Skocz do zawartości

330d Nowe zawieszenie - co stuka ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Sprawa dotyczy e46 330D 2004'

 

Mam pewien problem i proszę o ew. sugestie co do jego rozwiązania.

Z powodu stuków w przednim w zawieszeniu wymieniłem na nowe:

1. Wahacze wraz z tulejami Meyle HD

2. Łączniki stabilizatora Meyle HD + gumy stabiliatora z ASO

3. Amortyzatory Meyle wraz z odbojami i osłonami

4. Poduszki amortyzatorów (łożyska McPhersona) Meyle HD

5. Końcówki drążków kierowniczych Febi

 

Całość wymienił mechanik, zbieżność ustawiona, auto dobrze się prowadzi,

ustały w zasadzie wszystkie hałasy, natomiast pozostał dziwny objaw,

mianowicie co jakiś czas w momencie

naciśnięcia pedału hamulca słychać wyraźne stuknięcie gdzieś z okolic przodu

auta wyczuwalne lekko na kierownicy. Podobne stukanie występuje przy

wykonywaniu szybkich, krótkich ruchów kierownicą, nawet w czasie jazdy

po płaskim na wprost. To stukanie jest wyczuwalne na kierownicy.

Płyn wspomagania jest na odpowiednim poziomie, kierownica chodzi lekko,

nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, prócz tego stukania.

 

 

Co może być przyczyną, czy to może być jakiś problem z maglownicą, jak

najlepiej to sprawdzić ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

--

pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Prawdopodobnie:

 

Listwa wspomagania ma luz na wyjściu tłoczyska po stronie kierowcy,

przerabiałem u siebie,

 

wykręciłem całą maglownicę, potem okazało się że wystarczy podkręcić o 2mm dużą śrubę regulacyjną, tylko o ok.2mm

potem jak by kierownica za ciężko chodziła to trzeba odrobinkę popuścić

 

przeszedłem przez to i sam sobie wyregulowałem

 

Ktoś teraz może napisać że tej śruby się nie rusza ........ takiemu odpowiem że lepiej zrobić regenerację magla ? ;-)

 

polecam

(zresztą ten luz jest wyczuwalny na drążku kierowniczym na wyjściu z maglownicy, luzy góra dół)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na maglu jest jedna śruba dość spora na pewno ją znajdziesz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Dla pewności...

Chodzi o tę śrubę zaznaczoną poniżej na czerwono ?

 

http://www.fotomedela.pl/magiel.JPG

 

 

--

pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano
Na maglu jest jedna śruba dość spora na pewno ją znajdziesz

 

Potwierdzam...

Regulacja śrubą zlikwidowała stukanie w 100%, przy okazji wymiana płynu w układzie

i przekładnia działa jak nowa.

 

--

pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano
Nelson możesz coś więcej napisać na temat tej regulacji? Czy jest dostęp od dołu, czy trzeba zdjąć magiel? Co do samej śruby to, czy jest jakoś kontrowana?
Opublikowano
Nelson możesz coś więcej napisać na temat tej regulacji? Czy jest dostęp od dołu, czy trzeba zdjąć magiel? Co do samej śruby to, czy jest jakoś kontrowana?

 

Dostęp jest w zasadzie tylko od dołu, po zdjęciu osłony. Z góry można tylko wyczuć śrubę ręką

ale nie ma możliwości włożyć tam jakiegokolwiek narzędzia (piszę o 330D).

 

Maglownicy nie trzeba demontować. Ta śruba jest dosyć nietypowa, średnica ok 30mm (gwiazdka)

w środku ma gwiazdkę na klucz wpuszczany.

Ja nie mam takiego klucza, więc dokręcałem tę zewnętrzną śrubę 30mm żabką, nie kontrowałem po

dokręceniu, zrobiłem już kilkaset kilometrów i luz się nie pojawia (śruba dokręca się z pewnym

oporem).

 

--

pozdrawiam

nelson

--

pozdrawiam

nelson

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.