Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent 318d motor m47

Bład egr

6 exhaust-gas recirculation-controler

 

Według mnie ten egr jest zepsuty, prosze o ocene sprawy, silnik był krecony do 3 tys. obr.

 

Dodatkowo sadze ze przez egr mam wysoko przekroczony luftmasse, w livedata inpa sprawdzilem, zamiast max 16 jednostek mam 40.96 tzn na full

Opublikowano
sprawdz wezyki podcisnienia,elektrozawor egr(mozesz podmienic z tym od sterowania turbina,sprawdz jego rezystancje)Czy zasysane jest powietrze na wezyku od egr?Luftmasse sie nie przejmuj bo przeklamuje w inpa.Do takiej diagnozy tylko Dis
Opublikowano

Panowie wezyk podcisnienia smiga, zasysa ze tak powiem palec:P

wyciagnelem caly egr podlaczylem wezyk i manualnie próbowałem zassać tak przeczytałem gdzieś na forum, i niestety nie chodzi egr,

a powinnien bo podcisnienie w aucie jest napewno nizsze,

Tylko odchylanie śrubokretem daje rade, staralem sie delikatnie to robic na sam koniec testów.

Opublikowano

Witam

Nie wężyki , nie podciśnienie...

Mniemam że wszyscy odpowiadający obejrzeli filmik ... :wink: i widzą że EGR jest stale otwarty ... ??

Tu tkwi problem :

http://img542.imageshack.us/img542/1536/egrfm.th.jpg

Proponuję odłączyć wężyk podciśnienia i sprawdzić czy EGR wraca do stanu wyjściowego.... jeśli nie to zawieszony EGR... Jeśli natomiast wraca to najprawdopodobniej zawieszony lub brudny zawór sterujący.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam

Nie wężyki , nie podciśnienie...

Mniemam że wszyscy odpowiadający obejrzeli filmik ... :wink: i widzą że EGR jest stale otwarty ... ??

Tu tkwi problem :

http://img542.imageshack.us/img542/1536/egrfm.th.jpg

Proponuję odłączyć wężyk podciśnienia i sprawdzić czy EGR wraca do stanu wyjściowego.... jeśli nie to zawieszony EGR... Jeśli natomiast wraca to najprawdopodobniej zawieszony lub brudny zawór sterujący.

 

On jest cały czas zamknięty :wink: Ani na chwilę się nie otworzył. Jego budowa powoduje, że wygląda na stale otwarty, ale to tylko tulejka pod głównym "grzybkiem" otwierającym dopływ spalin. Nie zmienia to jednak faktu, że trzeba sprawdzić przewody podciśnieniowe (szczelność i poprawność założenia), później można podpiąć podciśnienie bezpośrednio do EGR i obserwować czy się otworzy(sprawdzenie czy zawór sprawny) Jeśli okaże się, że zawór sprawny i podciśnienie OK to tylko zostaje elektrozaworek, albo instalacja do niego.

Opublikowano

Zwracam honor wszystkim ... :mad2: w rzeczy samej to tulejka ... hmmm dawno tam nie zaglądałem stąd moje dziwne wyobrażenie w tym temacie :oops:

...wyciagnelem caly egr podlaczylem wezyk i manualnie próbowałem zassać tak przeczytałem gdzieś na forum, i niestety nie chodzi egr,

a powinnien bo podcisnienie w aucie jest napewno nizsze, Tylko odchylanie śrubokretem daje rade, staralem sie delikatnie to robic na sam koniec testów.

Pytanie czym zasysałeś i czy po "zassaniu" było podciśnienie czy efekt dziurawej membrany w EGR ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Ustami staralem sie zassac przytykalem i dalej,był efekt zassania egr wydaje sie ze nie puszcza cisnienia, dodatkowo zatykalem palcem otwór do odpowietrzania jest na grzybku .

Egr trzyma cisnienie wewnatrz moim zdaniem,

sprawdze kable egr czy jest dobrze podpiety, jeden ten głowny co idzie do egr wydaje mi sie nie fabryczny czarno niebieski jest widac ze jest w dobrym stanie a drugi czarny kabel lekko sparcialy,

 

Który kabelek od podcisnienia moge podpiac do grzybka egr?

pod kabel nr 3 mam sie podpiac i na wolnych obrotach sie otworzy grzybek jak jest sprawny?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EU51&mospid=47629&btnr=11_2229&hg=11&fg=45

Opublikowano
rozruszaj tloczek zaworu i psiknij go wd-40,sprawdz napiecie na kostce zaworka i jego rezystancje,podmien z zaworkiem od turbiny.Jak masz inpe to mozesz sprawdzic sterowanie egr i bedziesz slyszal roznice w pracy silnika,moze zawor byc tez ograniczony programowo
Opublikowano

dodatkowo zatykalem palcem otwór do odpowietrzania jest na grzybku .

 

o jakim otworze na grzybku piszesz ??

Od wewnetrznej strony grzybka masz otworek do odpowietrzania,

Opublikowano
rozruszaj tloczek zaworu i psiknij go wd-40,sprawdz napiecie na kostce zaworka i jego rezystancje,podmien z zaworkiem od turbiny.Jak masz inpe to mozesz sprawdzic sterowanie egr i bedziesz slyszal roznice w pracy silnika,moze zawor byc tez ograniczony programowo

jak moge sprawdzi w innpa mam dde3 niestety,

juz psikalem wd 40 ile powinno wynosic napiecie na wtyczce i jak rezystancje spr omami? jaki kabelek do masy ?

Opublikowano

Jak nie dałeś rady ustami ruszyć EGR'a to raczej jest "zapieczony" - pozostaje czyszczenie...

Jak zacznie działać "na stole" to można myśleć o podpinaniu i ew. szukaniu dalej.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Jak nie dałeś rady ustami ruszyć EGR'a to raczej jest "zapieczony" - pozostaje czyszczenie...

Jak zacznie działać "na stole" to można myśleć o podpinaniu i ew. szukaniu dalej.

NIe dalem rady ustami za to sróbokretem go otwieralem, ostroznie .

Zauwazylem ze jest male podcisnienie na zimnym silniku troche pogazowalem i lepiej ciagnelo cisnienie na wezyku.

Moim zdaniem ewidentnie egr nawalił, czy mozsna sam ten zaworek w tym grzybku wymienic?

 

Luftmasse wlasnie przez to jest taki wysoki sprawdzilem na inpie , to jest powietrze mierzonne przez czujnik w kolektorze ssacym

i wywala blad bo jest mieszanka zbyt bogata w tlen w sumie lepiej dla motoru bo caly ten syf ze spalin nie wraca do kolektora ssacego i silnika :)

Opublikowano
Spróbowałbym jeszcze sprawdzić jaka siła jest potrzebna u ciebie żeby ręcznie otworzyć zawór. Ja to robiłem w ten sposób że na wadze łazienkowej położyłem grubą książkę na to jakąś przedłużkę od kluczy i na to nakładasz EGR tym otworem którym wpadają spaliny. Naciskasz i patrzysz przy jakim nacisku się otwiera zawór. Powinno być koło 20 kilo wydaje mi się. Może sam zawór rzeczywiście jest zapieczony. Minuta roboty a może wyeliminujesz podejrzanych.
Opublikowano
wszystko jest w tym poscie opisane i wystarczy wedlug tego jechac

Wlasnie dzieki za ten link co daleś koleg, bede mierzyl i tym tygodniu teraz nie mam czasu zbytnio

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znajomy mechanik podpowiedzial mi ze nie warto wymieniac egr, jak jest w pozycji zamknietej korzysc dla auta, ssacy sie nie zasyfia i auto lapie zimne powietrze a nie gorace spaliny.

Czy sa jakieś przeciwskazania przy zaslepionym egr?

Prosze o wypowiedzenie sie na ten temat.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.