Skocz do zawartości

e36 320i M50,szarpie,dławi,strzela ogólnie nie jedzie


alisg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem w swoim bmw 320 z silnikiem M50,auto w ogóle nie chciało odpalić,wymieniłem czujnik położenia wału korbowego (używka) auto odżyło,jednakże po kilku dniach zaczęło się,dławienie,szarpanie,brak mocy,brak reakcji na pedał gazu i charakterystyczne trzaski ?? W nocy po zdjęciu pokrywy,dyskoteka,kupiłem nowe świece i fajki,dalej idzie dostrzec delikatne iskrzenie,czy przy dobrych cewkach idzie dostrzec iskrę?? Czy to możliwe,żeby padło 6 cewek na raz?? cewki mam Boscha 0221504410,pod nimi nie mam papierowych podkładek. Silnik pracuje bardzo chaotycznie,nierówno,obroty na jałowym niskie,od ok 800 (jak odpale) 500-600 (jak chwilę pochodzi) dlatego niemożliwością jest sprawdzenie cewek poprzez ich odłączanie,komp nie pokazuję błędów,proszę o pomoc ewentualnie o jakieś sugestie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na cewkach nie ma opcji żeby iskry latały. Znajomy ma ten sam silnik i tam nic nie widać ,no chyba że wyjmiesz świecę z całym kapturem z cewką i odpalisz. Posprawdzaj masę na cewkach oraz "+" cewek czy gdzieś nie zwiera czasem. A dokładnie oglądałeś te cewki czy nie mają jakichś porysowań albo coś, może popękane :? jeszcze byś musiał poszukać jakie mają mieć zasilanie podawane ze sterownika i pomierzyć. Powiem ci dziwne że tak biją. Ale złośliwość rzeczy martwych jest taka że mogły paść wszystkie :? w końcu zdarza sie to raz na milion ale ty mogłeś miec pecha :|
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie te cewki mi nie pasują,ale są całe,niepopękane,tylko wszystkie,jakby osmolone przy zwojach i wygląda jakby stamtąd przepuszczały iskrę,zamówiłem 4 używki z możliwością zwrotu jak coś...wymienię i się okaże czy dalej coś błyska,po za tym ten charakterystyczny trzask,jak się doda gazu...czy to może być oznaka niedowładu układu zapłonowego??jeszcze lookne na tą przepływkę,wg tamtego linku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego opisane ładnie ale dla przepływki klapkowej. U kolegi w silniku m50b20 jest przepływka oporowa, tzn. na drucie oporowym budowanym dwiema metalowymi płytkami, całość wewnątrz tuby plastikowej. Te przepływki w momencie zabrudzenia się drutu od kurzu( a potrafią się ładne warstwy osadzać) przekłamują wartości podawane na DME. Komputer widzi dużo powietrza wględem podawanego paliwa czyli automatycznie zwiększa dawkę paliwa, ale szaleje po otrzymaniu sygnału z sondy. Te przepływki czyści się delikatnie alkoholem( i tu kielon w gardło i kielon na drucik :lol: ). kolrego najlepiej całość z tej "rury" wykręcic i wyjąć na wiesz (dwie śruby na torx) , delikatny pędzelek do farbek plakatowych ,podmuchać,pochuchać, wymyć delikatnie(uważając aby nie wygiąć ani przerwać drucika) i złożyć :wink: aaaaa i kielon na zakończenie pracy :lol:
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.