Skocz do zawartości

problem ze skrzynią, kod błędu


MOREN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pojawił mi sie od jakiegoś czasu problem ze skrzynią automat. Przy zmianie z 3 na 4 odczuwalne są szarpniecia i mały przeslizg, czyli 3 dochodzi do wyzszych obrotów zmieni z szarpnieciem na 4, odrazu po tym robi się przeslizg spowrotem na 3 i znowu szarpniecie i 4 i tak już zostaje no chyba ze przyspieszam dalej to lecii na 5. Tak się dzieje przy spokojnym rozpedzaniu auta, przy agresywnym ruszaniu od 1 do 5 tego nie wyczuwam. Dodatkowym problemem co jakiś czas raz na pare dni jest komunikat na iDrive TRANSMISSION FAULT i auto jak bym przechodzi w jakiś tryb serwisowy na którym jest tylko bodajże 1 bieg, po zgaszeniu auta i odczekaniu paru chwil błąd znika i jechać mozna dalej. Błąd w skrzyni po skanowaniu wyszedł 4F4E ale gość który skanował nie był w stanie stwierdzić co to za błąd, jedynie ze ze skrzyni. Nie wiem co z tym zrobić, jak pojechałem do serwisu w którym zajmują sie tylko skrzyniami to stwierdzili, jak się rozbierze to bedzie widać, ale to wtedy juz trzeba nowe graty bo na starych poskładać spowrotem się już nie da. :( koszt zrobienia na gotowo od 4 do 10 tyś, dosyć rozrzucony ten przedział. Nie wiem czy szukać porad u innych którzy zajmują sie skrzyniami, może ma któs jakieś namiary w wawie lub okolicach ew. poza? Proszę pomóżcie bo już nie wiem co mysleć o tych kosztach zedu 10... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

i mam problem, wsiadam rano do auta a odpalam a tu błąd :( Transmission fault. Wrzucam D a tu brak mocy, jak by był na jakimś półbiegu, obroty wysokie a rusza z predkoscią żółwia... Co robić??? Chciałem wstawić tu fotke komunikatu z wyswietlacza ale nie wiem jak to wrzucić...:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to ile masz nalatane tym autem.

Po drugie czy wymieniałeś olej, te problemy co opisałeś wskazują mi na za mały stan oleju ale głownie dam.

Po trzecie update softu by się przydał.

 

Na pewno w najbliższej przyszłości nie unikniesz regeneracji bądź wymiany konwertera, ale najpierw ja bym zmienił olej z filtrem i zrobił update softu, na pewno nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan licznika to 120 tyś i jest to w miare wiarygodne jesli chodzi o prowadzenie ksiązki serwisowej z włoch którą mam.

Oleju nie wymieniałem ze wzgledu na to ze auto mam od niedawna. I teraz jesli chodzi o poziom to nie wiem ale tak mi przyszło na mysl, jak dojezdzam do domu mam bardzo ostry łuk który zazwyczaj biore dosyć intensywnie czyli auto sie przechyla, lekki poslizg kół, a zaraz po tym jak już mam 100m prostej do bramy zapala się ten błąd, gasze auto w garazu a po ponownym odpaleniu bledy nie ma, lecz dziś było inaczej. rano wróciłem i błąd cały czas sie wyslwietla. Moze stan oleju jest mały i jak auto nadmiernie się przechyla to czujnik wykrywa mały poziom i ten blad wtedy wyskakuje, nie wiem, tak mysle łopatologicznie co do stanu rzeczy...

Co do tego update to musisz mi szerzej to opisać bo nie mam pojecia co gdzie i jak i oczywiscie za ile pln.

 

W BMW FUS na Ostrobramskiej w Warszawie badanie skrzyni (elektronika, stan i jakość oraz czystość oleju) kosztuje 420zł zastanawiam się czy nie skorzystać bo auto kupione niedawno a stoi w garażu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wloskiej ksiazce tel nie wierzyl w nawet 1% :D

sprawdzales w salonie jaki maja ostatni wpis przebiegu dla tego samochodu? przy 120 tys skrzynia nie ma prawa sie zepsuc, no chyba, ze masz wielkiego pecha :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to ile masz nalatane tym autem.

Po drugie czy wymieniałeś olej, te problemy co opisałeś wskazują mi na za mały stan oleju ale głownie dam.

Po trzecie update softu by się przydał.

 

Na pewno w najbliższej przyszłości nie unikniesz regeneracji bądź wymiany konwertera, ale najpierw ja bym zmienił olej z filtrem i zrobił update softu, na pewno nie zaszkodzi.

 

Kolego znalazłem na twojej stronie ofertę programowanie krok po kroku. Czy mógłbyś przybliżyć mi ta ofertę na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Stan licznika to 120 tyś i jest to w miare wiarygodne jesli chodzi o prowadzenie ksiązki serwisowej z włoch którą mam.

Oleju nie wymieniałem ze wzgledu na to ze auto mam od niedawna. I teraz jesli chodzi o poziom to nie wiem ale tak mi przyszło na mysl, jak dojezdzam do domu mam bardzo ostry łuk który zazwyczaj biore dosyć intensywnie czyli auto sie przechyla, lekki poslizg kół, a zaraz po tym jak już mam 100m prostej do bramy zapala się ten błąd, gasze auto w garazu a po ponownym odpaleniu bledy nie ma, lecz dziś było inaczej. rano wróciłem i błąd cały czas sie wyslwietla. Moze stan oleju jest mały i jak auto nadmiernie się przechyla to czujnik wykrywa mały poziom i ten blad wtedy wyskakuje, nie wiem, tak mysle łopatologicznie co do stanu rzeczy...

Co do tego update to musisz mi szerzej to opisać bo nie mam pojecia co gdzie i jak i oczywiscie za ile pln.

 

W BMW FUS na Ostrobramskiej w Warszawie badanie skrzyni (elektronika, stan i jakość oraz czystość oleju) kosztuje 420zł zastanawiam się czy nie skorzystać bo auto kupione niedawno a stoi w garażu :(

napisz skąd jestes to Ci polecimy jakis dobry zakład w aso wydasz 420zł za tą kaske bedziesz juz miał filr oleju z miską a jak dobrze pójdzie diagnoza bedzie w cenie naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze stan oleju jest mały i jak auto nadmiernie się przechyla to czujnik wykrywa mały poziom i ten blad wtedy wyskakuje

 

mialem to samo...dolalem 3,5l oleju i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moze stan oleju jest mały i jak auto nadmiernie się przechyla to czujnik wykrywa mały poziom i ten blad wtedy wyskakuje

 

mialem to samo...dolalem 3,5l oleju i jest ok

o to spore braki miałes :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu i sprawdzania w salonie, jak byłem akurat mieli kilkudniowe problemy techniczne z całą bazą wiec nikt nie był w stanie potwierdzić mi tego przebiegu.

napisz skąd jestes to Ci polecimy jakis dobry zakład w aso wydasz 420zł za tą kaske bedziesz juz miał filr oleju z miską a jak dobrze pójdzie diagnoza bedzie w cenie naprawy

Jestem z Wawy, jesli chodzi o okolice to mysle że tez jestem w stanie na tym ograniczeniu mocy dojechać.

mialem to samo...dolalem 3,5l oleju i jest ok

Tak mysle żeby wbić się z rańca do kanału i sprawdzić po swojemu stan oleju, tyle że nie wiem jaki powinien być, do tej pory miałem markę z czterema kółeczkami na grilu i tam jak wiadomo troche inaczej tym bardziej ze był to manual. jak ktoś powie co i jak powinno być odnośnie stanu oleju w tej skrzyni 530d automat to jak najszybciej polece i sprawdze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
odpalasz auto temp oleju w skrzyni 40st. mieszasz biegami pare razy zostawiasz na P i odkręcasz korek i sprawdzasz czy się wylewa oczywiscie górny korek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz link do aukcji na alegro połowa ceny z serwisu

sprzedaje prezes z bmw 7er

http://moto.allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp26-6hp28-6hp32-6hp34-i2000881116.html

brałem od niego jak zakupisz poza alegro to i przesyłka może być gratis

ma również litrowe puszki

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zanim zdecydujesz sie na wymiane oleju,to sprawdz jaki masz stan i dolej np.dexron3 mobila.Jesli skrzynia sie "uspkoi" i bedzie pracowac prawidlowo to wiesz w czym byl problem i mozesz wymienic olej... Mi tak doradzil mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam juz miche z filtrem, olej i tulejke do wiązki el. w skrzyni. Wszytko fajnie szło, moze poza 4 srubami na rogach miski (bardzo mocno przykrecone) po zdjęciu było mało oleju, do pojemnika zleciało jakieś 3 litry, uszczelka była uszkodzona dlatego olej tak szybo w ciagu paru dni uciekł. Teraz pojawił sie problem z wymianą tulejki. Czy ktoś moze ma pomysł jak ją wymienić? Dostep jest tak trudny ze ledwo dwa palce sie tam mieszczą a co dopiero zeby wkrecić starą i wkrecić nową... Kombinowałem jak sie da i jedyne co mi przyszło do głowy to opuszczenie skrzyni z tylnego mocowania... Robił ktos już tą wymiane we własnym zakresie? jak do tej tulejki się tam dostać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś może zarejestrowany na bmw-sport to tam gościu o niku Barnaba wymieniał to gniazdo

mi chetnie udzielił kilku wskazówek na temat wymiany pw ale gniazda bałem się ruszać

uderz do niego

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a co z tym gniazdem się dzieje ze trzeba wymieniac? tak na moje oko to 2litry ci brakowało trzymam kciuki ze po wlaniu oleju i skasowaniu błedów będzie hulać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sprawdz jaki masz stan i dolej np.dexron3 mobila...

kolego,takie rady zachowaj dla siebie albo zmien mechanika.DEXRON 3 jest calkowicie innym olejem o zupelnie innej specyfikacji.Pomieszanie tego w skrzyni spowoduje podczas jej pracy spienienie sie oleju i moze doprowadzic do uszkodzenia skrzyni.

Poza tym mieszanka taka pozostanie ci w skrzyni nawet po wymianie oleju na nowy i sknoci wlasciwosci nowo zalanego oleju :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.