Skocz do zawartości

[E39] 540i Problem z silnikiem M62 4.4 (VANOS)


dudziniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zacznę od początku. Problem pojawił się następujący... Zaczęła zapalać się (a nawet migała) kontrolka Check Engine i Buma traciła moc. Po odpaleniu można powiedzieć wszystko OK. Po dodaniu gazu i przy obrotach rzędu 4000-4400 zaczyna migać owa kontrolka silnika. Po odpuszczeniu gazu kontrolka uspokaja się lecz silnikiem zaczyna szarpać. Przestaje chodzić na wszystkie. Obroty spadają do około 500. Przy tym strasznie gwizdała przy dodaniu gazu. Było podejrzenie, że ciągnie lewe powietrze. Został rozebrany kolektor dolotowy i wymieniony został stary twardy uszczelniacz odmy. Po złożeniu okazało się, że dalej gwizd nie ustał. Po wnikliwych oględzinach okazało się, że przy kolektorze wydechowym jest delikatnie przykopcone. Zostały po prostu dokręcone śruby od kolektora wydechowego. Gwizd ustąpił, a problem pozostał. Po podłączeniu pod INPE wyrzucił już nie pamiętam ale około 7 błędów. Były to głównie wypadanie zapłonów cylindra 1,2,3 i 4, ogólne wypadanie zapłonu na więcej niż jednym cylindrze, czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za mapę, i numer 33 camshaft sensor. Wcześniej wymienione zostały świece. Wymieniony został, również uszkodzony czujnik temperatury, który jest wbudowany w obudowę termostatu i jest jego integralną częścią. Więc dostała przy okazji nowy termostat. Czujnik obrotów wału korbowego sprawdzony i trzyma oporność w wytycznych katalogowych. Po tych wszystkich wymianach i zabiegach zostały skasowane błędy i został odpalony motor. Zaraz po odpaleniu notuje usterkę 33 Camshaft sensor. Po dodaniu gazu dopiero przy 4000 zapala się kontrolka i nie chce się dalej wkręcić. Po odpuszczeniu gazu obroty bardzo niskie i nie chodzi na wszystkie. Sprawdzone zostało ciśnienie na listwie wtryskowej i oscyluje w granicach 4 bar, więc OK. INPA pokazuje też, że właśnie przy obrotach powyżej 4000 zapisuje się błąd wypadania zapłonu cylindra 1,3. Ciekawe jest też to dlaczego przy zapisaniu błędu numer 33 odpowiednio czyta obroty i temperaturę silnika natomiast przy zapisaniu błędu wypadania zapłonu obroty OK, a temperatura silnika to -48 stopni C. Mimo to podejrzenie stawiane jest na Vanos pierwszej głowicy, że źle steruje wałkiem. Lecz jak silnik pracuje nie słychać żadnego klekotu. Silniczek cicho mruczy. Proszę o jakąkolwiek podpowiedź co robić dalej.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej V8 dzięki za kontakt a co do przepływki nie mam możliwości pozyskania drugiej na podstawienie... W INPIE jak podejrzałem to przepływka działa... Zamieniałem stronami czujniki wałków bo są identyczne. Nie pojawia się nowy błąd. Poza tym nie pokazuje który Bank tzn. który czujnik. Natomiast jak odepnę kostkę od jednego i drugiego wtedy zapisują się 2 nowe błędy i tam wtedy jest opisane który Bank... To są błędy numer chyba 131 132 jak dobrze pamiętam... Także czujniki raczej w porządku... A tak w ciemno zamawiać czujników nie uśmiecha mi się bo jeden w granicach 300zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 lata później...

Koledzy

Odgrzewam temat..przez ostatni miesiac po uruchomieniu silnika i po tym jak juz "odkurzacz przestal ciagnac powietrze" rzucalo silnikiem, tracil obroty az do pelnego rozgzania silnika i poziej juz bylo dobrze. Bledow brak znienilem 4x swiece, podmienialem i sprawdzamem Ω cewki, lewe powietrze, maf i nic nie pomoglo. Przedwczoraj wkoncu pojawil sie check engine i 7 bledow, wypadanie zaplonu na roznych cylindrach akurat to nie nowosc bo rzuca silnikiem i bank1 sonda2! Kto by sie spodziewal?! Fabryczny Bosch skonczyl sie na 128Kkm wymienilem na NTK. Problem rozwiazany :lol:

 

Specjalne podziekowania dla Kruchy_art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

Podepnę się pod temat

E53 M62 TU 4,4 2002/06

Mam również problem z błędem 33.

Zapala się również zaraz po uruchomieniu. Czy udało się komuś temat ogarnąć?

Sprawdzałem rozrząd już trzy razy. Blokady z ASO, Momenty dokręcania itd.....

Moim zdaniem na 100% jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten błąd - błąd był sporadycznu. Wymieniłem napinacze krótkich łańcuchów. Przeszło.

Podczas wymiany rozregulowałem rozrząd - ten sam błąd był stały i samochód nie jechał dołem.

 

Wniosek:

Przestawiony rozrząd lub na stałe zablokowany/e napinacze - daje stały błąd 33 i sterownik przechodzi w stan pseudo awaryjny - nie przestawia faz rozrządu - silnik słaby dołem.

Blokujące się lub przycinające lub leniwie chodzące napinacze - dają błąd 33 sporadyczny. Samochód będzie jeżdził normalnie w momencie kiedy nie ma błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.