Skocz do zawartości

Problem na zimnym silniku m20b25


Maiko221989

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka panowie.

Co do ostatnich moich postów. Mam troszkę info z wymianą czujnika w przepływomierzu. Dobiłem się wkońcu do gościa który wymienił tą rzecz sam i mówi mi że jest to podstawa jaką nalezy zrobić. Ja zakupiłem już czujnik i teraz czekam na wolny czas i go wymienię :) Co do namiarów na czujnik : Czujnik temperatury powietrza dolotowego HP107 332 , 046905379 Topran. jest on w intercarsie 66,59 pln i on ma parametry takie jaki siedzi w przepływce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema.. nie chcialez zakladac nowego tematu wiec pisze tu bo o m20b25 chodzi i zimny silnik.. gdy odpalam rano to po dluzszej chwili zaczyna mocno kopcic na bialo.. ale to az tak naprawde mocno dymi jak dodam gazu to taki baaardzo gesty dym cisnie.. jak parowoz jakis.. tuman normalnie.. gdy silnik sie rozgrzeje w miare to kopcenie w normie.. brak kata plynu troche ubywa ale to przez nieszczelna chlodnice.. czy wy tez tak teraz macie.. czy to normalne jest. bo dla mnie nie zadne auto az tak nie dawalo... czy to glowica pekla.. jak to w m20b25 bywa.. to moje pierwsze b25..
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wiem ze kazdy dymi.. tylko u mnie jak zapale i sie grzeje to normalnie tuman.. taki gesty dym bardzo jest i duzo .. a jeszcze jak tak lekko gazu dam to juz w ogole... za bardzo ... dlatego napisalem .. pozniej jest ok.. nawet tak bardzo nie kopci na tle innych aut.. i pytam czy to sa moze jakies objawy uszczelki czy glowicy.. niewiem sam.
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A śmierdzi Ci płynem z wydechu? Masz masło pod korkiem i pod pokrywą zaworów? Odpala na 5 garów? Jak nie to daj sobie spokój, bo tak ma być :D

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak odpali to tak przy dodaniu gazu nierownoi pracuje ale widze ze temat jest wlasnie o bolaczce m20b25.. nie czuje plynu z wydechu a masla nie sprawdzalem :D a tak powaznie to jesli jest tak jak piszesz to co wtedy.. pewnie kolejna glowica m20b25
Nie wazne przy czym stoisz.. Wazne jak tym jezdzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety to "dymienie" ranne nie jest normalne :( I nic tu nie pomoże przepływka i inne czujniki. To nie jest kwestia błędnej mieszanki tylko mieszanki a w zasadzie tego co się w niej znajduje.

I tak niestety powodem może być głowica i jej nawet bardzo niewielka usterka, niekoniecznie pęknięcie, lub delikatne przedmuchanie uszczelki ujawniające się po ostudzeniu silnika (bardziej dokuczliwe zimą kiedy temperatura szybko spada). Również góra - niedomykające się zawory, czy też pierścienie nie zbierające wszystkiego (taki właśnie olej z odrobiną powietrza z rana może dać nam w kość.

Właśnie kończymy składać mój silnik do kupy :) Po takich właśnie pierdzeniach, wywalaniu dymu po nocy, białego, niebieskiego...

Okazuje się, że po przebiegu 400tys km głowica jest w stanie idealnym wręcz. Oczywiście uszczelka na ostatnich nóżkach ale cała, pierścienie wytarte ale co dziwo ścianki garów i tłoki w stanie idealnym (oryginalne zarysowania na cylindrach). Panewki równo wytarte (w granicach normy).

Stawiam osobiście na zawory (niedomykające się już) i pierścienie. Po nocy i po zmianie temperatur najprawdopodobniej w cylindrze albo dwóch zbiera się syf. Może to być nawet odrobina płynu chłodniczego jeśli uszczelka ma defekt już.

Zabawa ciekawa, troszkę czasu i w sumie niewiele kasy a przywracamy do praktycznie nowego silnik który ma ponad 20 lat :)

 

Czasem niestety trzeba się na taki krok zdecydować, bo na czujniki, sondy i elektrykę można wydać połowę takiego remontu.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A śmierdzi Ci płynem z wydechu? Masz masło pod korkiem i pod pokrywą zaworów? Odpala na 5 garów? Jak nie to daj sobie spokój, bo tak ma być :D

 

Pozdrawiam

 

Płynem z wydechu śmierdzieć nie musi, masło pod korkiem przy małych przebiegach w mieście zimą to rzecz NORMALNA. Nie dawał bym sobie również z tym spokoju. Może to być niewielki problem natury mechanicznej, szczegóły w poprzednim poście a może to być kończąca się uszczelka, która jeszcze nie podnosi temperatury silnika ale za moment da o sobie znać :(

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Hejka panowie.

Co do ostatnich moich postów. Mam troszkę info z wymianą czujnika w przepływomierzu. Dobiłem się wkońcu do gościa który wymienił tą rzecz sam i mówi mi że jest to podstawa jaką nalezy zrobić. Ja zakupiłem już czujnik i teraz czekam na wolny czas i go wymienię :) Co do namiarów na czujnik : Czujnik temperatury powietrza dolotowego HP107 332 , 046905379 Topran. jest on w intercarsie 66,59 pln i on ma parametry takie jaki siedzi w przepływce.

 

Witam.

Jeśli ktoś chce odejść od problemu nierównej pracy na zimnym silniku. Zróbcie tak jak pisałem. Wczoraj wymieniłem (zastąpiłem) ten stary czujnik w przepływce takim jak napisałem. Efekt- poprawa pracy na zimnym silniku. W moim przypadku auto nie dusi się jak przedtem. operacja nie droga a myślę że warto. Aha:) i Pozdro dla tych ludzi co mocno twierdzili że taka operacja jest niemożliwa (że się nie da)!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływke musiałes oczywiście rozkręcac od góry? czujnik jest na wierchu? masz moze jakies foto podgladowe? i czym później kleiłeś przepływkę?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinno wystarczyć.

 

Mechanicznie podłączenie:

 

Najwygodniej wyjąć całą puszkę filtra powietrza:

1. odpinasz wtyczkę od przepływki, odkręcasz 2 nakrętki gumowych

podpór obudowy,

2. odpinasz kanał gumowy łączący kolektor z przepływką,

3. od strony alternatora odpinasz opaski podtrzymujące wąż układu

chłodzenia silnika - podłączenie ze zbiorniczkiem wyrównawczym (jeśli

masz chłodnicę zespoloną ze zbiorniczkiem).

4. wyciągasz całość do góry.

5. wyjmij filtr powietrza.

6. w środku będzie kanał wlotowy (w kształcie tuby) do przepływki -

najlepiej w nim odwiecić otworek i wkręcić czujnik temperatury - będzie

mierzył praktycznie w tym samym miejscu co oryginał.

7. wyprowadzić przewody na zewnątrz obudowy (moższ zrobić malutki

otworek na przewody i uszczelnić np.: silikonem, lub jeśli nie będą

zbyt grube przewody puścić je po uszczelce filtra - nie ma sensu

kombinować by się podłączać do gniazda od sterony wewnętrznej

przepływki.

8. skadasz wszystko z powrotem na miejsce.

 

Mechanika zakończona, czas na elektrykę.

 

Podłączenie elektryki:

 

Wtyczka przepływki w m20 ma 5 pinów ale wykorzystywane są tylko 4.

 

1 - sygnał temperatury powietrza (ten Ciebie interesuje)

4 - masa (wspólna) obu sygnałów - temperatury powietrza i wartości

przepływu powietrza (ten też Ciebie interesuje)

2 - sygnał wartości przepływu powietrza

3 - zasilanie (+5V) dla układu pomiaru przepływu powietrza

 

 

Odsuwasz gumową osłonę styków i przewodów z wtyczki - będziesz miał

kabelki na wierzchu.

 

Od środka (od strony styków) będą widoczne cyfry - oznaczenia numerów

styków, więc bez problemów powinienieś zidentyfikować styki nr 1 i 4.

 

 

Podpinasz się (najlepiej przylutować do przewodu i zaizolować) pod

przewód masy (styk nr 4) jednym kabelkiem od nowego czujnika.

 

Następnie rozcinasz kabelek od styku nr 1 (zostaw kawałek około 1cm od

wtyczki - może się okazać kiedyś potrzebny do ponownego połączenia

gdybyś dorwał sprawną przepływkę) - zaizoluj kikucik :)

 

Podłącz drugi przewód czujnika do odciętego kabelka idącego do

komputera silnika i zaizoluj.

 

Podłączyć wtyczkę i testuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.