Skocz do zawartości

[E60] Brak autopoziomowania


dario_stilo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przy włączaniu świateł nie działa mi poziomowanie xenon-ów.

 

W DIS-ie mam błąd 9CB6 LWR coil chopping. Przy próbie poziomowania w DIS-ie (test schedule) lewa strona chodzi ale prawa nie, wymieniłem już silniczek ale dalej jest ten sam objaw.

 

Czy musze przeprogramować moduł swiateł? Jak tak to w jakiej rodzinie ECU jest moduł swiateł (potrzebne do WINKFP)??

 

Dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam,

 

Przy włączaniu świateł nie działa mi poziomowanie xenon-ów.

 

W DIS-ie mam błąd 9CB6 LWR coil chopping. Przy próbie poziomowania w DIS-ie (test schedule) lewa strona chodzi ale prawa nie, wymieniłem już silniczek ale dalej jest ten sam objaw.

 

Czy musze przeprogramować moduł swiateł? Jak tak to w jakiej rodzinie ECU jest moduł swiateł (potrzebne do WINKFP)??

 

Dziekuje za pomoc.

 

 

Nikt nie ma pomyslu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie było to samo, ale nie robiłem testów elementów poprzez kompa więc nie wiem jak się to ma do tego że u ciebie jedna lampa chodzi, urwał się plastikowy wodzik od czujnika, jest (mniej więcej bo już dokładnie nie pamiętam) z przodu z prawej strony pod nadkolem przymocowany do podłużnicy, dostęp z kanału albo na podnośniku pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Czy ktoś orientuje się jak sprawdzić czy poziomowanie reflektorów bi-xenon skrętne (LCI) działa prawidłowo. Nie mam możliwości podłączenia pod kompa. Więc zapewne zostaje mi do dyspozycji ściana garażu i obciążenie samochodu, ale może ktoś z was już przerabiał ten temat i może mi doradzić jak szybko to sprawdzić,czy pod wpływem obciążenia itd działa samopoziomowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czy ktoś orientuje się jak sprawdzić czy poziomowanie reflektorów bi-xenon skrętne (LCI) działa prawidłowo. Nie mam możliwości podłączenia pod kompa. Więc zapewne zostaje mi do dyspozycji ściana garażu i obciążenie samochodu, ale może ktoś z was już przerabiał ten temat i może mi doradzić jak szybko to sprawdzić,czy pod wpływem obciążenia itd działa samopoziomowanie.

Po uruchomieniu silnika i włączeniu xenonów w trybie auto reflektory powinny wypoziomować się czyli zrobić tzw. ruch góra-dół.

Kręcąc w miejscu kierownicą lampy delikatnie powinny skręcać zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy.

A czemu podejrzewasz, że masz coś nie tak z reflektorami ?

 

Jeśli chcesz mieć 100% pewności to najlepiej w ISTA zrobić tzw. "reference run"...

Gdybyś miał coś nie tak z systemem samopoziomowania czy też z funkcją skrętu na pewno Twoje auto poinformowałoby Cię o tym odpowiednim komunikatem na iDrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Witam,

 

Przy włączaniu świateł nie działa mi poziomowanie xenon-ów.

 

W DIS-ie mam błąd 9CB6 LWR coil chopping. Przy próbie poziomowania w DIS-ie (test schedule) lewa strona chodzi ale prawa nie, wymieniłem już silniczek ale dalej jest ten sam objaw.

 

Czy musze przeprogramować moduł swiateł? Jak tak to w jakiej rodzinie ECU jest moduł swiateł (potrzebne do WINKFP)??

 

Dziekuje za pomoc.

 

Pytanie pomocnicze... xenon zwykły czy skrętny ?

 

Jeśli zwykły to po wymianie silniczka (zakładając, że starty był uszkodzony) lampa powinna poziomować się od razu. Nie wymagane jest kodowanie LM. Ew. sprawdź dokładnie wiązkę pomiędzy LM a lampą ale tylko obwody sterujące silniczkiem.

 

W przypadku xenonu skrętnego rozpocząłbym od modułu skrętu przy lampie, sprawdzając diagnostyką czy w ogóle możesz połączyć się z modułem przy lampie.

 

Jeśli okaże się, że moduł jest martwy to po wymianie na sprawny wymagane będzie kodowanie.

 

To tak w telegraficznym skrócie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam skrętnez doświetlaniem zakrętów po LCI. Po odpaleniu samochodu lampy poziomują się góra-dół oraz prawo-lewo. Przy skręcaniu kierownicą na postoju jak kręce w prawo lampy skręcają, w lewo nie skręcają (ale na postoju tak podobno ma być). Podczas jazdy skręcają i w prawo i w lewo. Natomiast wczoraj byłem na przeglądzie diagnostycznym (pieczątka w dowód rejestracyjny) i facet po podniesieniu przodu samochodu (przy włączonym silniku i światłach), powiedział że jak podniósł przód samochodu to powinny lamy opuścić się. A nie opuściły tylko wiązka światła poszła w górę razem z samochodem. No i nie wiem czy mam coś z poziomowaniem nie tak skoro soczewki się nie opuściły, czy może w E60 działa to jakoś inaczej, że nie wystarczy podnieść przód samochodu, tylko np. trzeba dociążyć tył. Dlatego chce jakoś to sprawdzić, ale nie mam możliwości podłączenia pod kompa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam skrętnez doświetlaniem zakrętów po LCI. Po odpaleniu samochodu lampy poziomują się góra-dół oraz prawo-lewo. Przy skręcaniu kierownicą na postoju jak kręce w prawo lampy skręcają, w lewo nie skręcają (ale na postoju tak podobno ma być). Podczas jazdy skręcają i w prawo i w lewo. Natomiast wczoraj byłem na przeglądzie diagnostycznym (pieczątka w dowód rejestracyjny) i facet po podniesieniu przodu samochodu (przy włączonym silniku i światłach), powiedział że jak podniósł przód samochodu to powinny lamy opuścić się. A nie opuściły tylko wiązka światła poszła w górę razem z samochodem. No i nie wiem czy mam coś z poziomowaniem nie tak skoro soczewki się nie opuściły, czy może w E60 działa to jakoś inaczej, że nie wystarczy podnieść przód samochodu, tylko np. trzeba dociążyć tył. Dlatego chce jakoś to sprawdzić, ale nie mam możliwości podłączenia pod kompa.

Wszystko masz w porządku. Nie ma się czym martwić. Jeśli chcesz możemy się umówić gdzieś w Warszawie to podłączę się pod Twoje auto ISTA i zrobimy pełny test abyś był na 100% spokojny:)

Jakby co pisz na priv..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast wczoraj byłem na przeglądzie diagnostycznym (pieczątka w dowód rejestracyjny) i facet po podniesieniu przodu samochodu (przy włączonym silniku i światłach), powiedział że jak podniósł przód samochodu to powinny lamy opuścić się.

 

Fajnie że podniósł przód, ale jest jeszcze czujnik z tyłu. Do tego samochód mniejwiecej "wie" gdzie jest normalna wysokosć zawieszenia, więc podniesienie przodu dało wynik powiedzmy -100 a tył pozostał na normalnej wysokosci, system pozycjonowania ignoruje takie odczyty, bo to nie jest naturalny stan i dla bezpieczeństwa nie rusza świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.