik na 5000 obr auto mi się zatrzyma :shock: Mam nadzieję, że to tylko moja błędna interpretacja. Proszę o rozwianie wątpliwości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co diesla kręcić tak wysoko ? zakładając że się ścigasz to biegi zmieniasz kiedy silnik osiąga najwyższa moc km i nm, kręcąc ponad to jest strata, zresztą w benzynie jest to samo tylko tam patrzysz tylko na km, kręcąc ponad to i co gorsza do odcięcia tracisz strasznie

a latając na codzień też jeżdzsz momentem żeby szybko się wkręcał i stosunkowo mało palił a nie kręcisz na maxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, zarnąłem na ten wykres i mam wątpliwość. Czy po przekroczeniu bariery 4800 obr, moc i moment zaczynają spadać do zera :-)? Idąc tym tropem to wkręcając silnik na 5000 obr auto mi się zatrzyma :shock: Mam nadzieję, że to tylko moja błędna interpretacja. Proszę o rozwianie wątpliwości.

jest tak ponieważ diesel nie ma ogranicznika obrotów tylko obroty ograniczane są dawką paliwa która pod koniec spada do zera...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawą jest fakt że auto jest w automacie i było hamowane na 4 biegu ( ustawionym manualnie) wiec jak by poszło się w obroty to automat by po prostu przełożył bieg na wyższy ( nawet mimo tego że był tryb manualny). Tak wiec aby wykres miał jakieś rzeczywiste wartości kreci się do prawie odcięcia i puszcza gaz tak aby automat nie zdążył przełączyć na wyższy bieg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.