Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przy włączaniu świateł nie działa mi poziomowanie xenon-ów.

 

W DIS-ie mam błąd 9CB6 LWR coil chopping. Przy próbie poziomowania w DIS-ie (test schedule) lewa strona chodzi ale prawa nie, wymieniłem już silniczek ale dalej jest ten sam objaw.

 

Czy musze przeprogramować moduł swiateł? Jak tak to w jakiej rodzinie ECU jest moduł swiateł (potrzebne do WINKFP)??

 

Dziekuje za pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Przy włączaniu świateł nie działa mi poziomowanie xenon-ów.

 

W DIS-ie mam błąd 9CB6 LWR coil chopping. Przy próbie poziomowania w DIS-ie (test schedule) lewa strona chodzi ale prawa nie, wymieniłem już silniczek ale dalej jest ten sam objaw.

 

Czy musze przeprogramować moduł swiateł? Jak tak to w jakiej rodzinie ECU jest moduł swiateł (potrzebne do WINKFP)??

 

Dziekuje za pomoc.

 

 

Nikt nie ma pomyslu????

Opublikowano
Witam, u mnie było to samo, ale nie robiłem testów elementów poprzez kompa więc nie wiem jak się to ma do tego że u ciebie jedna lampa chodzi, urwał się plastikowy wodzik od czujnika, jest (mniej więcej bo już dokładnie nie pamiętam) z przodu z prawej strony pod nadkolem przymocowany do podłużnicy, dostęp z kanału albo na podnośniku pozdr
Opublikowano
Być może uszkodzenie LWR, może przekładka z lewej do prawej coś rozjaśni? Moduł świateł w winkfp to jest LM60 lub LM260 zależnie od wersji, trzeba sprawdzić po numerach
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Czy ktoś orientuje się jak sprawdzić czy poziomowanie reflektorów bi-xenon skrętne (LCI) działa prawidłowo. Nie mam możliwości podłączenia pod kompa. Więc zapewne zostaje mi do dyspozycji ściana garażu i obciążenie samochodu, ale może ktoś z was już przerabiał ten temat i może mi doradzić jak szybko to sprawdzić,czy pod wpływem obciążenia itd działa samopoziomowanie.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy ktoś orientuje się jak sprawdzić czy poziomowanie reflektorów bi-xenon skrętne (LCI) działa prawidłowo. Nie mam możliwości podłączenia pod kompa. Więc zapewne zostaje mi do dyspozycji ściana garażu i obciążenie samochodu, ale może ktoś z was już przerabiał ten temat i może mi doradzić jak szybko to sprawdzić,czy pod wpływem obciążenia itd działa samopoziomowanie.

Po uruchomieniu silnika i włączeniu xenonów w trybie auto reflektory powinny wypoziomować się czyli zrobić tzw. ruch góra-dół.

Kręcąc w miejscu kierownicą lampy delikatnie powinny skręcać zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy.

A czemu podejrzewasz, że masz coś nie tak z reflektorami ?

 

Jeśli chcesz mieć 100% pewności to najlepiej w ISTA zrobić tzw. "reference run"...

Gdybyś miał coś nie tak z systemem samopoziomowania czy też z funkcją skrętu na pewno Twoje auto poinformowałoby Cię o tym odpowiednim komunikatem na iDrive.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam,

 

Przy włączaniu świateł nie działa mi poziomowanie xenon-ów.

 

W DIS-ie mam błąd 9CB6 LWR coil chopping. Przy próbie poziomowania w DIS-ie (test schedule) lewa strona chodzi ale prawa nie, wymieniłem już silniczek ale dalej jest ten sam objaw.

 

Czy musze przeprogramować moduł swiateł? Jak tak to w jakiej rodzinie ECU jest moduł swiateł (potrzebne do WINKFP)??

 

Dziekuje za pomoc.

 

Pytanie pomocnicze... xenon zwykły czy skrętny ?

 

Jeśli zwykły to po wymianie silniczka (zakładając, że starty był uszkodzony) lampa powinna poziomować się od razu. Nie wymagane jest kodowanie LM. Ew. sprawdź dokładnie wiązkę pomiędzy LM a lampą ale tylko obwody sterujące silniczkiem.

 

W przypadku xenonu skrętnego rozpocząłbym od modułu skrętu przy lampie, sprawdzając diagnostyką czy w ogóle możesz połączyć się z modułem przy lampie.

 

Jeśli okaże się, że moduł jest martwy to po wymianie na sprawny wymagane będzie kodowanie.

 

To tak w telegraficznym skrócie...

Opublikowano
Mam skrętnez doświetlaniem zakrętów po LCI. Po odpaleniu samochodu lampy poziomują się góra-dół oraz prawo-lewo. Przy skręcaniu kierownicą na postoju jak kręce w prawo lampy skręcają, w lewo nie skręcają (ale na postoju tak podobno ma być). Podczas jazdy skręcają i w prawo i w lewo. Natomiast wczoraj byłem na przeglądzie diagnostycznym (pieczątka w dowód rejestracyjny) i facet po podniesieniu przodu samochodu (przy włączonym silniku i światłach), powiedział że jak podniósł przód samochodu to powinny lamy opuścić się. A nie opuściły tylko wiązka światła poszła w górę razem z samochodem. No i nie wiem czy mam coś z poziomowaniem nie tak skoro soczewki się nie opuściły, czy może w E60 działa to jakoś inaczej, że nie wystarczy podnieść przód samochodu, tylko np. trzeba dociążyć tył. Dlatego chce jakoś to sprawdzić, ale nie mam możliwości podłączenia pod kompa.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mam skrętnez doświetlaniem zakrętów po LCI. Po odpaleniu samochodu lampy poziomują się góra-dół oraz prawo-lewo. Przy skręcaniu kierownicą na postoju jak kręce w prawo lampy skręcają, w lewo nie skręcają (ale na postoju tak podobno ma być). Podczas jazdy skręcają i w prawo i w lewo. Natomiast wczoraj byłem na przeglądzie diagnostycznym (pieczątka w dowód rejestracyjny) i facet po podniesieniu przodu samochodu (przy włączonym silniku i światłach), powiedział że jak podniósł przód samochodu to powinny lamy opuścić się. A nie opuściły tylko wiązka światła poszła w górę razem z samochodem. No i nie wiem czy mam coś z poziomowaniem nie tak skoro soczewki się nie opuściły, czy może w E60 działa to jakoś inaczej, że nie wystarczy podnieść przód samochodu, tylko np. trzeba dociążyć tył. Dlatego chce jakoś to sprawdzić, ale nie mam możliwości podłączenia pod kompa.

Wszystko masz w porządku. Nie ma się czym martwić. Jeśli chcesz możemy się umówić gdzieś w Warszawie to podłączę się pod Twoje auto ISTA i zrobimy pełny test abyś był na 100% spokojny:)

Jakby co pisz na priv..

Pozdrawiam

Opublikowano
Natomiast wczoraj byłem na przeglądzie diagnostycznym (pieczątka w dowód rejestracyjny) i facet po podniesieniu przodu samochodu (przy włączonym silniku i światłach), powiedział że jak podniósł przód samochodu to powinny lamy opuścić się.

 

Fajnie że podniósł przód, ale jest jeszcze czujnik z tyłu. Do tego samochód mniejwiecej "wie" gdzie jest normalna wysokosć zawieszenia, więc podniesienie przodu dało wynik powiedzmy -100 a tył pozostał na normalnej wysokosci, system pozycjonowania ignoruje takie odczyty, bo to nie jest naturalny stan i dla bezpieczeństwa nie rusza świateł

Opublikowano
Ok, bardzo dziękuję za pomoc. Pojeżdżę trochę i poobserwuje jak zachowują się światła. Jakby co zgłoszę się na priv w sprawie podpięcia komp. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.