Skocz do zawartości

320d poduszki silnika i skrzyni a objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jest to mój pierwszy post więc proszę o trochę wyrozumiałości. Mam e46 320d 2003r. manual

 

Trochę naczytałem się o tych wszystkich objawach w naszych beemkach, teorie są różne ale dalej nie ma recepty na wyeliminowanie naszych zmagań ze słynnym pływaniem auta idp. Może do rzeczy mam problem z wbijaniem biegów (3,4) sprzęgło było sprawdzane u mechanika jest dobre, olej wymieniany ale dalej jest problem z wbijaniem biegów. Ten objaw występuje co jakiś czas, moje auto potrafi dobrze zmieniać biegi bez "haczeń i oporów" przez jakiś czas a tu nagle znowu ten problem źle wchodzą :mad2: Teraz nasuwa się pytanie czy problem może leżeć w poduszkach skrzyni i silnika ? i czy te poduszki mogą mieć wpływ na pływanie auta w koleinach ? ( tak wnioskuje że może zabujać autem w koleinach jak poduchy nie trzymają silnika i zaszarpie nim i pojawia się bujnięcie) Miałem wymieniane amortyzatory, wachacze, opony drążki i dalej jest pływanie)

 

Więc chciałbym usłyszeć czy te poduszki mogą mieć powiązanie z tymi problemami ? Odstawmy na bok kwestie zły mechanik, zła geometria itd. Konkretnie wasze zdanie na temat poduszek a objawów z nimi spowodowanych :) Pozdrawiam :)

Opublikowano

ale jakie masz opony kolego ? przeciez u nas każdy kapeć powyżej 205 powoduje bujanie w koleinach. Masz sprawne auto a szukasz w nim przyczyn i nie patrzysz że jeździsz w koleinach :D według mnie daj spokój, załóż węższe opony na próbe i sprawdź. Ja w zime na 195, a w lato na 205 jeżdze i bujania nie czuje prawie.

 

Co do problemu z wbijaniem biegów to może warto zajrzeć do mechanizmu wybierania biegów? może masz tam przytarte tulejki czy coś i stąd źle to działa. Pare małych części tam jest które mogą już niedomagać. Może coś w samej skrzyni synchronizatory etc, mechanik dobry powinien wiedzieć.

 

Poduszki silnika i skrzyni nie wpływają na bujanie twojego auta, niwelują tylko drgania, pod skrzynią warto poduszki zmienić bo koszt malutki a może być lepiej z biegami. Możesz też odpowietrzyć sprzęgło i wymienić płyn hamulcowy (sprzęgło jest na płynie hamulcowym) i może coś pomoże. No i nie wiem czy na pewno docisk sprawny bo być może nie wraca odpowiednio i stąd problem z wrzuceniem biegu.

szukam
Opublikowano

Letnie mam Toyo 225/45 r17 tył i przód. Miałem okazje przejechać się e90 na tych SAMYCH oponach prędkość 160- 180 genialne prowadzenie ... Strasznie mnie to gryzie czemu ja tak w swojej nie mam :mad2: Zimówki mam 205 r15 przyznam, że różnica jest w prowadzeniu, ale dalej nie jest perfekcyjnie.

 

Chciałem jeszcze zapytać się o jedną kwestie mianowicie przed chwilą podniosłem prawą strone auta na lewarku i poczułem mały luz na kole prawym ! Taki 0,5 cm co to może być ? Co jest nie tak ?

 

Jak dostać się do tego mechanizmu wybierania biegów ? gdzie są te tulejki ? dużo jest zabawy żeby dostać się do tego ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Co do dziwnego zachowania pojazdu przy gwałtownych zmianach pasa lub przy gwałtownym ruszaniu... zużyte poduszki silnika mogą również powodować takie objawy jak bujanie autem.

viewtopic.php?f=69&t=167140&start=15

Było to już potwierdzane....

Niebawem wymieniam u siebie na nówki lemfordery(już zakupione).

Opublikowano
Może do rzeczy mam problem z wbijaniem biegów (3,4) sprzęgło było sprawdzane u mechanika jest dobre, olej wymieniany ale dalej jest problem z wbijaniem biegów. Ten objaw występuje co jakiś czas, moje auto potrafi dobrze zmieniać biegi bez "haczeń i oporów" przez jakiś czas a tu nagle znowu ten problem źle wchodzą :mad2:)

 

musisz sprawdzić wszystkie tulejki i pierdółki w mechanizmie wybieraka:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ED91&mospid=47643&btnr=25_0354&hg=25&fg=05

 

ja bym zwrócił uwagę przede wszystkim na elementy 2, 7, 10, 13. kosztują grosze, najlepiej zaopatrzyć się możliwie wszystkie nowe i wymienić na raz. dostęp jest od dołu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chciałem jeszcze zapytać się o jedną kwestie mianowicie przed chwilą podniosłem prawą strone auta na lewarku i poczułem mały luz na kole prawym ! Taki 0,5 cm co to może być ? Co jest nie tak ?

Które koło ?? Jeżeli masz luzy na kołach, czy to łozyska, czy drązki czy maglownica, to auto nie ma prawa się dobrze prowadzić. Nie znam też "słynnego problemu pływania". A co do mechaników, o których nie chcesz abyśmy pisali .. to może jedź do jakiegoś porządnego to problem zniknie. Wymieniałeś tyle części, pewnie za nie małą kasę, a auto ma luzy na kole :duh: Albo masz zajechane auto, które wymaga wymiany połowy części, albo mechanik Cię naciaga. Jak Auto źle się prowadzi, to podstawa to diagnostyka zawieszenia i geometria.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.