Skocz do zawartości

328i zegary - podłączenie dodatkowej kontrolki


piterq1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Potrzebuję podpiąć w zegary dodatkową kontrolkę.

Chciałbym w system ochrony w razie wywrócenia bądź ewentualnie świece żarowe lub regulacja elektronicznego układu wtrysku. Mam benzynę w coupe

 

Najlepiej pasowała by mi opcja numer 1(pomarańczowego koloru jest ta kontrolka?)

Potrzebuję informacji jak mógłbym się w nią wpiąć? Czy da się po przez dołożenie kabelka do którejś z kostek?

W e36 i e39 wszystkie kontrolki mają prąd, a załączane są masą czy jest na odwrót?

 

 

Proszę pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wyjęcia zegarów się nie obędzie, jak już wymontujesz sprawdź ścieżki i sobie jakąś przerwiesz albo pod nią podłączysz.

Co więcej, możesz sobie sam stożyć ikonkę tempomatu, jest to co prawda upierdliwe ale do zrobienia.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeźba jest ale do ogarnięcia, jak rozbierzesz zegary i już podświetlisz sobie odpowiednie okienko, trzeba wymontować tą płytkę z symbolem.

Następnie zeszlifować drobnym papierem symbol, potem drukujesz sobie nowy symbol jaki chcesz np. literkę T (czarne tło, biała literka)

Teraz skalpel albo coś ostrego, seta żeby ręce się nie trzęsły i wycinasz.

Przyklejasz to do tego zeszlifowanego kwadracika, wklejasz wsio z powrotem, składasz i się cieszysz.

Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura...


http://www.konstel.webs.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Poprawiłem tytuł Twojego tematu. Proszę na przyszłość przeczytać to: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=120678

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, jeżeli planujesz podłączyć kontrolkę tempomatu pod ikonę wywrotki (występuje tylko w cabrio jeżeli się nie mylę, to kabla nie powinno być w wiązce). Zamieszczam poniżej część schematu licznika oraz opis białej kostki (X16). Zaznaczam, że nie jestem elektrykiem, więc nie wiem na sto procent czy to zadziała, ale patrząc na kontrolkę świateł przeciwmgłowych (nie ma na schemacie, to tylko przykład z mojej strony) prąd idzie z przełącznika świateł do żarówek i zarazem do licznika (kolor kabla jest identyczny). Chodzi mi o to, że jeżeli będzie tam jakiś kabel to trzeba będzie go przeciąć, żeby nie zrobić zwarcia. Natomiast jeśli kabla nie będzie, o czym mówi schemat (Convertible only na pinie A10) to wepniesz kabelek i powinno trybić.

http://images41.fotosik.pl/1239/bba243d5c64958afm.jpg

http://images49.fotosik.pl/1246/5b43b7e2b46f1287m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak patrząc na ten schemat widać, że faktycznie tak wychodzi. Widziałem jak już ktoś się wpinał tą rzecz co chcę pod kontrolkę ASC i chodziło mu to. A ze schematu widać, że ASC z wywrotką auta jest powiązane i ma wyjście prosto do pinów kostki

 

http://img221.imageshack.us/img221/1980/beztytuunpw.th.jpg

 

kabelkiem tym będę podawać masę... tak mi się wydaje, że będzie ok.. Kurde nie jestem obeznany jeszcze za bardzo w rozczytywaniu tych schematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wolny licznik od R4 (4 cylindry), podawałem plusa i masę na piny od wywrotki, ale mi nie wychodziło - nie mogłem wzbudzić kontrolki. Podpiąłem się więc do grzania świec żarowych (występuje tylko w dieslu) i zadziałało. Możesz wykorzystać pin nr 9 w biały gniazdku (X16). Pin 23 (też białe gniazdko) będzie zasilającym, bo to wynika ze schematu. Ja podłączam pod baterie 12V, ale nie wiem jak to się zachowa w aucie, może warto więc poczekać na jakiegoś elektryka, żeby nic nie popalić. Kontrolka też ciekawa i kolor dobry do tempomatu, nie będzie męczyć wzroku w nocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej kontrolki wywrotu prąd dałeś pod pin B24? a masę pod A10?

Przepatrzyłem dalej schemat to widać, że kabel z pinu B24 leci do OBC... tylko w jakim celu..

Ciekawe czemu to tak nie zadziałało... pod świece żarowe też niby ok.. prąd jest podany po odpaleniu to tylko masę przewodem bym podprowadził i byłoby ok.

Tylko tyle, że kontrolka kojarzy się z dieslem, a ta od wywrotu już bardziej pasuje :D

Nie mam na swoim schemacie kontrolki od świec żarowych(schemat do benzyny)

 

spróbował bym się wpiąć masą pod ten pin A10 od wywrotki, ale boję się coś zepsuć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem dzisiaj na te piny które podałeś i nic. Zacząłem próbować inne piny na próbę, wyszło mi A23 i A10. Kontrolka wywrotki działa jak trzeba. Wg opisu A23 dostarcza napięcie. Dzisiaj podłączyłem sobie kabel w compakcie odpowiadający za ekonomizer, auto mam z 1997 roku, a licznik z ekonomizerem jest z 1995 oku, kontrolka airbagu i abs w nim nie działa. Niektóre piny się nie zgadzają w moim liczniku z 1997 a na tym z 1995 roku istnieją. Prosta rada: załatw sobie baterie na 12v lub inne źródło napięcia o małym amperażu, weź kabelki z kompa idące do płyty głównej komputera (są w plastiku), potrzebujesz też miernik. Następnie wyciągnij swój licznik i posprawdzaj dokładnie na swoim gdzie są lampki, bo patrząc na moje dzisiejsze doświadczenie nic nie jest pewne:) Nie chodzi mi o to że schemat jest błędny, ale mogą występować różnice, które nie są uwzględnione w dostępnych schematach dla zwykłych ludzi (używam książki Bentleya jako źródło schematów).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.