Skocz do zawartości

Check Engine powyżej 4k rpm w 335i N54


digital14

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwny problem z moim E92 335i z silnikiem N54. Skrzynia Automat ZF. Przebieg 120 000km

 

Przy przekroczeniu 4000 obrotów pod obciążeniem wyskakuje check engine i silnik przechodzi w tym awaryjny. Błąd znika po restarcie silnika i tak w kółko.

Problem nie występuje na N, czyli bez żadnego obciążenia i zdarza się, że przez pierwszy bieg można przyśpieszać do końca, nastomiast po zmianie na drugi od razu wyskakuje kontrolka.

 

Święta są, serwisy zamknięte, dopiero na wtorek jestem umówiony na jakąś diagnostyke, a problem troche mnie nie pokoi więc może ktoś z was juz spotkał się z podobnym przypadkiem.

 

Z tego co wyczytalem na zagranicznych forach możliwości są dwie:

- świece do wymiany (już zamówione), chyba nie były wymieniane wcześniej

- nieszczelności w układzie doładowania

 

Pompa paliwa HPFP nie była nigdy wymieniana, ale z tego co wyczytalem to raczej objawy nie pasują bo auto zapala bez żadnego problemu i do w/w obrotów nie ma żadnych dziwnych dźwięków czy zachowań silnika.

 

Objawy przedstawiłem, ale próbowałem np. obciążać silnik wrzucając manulanie bieg M4 przy około 40km/h (1500obr) i wcisnąć gaz - w tym przypadku do tych 4000obr slychać że turbiny pompuja, jeśli zdejmie sie nogę z gazu zanim przekroczę te obroty, to błąd nie wyskoczy.

 

Mieszkam w Toruniu i tutaj cieżko z diagnostyką nowszych BMW, więc może polecicie coś w okolicy gdzie można podjechać i zbadać problem? W ostateczności mogę sie ruszyć do Warszawy.

 

Pytanie, czy nie zrobie krzywdy silnikowi jeżdząc normlanie (święta są, trzeba sie poruszać jakoś), tylko po prostu nie przekraczając tych obrotów żeby błąd nie występował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W silnikach doładowanych, gdzie turbo jest sterowane ciśnieniem, taki problem świadczy o niesprawności zaworu upustowego ( spotkałem się z tym w kilku 1.3cdti/multiJet - za każdym razem zawór był zapieczony, wystarczyło go wyjąć i porządnie wyczyścić). Pod okreslonym obciążeniem, wzrasta ciśnienie, a zawór nie otwiera się, wtedy następuje tzw. przeładowanie i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Wiem, że to diesel, ale może będzie to jakaś wskazówka. Z tego co wiem, to 335i posiada turbiny sterowane elektronicznie. Myślę, że porządna diagnoza komputerowa wyjaśni sprawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtr powietrza w dobrym stanie? przy takim obciążeniu może brakuje mu powietrza i biedny się dusi?:)

Ja w ciągu roku eksploatacji dwa razy miałem "check engine - reduced power" - którego przyczyną było złe paliwo (bagatela shell v power racing tankowane gdzieś między jelenią górą a wrocławiem, kiedyś pisałem o tym).

 

Tak czy siak przyczyn może być mnóstwo, tak na oko na forum ciężko trafić, życzę Ci aby to był brudny filtr powietrza :)

Świece raczej nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie mam możliwości podłączenia teraz kompa i odczytania błędów, tak to pewnie możemy sobie gdybać i gdybać ;)

 

Przejrzałem sobie dolot w garażu i zauważyłem, że mam minimalnie spoconą jedną gumową rurę, ona w ogóle wygląda na jakąś taką sflaczałą, no ale to seria, więc to nie samco ;) konkretnie chodzi mi o tą:

http://img190.imageshack.us/img190/6571/234md.png

 

Przy przyśpieszeniu przy otwartych szybach słychać minimalnie pompowane powietrze i 'syk', ale nie mam porównania do innego n54 żeby stwierdzić że jest głośniej, czyli że gdzieś jest nieszczelność i ucieka powietrze. Może ktoś z Was po prostu powie, czy też słychać to ładowane powietrze, czy jest cisza jakby te turbiny wcale nie pracowaly?

 

Filtr powietrza z ciekawości sprawdziłem - jest nowy - olej był wymieniany 4000km temu i wygląda na to, że razem z filtrami.

 

Paliwo tankowałem puki co 2 razy, oczywiście PB98, raz statoil raz neste.

 

Co do zaworu upustowego to chętnie wyczyściłbym go tak czy inaczej, tylko nie mogę nigdzie znaleźć jakiegoś know-how jak to zrobić bezpiecznie ;)

 

Świece - tutaj gość miał podobny problem, tyle że po programie, u mnie jest seria - wymiana świec pomogła, piszą nawet że padają po przebiegu 15k mil, więc wymienie u siebie profilaktycznie, bo nie wiem czy ktokolwiek kiedykolwiek to robił

http://n54tech.com/forums/showthread.php?t=12168

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest tak pozabezpieczany ze moim zdaniem nic mu nie bedzie. Jezdzij delikatnie i juz. Bez sprawdzenia kodow sie nie obejdzie. U mnie zarowno padnieta HPFPjak i solenoid Vanosa powodowaly tryb awaryjny pod obciazeniem. Z tym ze Vanos dawal ten efekt dopiero po puszczeniu gazu, mozna bylo dokrecic silnik dokonca.

Pozdrawiam

Alek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak:

 

Był błąd przeładowania. Auto dostało nowe oprogramowanie w ASO i problem ustąpił. Check nie wyskakuje i można silnik dokręcić do końca.

 

Teraz nadal można doprowadzić do wywalenia check engine (również przeładowanie) ale trzeba iść grubo i to na wysokim biegu, z pedałem w podłodze praktycznie przy 6-7tyś obr i to też nie zawsze (2 razy mi sie zapalił przy predkosciach >200km/h)

 

Z ciekawości wybrałem się na rolki, żeby sprawdzić co pokaże wykres. Wyszło 277ps i 400nm. Seria powinna mieć 306ps przy 5800obr i 400nm przy 1300-5000obr. Moment by sie zgadzał. Moc niestety nie ;) Kreski powyzej 5krpm tez mi sie nie podobają, ale może ktoś sie wypowie.

 

Może teraz ktoś będzie w stanie pomóc od czego sie zabrać? Według ASO błędów nie ma = auto sprawne, więc czas chyba samemu ogarnąć temat.

 

Generalnie problem check engine, czyli w moim przypadku przeładowania, nie wystąpił od 1000km, co nie znaczy, że sie nie pojawi przy większym upalaniu na autostradzie.

 

Na zagranicznych forach wyczytałem, że przyczyną takiego braku mocy może być zapieczony westgate - jak sie do niego dobrać, wyczyścić, wymienić, czy zrobić cokolwiek żeby auto jeździło tak jak powinno?

 

http://img23.imageshack.us/img23/4648/bmwkt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam jestem nowy na forum. I odświeże już dość stary wątek, ale nikt nie podał rozwiązania. A miałem taki sam problem w swoim aucie, pojechałem do ASO wyskoczyły im błędy z vanos solenoid ( już nie pamietam dokładnie jakie to) i powiedzieli mi ze przeskoczył na łańcuchu. Pomyślałem se ze to nie możliwe, bo check Engine wyskoczył mi na ciepłym motorze przy delikatnej jeździe na autostradzie, auto straciło z 20% mocy. Ale oni się uparli ze wszystko jest możliwe i dalej swoje. Dodam ze krzyknęli mi za naprawe 1500zl części+ robta!!!! Wróciłem do domu zacząłem grzebać w w zagranicznych forach i trafiłem na taki film:

Tam jest wszystko swietnie pokazane. Czyli czujniki VANOS SOLENOID. Za które zapłaciłem 500zł za sztukę i wymieniłem od razu dwa chociaż błąd wskazywał tylko na jeden. Wiec mam nadzieje ze to może komuś pomoże na przyszłość. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie miales bledy ? Po wymianie elektrozaworow wymieniales olej ? Daj znac czy pomoglo, nawet napw. Kolega w N52 ma tez te bledy co w tym filmiku i diagnoza aso po odczycie bledow rozrzad do wymiany. Czesci ok 1100 zl po rabacie i 3000 zl robocizna, wiec sie chlopak czai czy robic. U niego wywala check jak auto zimne, po zgaszeniu i odpaleniu nie wraca. Nie wiem czy faktycznie to wina rozrzadu. Mysle, ze wtedy blad bylby staly...
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem TYLKO electrozawory X2. To było 2 lata temu i wszystko od tamtej pory jest OK. A błędów wypaliło mi pełno, sondy lambda, vanos... Dużo tego było i niepamiętnych dokładnie. Ale po skasowaniu błędów check engine powrócił po kilku, kilkunastu kilometrach. Wtedy od razu pojechałem na zwykły warsztat,sparawdzic co znowu i błędy z vanos sie powtarzał. Zaryzykowałem wymieniłem o lata. Jak by przeskoczył na łańcuchu to już by była lipa z odpalaniem, mógł by kopcić, byłby BARDZO słaby i błąd wyskoczył by od razu po uruchomieniu. Wiec stawiał bym na te elektrozawory. Warto sprawdzić zanim wpadniesz w takie koszty. Jak pisałem wcześniej w Aso tez chcieli mi wymieniać rozrząd. Jak im pokazałem ten film powiedzieli ze to nie możliwe i jak chce to mi to zrobią na moje ryzyko, bez gwarancji. Wiec se sam zrobiłem, tylko błędy pojechałem skasować po zabiegu i tyle. Jak coś pisz na forum może komuś jeszcze pomożesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja 2 miesięce temu miałem podobną sytuacje...samochód przy mocnym obciążeniu wchodził w tryb awaryjny...wymieniono zawory podciśnienia i wszystko gra :cool2:

U mnie również działo się to przy ok.4tys-4,5tys obr./min....oczywiście można z tym jeździć, jeśli ktoś musi,ale wiadomo,nie poprawia to kondycji samochodu :!:

Back to the roots...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

chceck engine przy obciazeniu jest bardzo czesto spowodowany zatkanym systemem ukladu dolotowego ktorego trzeba wyczyscic (nie doplywa na tyle powietrza). BMW zaleca w N54 i N55 czyszczenie metoda Walnut blaster jet co 50 tys km od nowosci. Koszt w ASO ok 1K euro, mozna zrobic kilkakrotnie taniej oczywiscie. Zaleca sie rownierz instalacje oil catchera.

 

wyglada to tak :

http://blog.modbargains.com/wp-content/uploads/2014/10/walnut-blasting-before-after.jpg

 

Szczegoly mozna przeczytac w poscie jak dbac o nasze BMW przypiety w tym dziale na pierwszej stronie. Link ponizej :

 

viewtopic.php?f=70&t=262051

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.