Skocz do zawartości

dudziniak

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dudziniak

  • Urodziny 04.07.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 316I 99'
  • Lokalizacja
    Skępe

Osiągnięcia dudziniak

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Maciej V8 dzięki za kontakt a co do przepływki nie mam możliwości pozyskania drugiej na podstawienie... W INPIE jak podejrzałem to przepływka działa... Zamieniałem stronami czujniki wałków bo są identyczne. Nie pojawia się nowy błąd. Poza tym nie pokazuje który Bank tzn. który czujnik. Natomiast jak odepnę kostkę od jednego i drugiego wtedy zapisują się 2 nowe błędy i tam wtedy jest opisane który Bank... To są błędy numer chyba 131 132 jak dobrze pamiętam... Także czujniki raczej w porządku... A tak w ciemno zamawiać czujników nie uśmiecha mi się bo jeden w granicach 300zł.
  2. Witam. Zacznę od początku. Problem pojawił się następujący... Zaczęła zapalać się (a nawet migała) kontrolka Check Engine i Buma traciła moc. Po odpaleniu można powiedzieć wszystko OK. Po dodaniu gazu i przy obrotach rzędu 4000-4400 zaczyna migać owa kontrolka silnika. Po odpuszczeniu gazu kontrolka uspokaja się lecz silnikiem zaczyna szarpać. Przestaje chodzić na wszystkie. Obroty spadają do około 500. Przy tym strasznie gwizdała przy dodaniu gazu. Było podejrzenie, że ciągnie lewe powietrze. Został rozebrany kolektor dolotowy i wymieniony został stary twardy uszczelniacz odmy. Po złożeniu okazało się, że dalej gwizd nie ustał. Po wnikliwych oględzinach okazało się, że przy kolektorze wydechowym jest delikatnie przykopcone. Zostały po prostu dokręcone śruby od kolektora wydechowego. Gwizd ustąpił, a problem pozostał. Po podłączeniu pod INPE wyrzucił już nie pamiętam ale około 7 błędów. Były to głównie wypadanie zapłonów cylindra 1,2,3 i 4, ogólne wypadanie zapłonu na więcej niż jednym cylindrze, czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za mapę, i numer 33 camshaft sensor. Wcześniej wymienione zostały świece. Wymieniony został, również uszkodzony czujnik temperatury, który jest wbudowany w obudowę termostatu i jest jego integralną częścią. Więc dostała przy okazji nowy termostat. Czujnik obrotów wału korbowego sprawdzony i trzyma oporność w wytycznych katalogowych. Po tych wszystkich wymianach i zabiegach zostały skasowane błędy i został odpalony motor. Zaraz po odpaleniu notuje usterkę 33 Camshaft sensor. Po dodaniu gazu dopiero przy 4000 zapala się kontrolka i nie chce się dalej wkręcić. Po odpuszczeniu gazu obroty bardzo niskie i nie chodzi na wszystkie. Sprawdzone zostało ciśnienie na listwie wtryskowej i oscyluje w granicach 4 bar, więc OK. INPA pokazuje też, że właśnie przy obrotach powyżej 4000 zapisuje się błąd wypadania zapłonu cylindra 1,3. Ciekawe jest też to dlaczego przy zapisaniu błędu numer 33 odpowiednio czyta obroty i temperaturę silnika natomiast przy zapisaniu błędu wypadania zapłonu obroty OK, a temperatura silnika to -48 stopni C. Mimo to podejrzenie stawiane jest na Vanos pierwszej głowicy, że źle steruje wałkiem. Lecz jak silnik pracuje nie słychać żadnego klekotu. Silniczek cicho mruczy. Proszę o jakąkolwiek podpowiedź co robić dalej. Pozdrawiam!
  3. u mnie wyskakiwał ten błąd razem z błędem od uszkodzenia maty... "Naprawiłem" matę skasowałem błędy i wszystko OK:)
  4. Wyjąłem radio... Okazało się, że uszkodzona jest końcówka antenowa radia... Była taka nietypowa japońska. Wylutowałem ze starego radia BMW i zalutowałem do mojego BUSINESS'a i działa, aż miło:)
  5. Wzmacniacz antenowy, który znajduje się w tylnym słupku został wymieniony lecz nie zanotowałem żadnej zmiany na lepsze. Został założony dokładnie taki sam. O takich samych numerach ORI. Jeśli ktoś wie co może być nie tak proszę o info. Denerwuje mnie ciągłe ręczne szukanie fal i nieustający szum.....
  6. Zdecydowałem się na wlutowanie diody w układ maty. Mój egzemplarz jest prawdopodobnie z maja 99 i posiada układ AIRBAG TEMIC. Zastosowałem diodę 4047. Po podłączeniu INP'Y i odczycie wartości wychodzi na to, że sterownik widzi cały czas zajętość fotela i to satysfakcjonuje mnie w zupełności:) Pozdrawiam!
  7. Próbowałem znaleźć na YouTube film instruktażowy i udało mi się coś namierzyć lecz tam nie znalazłem opcji "podkręcenia" anteny. Do tego serwisowego menu wchodzi się poprzez dłuższe przytrzymanie przycisku "m". Może ktoś zna dokładniej czy da się w ogóle ustawić czułość anteny byłbym wdzięczny za instrukcje. Co do anteny w samochodzie nawet nie wiem gdzie się znajduje. Podejrzewam, że w tylnej szybie.... Do słupka tylnego nie zaglądałem, ale wydaje mi się, że nie powinno nic zaśniedzieć ponieważ auto nigdy nie było rozbite więc tam też nie było grzebane.. Dalej pozostaje z problemem słabego odbioru... Podejrzewam wzmacniacz. Zajrzałem do tylnego słupka. Wszystko wygląda jak nowe. Nic nie ruszane. Co robić? Wymienić owy wzmacniacz antenowy? Pomożecie?
  8. Problem polega na bardzo słabym odbiorze fal radiowych. Radio odbiera ale tak max 10 może 15km od nadajnika. Od czego zacząć?? Jest jeszcze drugi wątek. Jest to radio z napędem CD. Średnio czyta nagrywane płyty tzn. zacinają się utwory. Nagrywałem wolną prędkością na czarnych płytach i wynik mizerny. Znacie jakiś sposób na wskrzeszenie owego CD? Pozdrawiam
  9. Problem następujący: Po odpaleniu zazwyczaj na zimnym silniku zapala się kontrolka od ciśnienia oleju lecz w kolorze żółtym na około 10 sekund po czym gaśnie... Nie objawia się to żadnymi skutkami ubocznymi.... Ale zaczyna mnie niepokoić... Domyślam się tylko tyle, że na żółto może z powodu poziomu oleju ale jest max...
  10. Problem rozwiązany... Mimo błędów w programie jakoś udało się wyłączyć moduł transportu:) Pozdrawiam
  11. Wiem kolego o co chodzi tylko program wyrzuca błędy jak wchodzę w radio... całkiem się blokuje i nic nie mogę zrobić... pytanie czy z jakiegoś innego poziomu mogę włączyć funkcję OFF??
  12. Domyślam się też o co chodzi.... Tylko gdzie znaleźć opcje do uruchomienia radia... Gdzie znajdę Transport Mode OFF?? Gdy podłączam się pod radio program wyrzuca błędy ponieważ prawdopodobnie radio nie odpowiada...
  13. Witam... Mój problem polega na tym, że oryginalne radio na nic nie reaguje. Było wszystko dobrze, lecz pewnego razu przy podłączeniu się Fejsu dokładnie to INPA i wejściu w radio przypadkowo wybrałem funkcję bodajże "TransportmodeON" coś w tym stylu. Wtedy radio się wyłączyło i to był koniec.... Po ponownym podłączeniu się w system radia zaczęły wyskakiwać błędy w programie i nic się nie da zrobić... Jak to rozwiązać? Pozdrawiam
  14. na razie przegrzewanie występuje przy większych prędkościach.... a u nas nie ma dróg na których można tak szybko jeździć:) dlatego na razie nie biorę się za naprawę.... pompa na pewno jest nowa... i raczej nie hart. Nie pamiętam dobrze ale może być Dolz. Termostat również nowy... Poza tym miałem podobny problem w Toyocie.... Przy większych prędkościach chłodnica nie dawała rady... ze starości. Po wymianie na nową trzymała temp super. Także w Bmw będzie podobnie. to będzie problem chłodnicy. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.