Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Z góry przepraszam jeżeli temat jest zamieszczony w złym dziale i proszę o przeniesienie

 

 

Jestem nowy na forum i mam kilka pytań

W niedzielę na giełdzie zainteresowałem się samochodem B MW 316 compact. Chciałbym wam przedstawić całą sytuacje jak wygląda samochód i chciałbym prosić o porady czy opłaca się kupić ten samochód.

 

Co do silnika to ładnie pracuje, nic nie szarpie oraz płynnie schodzi z obrotów

 

Autko jest z 1995 roku

Silnik 1.6 + GAZ

Przebieg 272 tyś.

 

Cena takiego autka to 3500 zł

 

Chciałbym was prosić o wasze opinie czy za te pieniądze będzie to do jazdy ???

 

Jeszcze dodam że do wymiany mogłyby być przednie amortyzatory.

 

 

 

 

Zamieszczam kilka fotek

 

http://img233.imageshack.us/img233/3145/foto384l.jpg

http://img534.imageshack.us/img534/4133/foto385f.jpg

http://img15.imageshack.us/img15/3727/foto386b.jpg

http://img818.imageshack.us/img818/6517/foto387.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/555/foto388.jpg

Opublikowano
a masz może VIN koledzy by Ci rozszyfrowali po 1 jak napisał kolega jedź na kanał po 2 zobacz jak tam z gazem po 3 amorki nieduży koszt po4 za te pieniądze nie spodziewaj się rewelacji ale jak bez rdzy i silnik nie wyjechany warto. Z autopsji mogę szczerze polecić Ci ten silnik, dobrze eksploatowany żyleta. :) :D zauważyłem że się świeci kontrolka abs-u (pewnie któryś czujnik albo pompa) i poduchy.
Opublikowano
Szczerze powiem ze sam jezdze compactem 95r 1.6 m43 -gaz 2ga generacja i naprawde swietny samochod pali mi 9-10l gazu ale musze go troche cisnac , i silnik tez jest elastyczny, jest czym nawet wyprzedzic.. naprawde nie jest duzo gorszy od 1.8
Opublikowano
Ja swojego kupiłem niedawno i mile mnie zaskoczył, tzn. wnętrze sprawia solidne wrażenie, nic nie trzeszczy jak w moich poprzednich padakach, zwrotny, a 1.6 wystarcza na miasto, trochę brakuje mocy na wyższych obrotach (przesiadka z 323F GT). Wracając do tematu: ciekawe czy tylne nadkola są zrobione solidnie, bo na moje oko (amatorskie) wyglądają na picowane. Warto sprawdzić czy przy szyber-dach nie cieknie z racji wieku, czy podsufitka w okolicach nie ma odkształceń, oszczędza to późniejszych nerwów. Jakiej generacji tam jest gaz ?
Opublikowano
z lewej strony z tylu widac opuszczony lekko zderzak. 1.6hmm sam mam ale juz nie kupie. min. 2.0 da sie jezdzic ale wyprzedzac troche kiepsko.. ale narazie nie narzekam. pali mi rowniez 9 10 gazu ale na trasie(mam sekwencje) przejedz sie tym autem sprawdz czy temperatura stoi w pionie czy sie nie przegrzewa.
Opublikowano

Panowie rozkodowany VIN

 

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBACG110X0KD36823

Kod typu CG11

Typ 316I (EUR)

Typoszereg E E36 (5)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COMP

Układ kierowniczy LL

Drzwi 3

Silnik M43

Pojemność skokowa 1.60

Moc 75

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor HELLROT (314)

Tapicerka STOFF/ANTHRAZIT (C5AT)

Data prod. 1995-12-19

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S242A DRIVER AIR BAG+SERIES STRG WHL RIM(PUR) Kierownica z poduszką powietrzną

S243A AIRBAG FOR FRONT PASSENGER Poduszka powietrzna pasażera

S340A PROTECTOR STRIPES IN BLACK Zderzak częściowo lakierowany

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S529A MICRO FILTER Mikrofiltr

S651A BMW Bavaria C Reverse Radio BMW Reverse RDS

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria

 

I co o tym myślicie. Jak może być z tą kontrolką ABS ?

Opublikowano
jak napisałem albo czujnik ( też miałem walnięty jak kupiłem.Włożyłem podróbę za 49 zeta i działa do dziś) albo pompa. Trzeba pod komputer
Opublikowano

co do waszych watpliwosci odnosnie mocy... m40b16 mialo 100km, m43b16 102km i m43b19 105km, kazde z nich oznaczane bylo jako 316i,

pierwszy silnik to 1.6 na pasku i z kopułką, drugi to 1.6 na lancuchu z cewką, trzeci to ten drugi tylko pojemnosc 1.9

Opublikowano

jeśli masz zamiar jeździć szybciej albo w trasie z kompletem pasażerów to zapomnij o 1.6, sam mam takie auto i powiem Ci, że 1.8M40 i to w cięższym sedanie radzi sobie o wiele, wiele lepiej, u mnie 1.6 i 1.8 palą tyle samo PB,

 

1.6 żeby wycisnąć jakieś osiągi trzeba gazować pod czerwone pole jak w samochodzie małolitrażowym, 1,8 masz już jakiekolwiek osiągi przy niskich obrotach i naprawdę jest to duża różnica

Opublikowano
jeśli masz zamiar jeździć szybciej albo w trasie z kompletem pasażerów to zapomnij o 1.6, sam mam takie auto i powiem Ci, że 1.8M40 i to w cięższym sedanie radzi sobie o wiele, wiele lepiej, u mnie 1.6 i 1.8 palą tyle samo PB,

 

1.6 żeby wycisnąć jakieś osiągi trzeba gazować pod czerwone pole jak w samochodzie małolitrażowym, 1,8 masz już jakiekolwiek osiągi przy niskich obrotach i naprawdę jest to duża różnica

między m43b16 a m40b18 nie ma aż tak wielkiej różnicy w osiągach,dodatkowo ten drugi jest mniej dopracowany i prędzej czy później pojawią się kłopoty z rozrządem.

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
między m43b16 a m40b18 nie ma aż tak wielkiej różnicy w osiągach

 

to może tak: jak jadę swoim 1.6 czuję, że to kaszana, jak się przesiądę do 1.8 to czuję, że jakoś to jeździ - owszem jedno i drugie jest wolne i za słabe, ale wg mnie różnica między nimi jest wyraźna:) jeśli nie w faktycznych osiągach to przynajmniej w odczuciach kierowcy zdecydowanie

 

dodatkowo ten drugi jest mniej dopracowany i prędzej czy później pojawią się kłopoty z rozrządem

 

wiem, wiem, oczywiście masz rację kolego, tyle , że jako pierwszy z parunastu samochodów, które miałem wyzionął ducha właśnie silnik 1.6 M43.... a 20 letni 1.8 M40 mimo nieznanego przebiegu (można powiedzieć, że auto jest pożądnie wyeksploatowane) sprawuje się świetnie, nieważne, pewnie tak się trafiło tylko

Opublikowano

Niestety nie mogłem się z nim spotkać dzisiaj bo mi wypadło coś innego

 

Ale jeżeli jej dzisiaj nie sprzedał na giełdzie to jest jeszcze możliwość w tygodniu obejrzenia i jazdy próbnej

Ale na razie czekam na jego odpowiedź czy sprzedana ;d

Opublikowano
niezłego paździocha kolego wynalazłeś auto z 92 roku a zderzak poliftowy i ten przebieg też mało realny ciekawe czy ma poduszkę powietrzną bo na zaślepce w kierownicy nie ma napisu airbag i brak zdjęcia z komory silnika. Za dobre e36 coupe trzeba dać za granicą ok 1500euro
Opublikowano
wiesz kolego zderzak to nie wszystko. buda jest ładna i liczy sie jak auto chodzi moze jest warte grzechu..i z niemiec..zdziwił bys sie, jak bys sie przejechal i zero stukow i silnik zyleta. i za 8tys mozna szrota kupic. na poduszke fakt nie zwrocilem uwagi. a zderzak zmienił bo zapewne ładniej wyglada tak samo nerki..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do waszych watpliwosci odnosnie mocy... m40b16 mialo 100km, m43b16 102km i m43b19 105km, kazde z nich oznaczane bylo jako 316i,

pierwszy silnik to 1.6 na pasku i z kopułką, drugi to 1.6 na lancuchu z cewką, trzeci to ten drugi tylko pojemnosc 1.9

 

Warto dodac że ten trzeci, mimo ze na papierze ma 105 koni, to jest duuużo mocniejszy i elastyczniejszy od 2 poprzednich. Ma duzy maksymalny moment obrotowy, maksymalny moment jest dostępny juz przy 2500 obrotów.

W compakcie e36 ten silnik jest dostępny od 1999 roku.

 

Zreszta m43b19 montowali w e46 aż do 2001 roku.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
wiesz kolego zderzak to nie wszystko. buda jest ładna i liczy sie jak auto chodzi moze jest warte grzechu..i z niemiec..zdziwił bys sie, jak bys sie przejechal i zero stukow i silnik zyleta. i za 8tys mozna szrota kupic. na poduszke fakt nie zwrocilem uwagi. a zderzak zmienił bo zapewne ładniej wyglada tak samo nerki..

 

Z tego co piszesz to chyba już testowałeś skoro tak zachwalasz

Opublikowano

Jeździłem 1,6 i 1,8 m40. Różnica nie jest tylko zauważalna, ona jest ogromna! Dziwią mnie wypowiedzi, że 1,6 i 1,8 są do siebie podobne.

 

1,6 na trasie nie pojeździsz, o wyprzedzaniu bez redukcji do 3-ki nie ma mowy, odpuść sobie,

1,8 IS (proponowany przez kolegę wyżej) jest spoko, dopóki coś Ci się nie sypnie w nim, bo jest dość drogi w naprawie (mój brat wymieniał ostatnio kable WN i wyklejał 300 zł, dla porównania kable do stosunkowo drogiego 2,5 V6 duratec od forda kosztują 220 zł),

szukaj 1,8 m43, a jak nie będzie to od biedy m40 też ujdzie.

 

PS. Zaznaczam, to jest moje subiektywne zdanie.

Opublikowano
kolego tomsen jak pytałem w sklepie o przewody do mojego 316im43 to też jakoś wystrzelił 300 :shock: pojezdze jeszcze troche moją i ją sprzedam i też będe miał w planie kupic znowu bmw z 98roku tyle ze juz 1.8m43 wolałbym 2.0 ale do tego już jest droższa instalka lpg..34000 u mnie w miescie.. 1.8 na czwartym biegu 160km/h a ja na piątym biegiem dopiero tyle dusze..jak by nie było różnicy w 1.6 i 1.8 to po co by robili te dwa silniki'?dla nalepki z tyłu zeby ładniej wyglądało? :lol: hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.