Skocz do zawartości

problem ze skrzynią, kod błędu


MOREN

Rekomendowane odpowiedzi

a więc tak, wymieniłem miche, tulejke plastikową od gniazda, ale żeby się do niej dostać trzeba było rozpiąć układ wydechowy, końcowy wydech zdjąć z wieszaków, podeprzeć skrzynie, odkręcić łape od skrzyni, zdjąć aluminiowe słony od układu wydechowego, odpiąć linke od skrzyni i wkońcu ją opuścić na lewarku jakieś 10cm niżej. Dostęp do tulejki jest prawie idealny, odblokowujemy małą plastikową klamerke koło mechatroniki i tulejkę lekko wysuwamy z gniazda, puzniej nowa i skłądanie. Problem w tym że wszystko poskładane, oleju weszło jakieś 8 litrów a auto dalej wywala Transmission Fault :( przejechałem jakieś 4 km i nic, gasiłem zapalałem dalej błąd jest jak przy braku oleju w moim przypadku przed naprawą... Jakieś pomysły? Czyżby trzeba było recznie wykasować błąd i wszytko wróci do normy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
podepnij pod inpe i skasuj błedy a jak chodzi skrzynia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi jak i przed wymianą oleju, nic sie nie zmieniło, jakiś tam odgłosów z niej nie słychać wiec rozsypać się chyba nie rozsypała, wiecej tak na słuch stwierdzić nie potrafie. Właśnie nie mam nic do diagnostyki, jedyne to jakiś carsoft z przed 5 lat ale nie wiem czy jeszcze działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
chodzi jak i przed wymianą oleju, nic sie nie zmieniło, jakiś tam odgłosów z niej nie słychać wiec rozsypać się chyba nie rozsypała, wiecej tak na słuch stwierdzić nie potrafie. Właśnie nie mam nic do diagnostyki, jedyne to jakiś carsoft z przed 5 lat ale nie wiem czy jeszcze działa.

jakies opiłki metalu w oleju ? jutro bede sie kręcił po miescie to daj znac jak cos wezme laptopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec wymieniłem olej, miske i tulejke od wiązki el. Tzreba było skasować błedy ze skrzyni bo się okazuje ze przy trzecim razie jak ten sam błąd się pojawi to sterownik ogranicza moc i mozliwości auta do trybu serwisowego. Wszystko ładnie śmigało zero szarpnięć ładnie płynnie przerzuca aż do wczoraj czyli jakiś 5 dzień jeżdzenia... jadąc trasą gdzie skrzynia pracuje na 5 biegu stała prędkość np. tempomat czyli około 80-100km/h , obroty stałe 1500 auto raz na parę chwil szarpie, takie odczucie jak by w tył samochodu ktoś stukał drugim autem. w tej sytuacji podczas tych stuków szarpniec obroty są stałe, nie skaczą na zegarach. Pisze dlatego bo moze niektórzy pomyślą że skrzynie chce chwilowo zrzucić na 4 lub wrzucić na 6 bieg, ale to własnie obroty by troche drgały na zegarac a tu nic.. Wystarczy że przyspiesze np do 110km/h obroty wzrosną do 1700 i już tego nie ma... Nie mam pojęcia co to może być... ma ktoś pomysł na niedoskonałości mojej E60? :( jeszcze tak pomyslałem o update sterownika, ale tu potzrbowałbym instrukcji bo nie robiłem tego jeszcze ale jakiś tam interfejs mam z firmy e-volt inpa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle,ze czeka cie wymiana ewentualnie regeneracja konwertera.

U mnie rowniez zdarzaja sie takie rzeczy i serwis od skrzyn zasugerowal konwerter.

Czy masz u siebie falowanie obrotow na zimnym silniku podczas jazdy? np na 4-tym biegu obroty przy stalej predkosci wahaja sie miedzy 1200 a 1500-1600?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja tez stawiam na konwerter a jak długo tak będziesz jezdził to i skrzynia będzie do roboty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oriętuje się ktoś troche jakie są koszty regeneracji a jakie wymiany? Teren Warszawa lub jakieś dalsze okolice... czy świeży olej który parę dni temu zalałem można bezproblemowo użyć po raz drugi do zalania po wymianie ew. konwertera? Edytowane przez MOREN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
oriętuje się ktoś troche jakie są koszty rekeneracji a jakie wymiany? Teren Warszawa lub jakieś dalsze okolice... czy świeży olej który parę dni temu zalałem można bezproblemowo użyć po raz drugi do zalania po wymianie ew. konwertera?

częsci ori ok 3,3 z miską i olejem 1tys za robote taką kaske niedawno kolega płacił w 535d i jest drugi z naszego forum który robił w tym warsztacie regeneracja niewiem ten olej który zalałes czy bedziesz robił skrzynie czy nie potraktuj jako płukanke i tak wymieniłes tylko ok. połowe oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
generalnie jak dla mnie tanio nieraz dwumasa i sprzęgło więcej kosztuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O konverter pytałem u prezesa 7er może załatwić z Niemiec cena 2200zł i trzeba oddać stary termin realizacji tydzień.

Podobno nowy z fabryki Sachs orginalny montowany w asb ZF

http://moto.allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i2060838387.html

nie ma go teraz wystawionego ale miał .

Pytałem też u drugiego gościa co handluje i powiedział mi to samo i ta sama cena.

Gdzie montowałem - w garażu i jak do tej pory lata ale zrobiłem dopiero 300km.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz to pierwszy raz to wydaję się trudna sprawa.

Na necie nic nie ma na ten temat.

Ja wyjmowałem skrzynię pierwszy raz w życiu i zabrało mi to całe popołudnie i wieczór,

w dodatku nie miałem pomocy a naprawdę jest konieczna

Za drugim razem machnąłbym to w 3-4 godz wyjęcie.

Włożenie to samo tylko póżniej rozgrzanie skrzyni i uzupełnienie oleju zajmuje trochę czasu.

Ogólnie jak tylko wymiana konwertera to z pomocą i odpowiednimi narzędziami można w jeden dzień od rana do wieczora machnąć i jak wszystko dobrze pójdzie 1-2 tys zł w kieszeni.

Całość wyjdzie cię 3 tys z nowym konwerterem( ok 5tys jakbyś to zlecił)

Możesz zlecić wymianę na regenerowanym sprzęgle to zapłacisz ok 3,5tys nie zalecane do skrzyń 6hp26z

W mojej był regenerowany i posypał się do roku.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak robisz to pierwszy raz to wydaję się trudna sprawa.

Na necie nic nie ma na ten temat.

Ja wyjmowałem skrzynię pierwszy raz w życiu i zabrało mi to całe popołudnie i wieczór,

w dodatku nie miałem pomocy a naprawdę jest konieczna

Za drugim razem machnąłbym to w 3-4 godz wyjęcie.

Włożenie to samo tylko póżniej rozgrzanie skrzyni i uzupełnienie oleju zajmuje trochę czasu.

Ogólnie jak tylko wymiana konwertera to z pomocą i odpowiednimi narzędziami można w jeden dzień od rana do wieczora machnąć i jak wszystko dobrze pójdzie 1-2 tys zł w kieszeni.

Całość wyjdzie cię 3 tys z nowym konwerterem( ok 5tys jakbyś to zlecił)

Możesz zlecić wymianę na regenerowanym sprzęgle to zapłacisz ok 3,5tys nie zalecane do skrzyń 6hp26z

W mojej był regenerowany i posypał się do roku.

dokładnie za duzy moment obrotowy na regeneracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze ja sie przylacze do dyskusji. Mam E60 2008r 520d 60 000km. Mialem dokladnie takie same objawy. Transmission fault na 4-5 biegu. Zaktualizowane oprogramowanie(ASO BMW), dolewka oleju(w ASO BMW), naprawa samego sterownika, pozniej wymiana sterownika(MidParts). Nic nie pomoglo. Ratunkiem okazala sie wymiana skrzyni biegow -> MidParts mi znalazl za 4 000zl + wymiana za 1000zl.

 

Pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To moze ja sie przylacze do dyskusji. Mam E60 2008r 520d 60 000km. Mialem dokladnie takie same objawy. Transmission fault na 4-5 biegu. Zaktualizowane oprogramowanie(ASO BMW), dolewka oleju(w ASO BMW), naprawa samego sterownika, pozniej wymiana sterownika(MidParts). Nic nie pomoglo. Ratunkiem okazala sie wymiana skrzyni biegow -> MidParts mi znalazl za 4 000zl + wymiana za 1000zl.

 

Pozdro,

mały przebieg jak na takie przygody :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

Chcial bym sie dolaczyc do tematu bo podobny problem wystapil od paru dni u mnie...

Wyglada to tak :

 

Podczas jazdy na automacie, w momencie mocniejszego docisniecia gazu ( dajmy na to 2/3 mocy przy predkosci 80-100 km /h )

wywala mi zolty blad skrzyni biegow, Po wylaczeniu i ponownym uruchomieniu silnika blad znika

Kiedy dociskam gaz w trybie zmiany manualnej biegow problem nie wystepuje .. obroty silnika wchodza wysoko, skrzynia przy zmianie nie szarpie.

 

Podjechalem do Mechanika, upuscil odrobine oleju i stwierdzil ze na 95% musi byc olej bo jest "przepalony" ???

Dodam ze auto ma przelatane 180 tys rocznik koncowka 2008r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duża ilość oleju w skrzyni nigdy nie była problemem. Zmień mechanika !!!

Co do ilości oleju to skrzynia automatyczna tak jak i silnik ma jakiś margines od minimum do maximum, 100 mililitrów przy 9 litrach które wchodzi to żadna różnica, problem jest jak brakuje ponad litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.