Skocz do zawartości

E65 - aktualne koszty serwisu


Spido

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

5 lat temu toczył się poniższy wątek:

 

viewtopic.php?f=76&t=56899

 

Dotyczył on aktualnych kosztów serwisu E65 (gdy typoszereg E65 był nowym modelem). Temat odświeżył methoss84 podając:

 

"Ceny wybranych części zamiennych:

 

* Klocki hamulcowe 4 szt. – 203 zł

* Drążek kierowniczy – 94 zł

* Chłodnica klimatyzacji – 438 zł

* Wahacz lewy, górny – 302 zł

* Sonda lambda – 215 zł "

 

Zupełnie nie rozumiem, dlaczego temat został zaraz po tym zamknięty. Uważam, że warto byłoby wymienić aktualne doświadczenia i opisać co się zmieniło w aktualnych kosztach serwisu. Czy standardowe warsztaty ogarniają dzisiaj temat E65 itp. Na pewno, jak kolega wyżej zauważył, na rynek trafiło dużo zamienników, ceny części zamiennych spowszedniały. Spowszedniał również wygląd modelu i czytając forum (dział E65 do kilku stron wtecz), mam wrażenie, że wielu zażyłych przeciwników pierwszych banglowozów, chętnie dzisiaj przesiadłoby się do E65. Kilka lat temu auto wystawiło na próbę miłość wielu zwolenników marki. Dzisiejsze ceny sprawiają, że coraz więcej osób może sobie na nie pozwolić, więc może warto kontynuować temat. Czy dzisiejsze koszty serwisu i utrzymania E65 są porównywalne z utrzymaniem E38 5 lat temu? Osobiście przyznam, że E38 wspominam najmilej w mojej dużej już kolekcji bimerów.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, koszty utrzymania e65 "oczywiście w bardzo dobrej kondycji" są ogromne. Nawet nie patrzę na cenę części typu klocki, tarcze i końcówki. Wymień turbiny, wtryski, olej w skrzyni, może jeszcze navi padnie, albo amorki EDC, jeszcze jakieś oponki 275/35/20 :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zapytam inaczej :wink:

 

Wiem, że diesel ma turbinę a opona 18 calowa jest droższa od 15 calowej. Chodził mi bardziej o to, czy auto (będąc już w produkcji ponad 10 lat) jest ogarniane przez normalne serwisy. W trzy litrowym dieslu E65 powinna być ta sama (lub bardzo podobna) turbina, co w trzylistrowym E46, E39 i E38. Wymiana oleju w skrzyni to teoretycznie ten sam koszt, co w skrzyni E30 530dA. Ceny części (zamienników) wg mnie są na normalnym poziomie. Więc myślę, że koszt standardowego serwisu, powininen nie odbiegać istotnie od innych akceptowalnego poziomu. Pytanie zadałem w kontekście, czy z tym autem można jak coś zacznie zwyczajowo "stukać" lub "pukać" można pojechać do normalnego warsztatu, czy na sprawdzenie i eliminację usterek elektronicznych można pojechać np. do Bosch SERVICE.

 

Śmiem przypuszczać, że koszt serwisu takiego E65 730d nie będzie dużo wyższy od np. E39 530d lub E38 730dA. Ceny części eksploatacyjnych w podobnych cenach, elektronika może bardziej skoplikowana, ale warsztaty po 10 latach powinny mieć już odpowiedni sprzęt i podejście do tego auta.

 

W sumie chyba sam sobie odpowiedziałem - jeżeli ktoś ma osobiste inne doświadczenia - chętnie posłucham komentarzy.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, koszty utrzymania e65 "oczywiście w bardzo dobrej kondycji" są ogromne. Nawet nie patrzę na cenę części typu klocki, tarcze i końcówki. Wymień turbiny, wtryski, olej w skrzyni, może jeszcze navi padnie, albo amorki EDC, jeszcze jakieś oponki 275/35/20 :D

Czym Ty tam jezdzisz skoro mowisz ze utrzymanie e65 jest w kosztach ogromne......bez przesady :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaszmir1 napisał(a):

Witam, koszty utrzymania e65 "oczywiście w bardzo dobrej kondycji" są ogromne. Nawet nie patrzę na cenę części typu klocki, tarcze i końcówki. Wymień turbiny, wtryski, olej w skrzyni, może jeszcze navi padnie, albo amorki EDC, jeszcze jakieś oponki 275/35/20

Czym Ty tam jezdzisz skoro mowisz ze utrzymanie e65 jest w kosztach ogromne......bez przesady

 

Może powinienem jeszcze bardziej sprecyzować :wink: Nie chodzi tutaj o porównanie kosztów i sposobu serwisu E65 z Tico, co byłoby absurdem, ale o pogląd jak się mają koszty użytkowania i znajomość warszatów np. w porównaniu z E38 albo Mercedesem W220/Audi A8 (jeżeli ktoś jeździł).

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, koszty utrzymania e65 "oczywiście w bardzo dobrej kondycji" są ogromne. Nawet nie patrzę na cenę części typu klocki, tarcze i końcówki. Wymień turbiny, wtryski, olej w skrzyni, może jeszcze navi padnie, albo amorki EDC, jeszcze jakieś oponki 275/35/20 :D

Czym Ty tam jezdzisz skoro mowisz ze utrzymanie e65 jest w kosztach ogromne......bez przesady :nienie:

Przecież jest w opisie "Moje BMW"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 730d jest turbina taka jak w E60 (przed i po lifcie), a nie E38 i innych. Te czasy to już prehistoria. 740d to akurat jedno z najdroższych w utrzymaniu E65 (2x turbo) i przebija go tylko 745d (dodatkowo 2x dpf).

 

Sam poluje na E65 i zaczynam powoli sie rozglądać, bo w końcu jakieś zniżki wpadną i pełne ubezpieczenie będzie w normalnej (nie przekraczającej 10% wartości auta) cenie :D

 

Nie oddałbym E65 do naprawy byle serwisowi z łapanki, bo tam jest tyle elektroniki (pierwsze auto na sieci MOST), że podejście ze śrubokrętem i młotem nie zadziała. Niektorzy powiedzą Ci że to nieprawna, z autem "nic sie nie dzieje" :D bo mieli je 3 dni i zrobili 2 kilometry w życiu. Tylko jak Ci sie coś zacznie niedobrego dziać, to trzeba mieć serwis do ogarnięcia pod ręką, a niestety w sieci MOST jak coś padnie ze sterowników, to jest problem. Reflash to loteria, bo to sieć typu ring, więc padnięty sterownik nie do odzyskania (chyba że coś się zmieniło, Polak potrafi, poprawnie mnie panowie).

 

Hamulce, zawieszenie filtry to takie waciki, o tym nawet nie myśl w temacie kosztów utrzymania. Większe koszta to ubezpieczenie (E65 ma spore opłaty), awarie turbo / osprzętu silnika, EDC (3400 amorek jeden). Dobrze kolega powiedział odnośnie opon, komplet kosztuje kilka tysiący i tył ściera się bardzo szybko w mocniejszych wersjach silnikowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy ja wiem czy takie spore koszty ubezpieczenia? Przy pełnych zniżkach 656 zł na cały rok rozłożone na dwie raty (mam auto na mamę zarejestrowane). Do tego wziąłem sobie mini AC - około 1200 zł chyba (nie jestem pewien czy nie mniej) bez żadnych zniżek. Więc dla mnie tragedii nie ma. Jak dla mnie nie widziałem sensu brania pełnego AC dla auta wtedy jeszcze 7 letniego. A tak kraść mogą, obijać mogą, tylko sam muszę uważać żeby nie wydzwonić gdzieś i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czy ja wiem czy takie spore koszty ubezpieczenia? Przy pełnych zniżkach 656 zł na cały rok rozłożone na dwie raty (mam auto na mamę zarejestrowane). Do tego wziąłem sobie mini AC - około 1200 zł chyba (nie jestem pewien czy nie mniej) bez żadnych zniżek. Więc dla mnie tragedii nie ma. Jak dla mnie nie widziałem sensu brania pełnego AC dla auta wtedy jeszcze 7 letniego. A tak kraść mogą, obijać mogą, tylko sam muszę uważać żeby nie wydzwonić gdzieś i tyle.

 

Bez pelnego ac ja serii 7 nie wezme, tam kazdy element kosztuje krocie, a nie bede drutowal i zbieral czesci po szrotach... Mowa o e65 po lifcie w cenie ~100k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz BMW 745d (rocznik 2008) mogę coś więcej Wam napisać.

 

Koszty OC + AC + ASSISTANCE + ochrona prawna (full pakiet, ciekawe opcje w nim zawarte: auto zastępcze tej samej klasy (sprawdzałem podczas uszkodzenia felgi dostałem A8 na 14 dni), holowanie do dowolnego warsztatu bez limitu kilometrów na terenie całej UE). Koszt przy pełnych zniżkach w firmie Allianz 7400zł (tyle płaciłem w zeszłym roku w lutym).

 

Koszty utrzymania: Klocki przód ponad 1000zł (dlatego ponieważ są te same co w 760i), tył poniżej 1000zł. Na klockach tylnich robię średnio 12000km. (Wszystko robione w ASO bez zamienników itp.)

 

Opony rzeczywiście lecą bardzo szybko szczególnie na tylniej osi (moment 750nm i masa 2115 kg robi swoje). Za komplet Goodyearów (przód 245/40/20 tył 275/35/20 płaciłem 5800zł).

 

Spalanie: średnie 15l, trasa ok. 10l

 

Jeśli zależy Wam na "tańszym utrzymaniu" polecam 730d. Znajomy takowe posiada i jeśli porównamy koszty serwisu różnią się praktycznie 50%, lecz coś za coś wrażenia z jazdy również :)

 

W razie dodatkowych pytań chętnie służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.