Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich kolegów, mam pytanie: otóż zamierzam zakupić niebawem e46 320d minimum 2004 rok, gdyż ptrzebuje dość pilnie gotówki dlatego sprzedaje swoje e60 530dA którym sie poruszam na dzień dzisiejszy. W weekend przyjeżdza klient bardzo zdecydowany na moje auto i mam pytanko związane z e46 320dA, chciałbym zrobić w niej chipa tam gdzie robiłem w swojej poprzedniej e90 (sprawdzony tunner), jak sprawuje sie automat w e46, ile wytrzymuje skrzynia i do ile mozna podnieść moc tak zeby było bezpiecznie dla silnika i skrzyni.

 

pozdrawiam.

Opublikowano

Zobacz na mój wykres to będziesz wszystko wiedział :-)

Mam dokładnie takie auto o jakim piszesz.

Program 180 KM i 390 Nm (na wykresie będziesz miał przekłamanie ze względu na sprzęgło hydrokinetyczne)

Opublikowano
Hmm, zarnąłem na ten wykres i mam wątpliwość. Czy po przekroczeniu bariery 4800 obr, moc i moment zaczynają spadać do zera :-)? Idąc tym tropem to wkręcając silnik na 5000 obr auto mi się zatrzyma :shock: Mam nadzieję, że to tylko moja błędna interpretacja. Proszę o rozwianie wątpliwości.
Opublikowano

a po co diesla kręcić tak wysoko ? zakładając że się ścigasz to biegi zmieniasz kiedy silnik osiąga najwyższa moc km i nm, kręcąc ponad to jest strata, zresztą w benzynie jest to samo tylko tam patrzysz tylko na km, kręcąc ponad to i co gorsza do odcięcia tracisz strasznie

a latając na codzień też jeżdzsz momentem żeby szybko się wkręcał i stosunkowo mało palił a nie kręcisz na maxa

Opublikowano
Hmm, zarnąłem na ten wykres i mam wątpliwość. Czy po przekroczeniu bariery 4800 obr, moc i moment zaczynają spadać do zera :-)? Idąc tym tropem to wkręcając silnik na 5000 obr auto mi się zatrzyma :shock: Mam nadzieję, że to tylko moja błędna interpretacja. Proszę o rozwianie wątpliwości.

jest tak ponieważ diesel nie ma ogranicznika obrotów tylko obroty ograniczane są dawką paliwa która pod koniec spada do zera...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Kolejna sprawą jest fakt że auto jest w automacie i było hamowane na 4 biegu ( ustawionym manualnie) wiec jak by poszło się w obroty to automat by po prostu przełożył bieg na wyższy ( nawet mimo tego że był tryb manualny). Tak wiec aby wykres miał jakieś rzeczywiste wartości kreci się do prawie odcięcia i puszcza gaz tak aby automat nie zdążył przełączyć na wyższy bieg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.