Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W sobotę chcę się zabrać za montaż manetki z przyciskiem od intensywnego zmywania "S", którym mógłbym uruchamiać pompkę wysokiego ciśnienia do zmywania przednich lamp - xenonów. Obecnie mam to spięte na krótko z pompką szyby ale nie zadowala mnie to jednak bo raz, że płynu idzie na beczki a dwa, że mijają ze 2-3 sekundy zanim pójdzie strumień na szybę gdyż pompka wysokiego ciśnienie zmniejsza trochę ciśnienie płynu/wydajność pompki na szybę.

Mam już manetkę i chciałby to teraz podpiąć. Czy ktoś kumaty w tym mógłby mi jakiś uproszczony (zrozumiały dla amatora elektryka) schemat napisać jak to podłączyć. Wiem już które PINy w manetce odpowiadają za 'S"kę. Wiem, że są one zwierane przy naciśnięciu "S". Czyli biorę z jakiegoś kabla w rejonie kolumny kierownicy (światła mijania itp) prąd '+', puszczam ten kabelek przez ów piny i potem w stronę pompki - czyli przez kabinę na stronę pasażera, potem wpuścić to jakoś w komorę silnika (pewnie za schowkiem pasażera gdzieś jest wiązka kabli idąca tam) i potem z komory silnika już tylko przeprowadzić kabelek do pompki. Minus do pompki tylko podpiąć pod coś metalowego bo to masa.

Czy dobrze kombinuję czy potrzebne są jakieś jeszcze moduły/przekaźniki na tym kablu zasilającym?

Ewentualnie myślałem nad jakimś bezpiecznikiem na tym kablu zasilającym. Nie wiem tylko czy dawać to między źródłem prądu a manetką czy może między manetką a pompką?

Mam jakieś schematy z oznaczeniami kolorów kabli i nazwami modułów itp - mam nadzieję, że się w tym połapię jakoś.

Za wszelką pomoc dziękuję.

Pzdr.

Opublikowano

jak zrobisz po swojemu to pojedziesz bardzo na skróty . u mnie jak naduszę "s"to leci na szybę , dwa razy krótko na reflektory i wycieraczki idą 3 razy. na tej stronie znajdziesz schematy http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm. coś takiego:

http://img818.imageshack.us/img818/4946/dowd001.jpg

http://img851.imageshack.us/img851/3420/dowdnp.jpg

Opublikowano

Może i na skróty ale właśnie o to mi biega - chcę tylko oddzielic działanie pompki sprysków szyby od pompki sprysków lamp. NIe potrzebuję kombinacji jak z fabryki, że jak nacisnę krótko to mam małe wodotryski, jak długo to duże wodotryski. U mnie fabrycznie nie ma intensywnego zmywania więc nie ma sensu abym dokładał całą ta armię modułów, kabli itp. Chcę właśnie TYLKO uniezależnic pracę tych pompek - jak będę chciał spryskac szybę to spryskam szybę, jak reflektory to same reflektory. Teraz mam na sztywno spiętą pompkę szyby z pompka reflektorów i po jakimś okresie czasu mnie to nie zadowala.

 

Dlatego wczoraj próbowałem podłączyc swoje spryskiwacze ksenonów/pompkę wysokiego ciśnienia pod przycisk intensywnego zmywania w manetce (wymiana mojej manetki na taką z przyciskiem "S"). Samej manetki nie podłączyłem bo okazało się, że skombinowałem niewłaściwą - od przedlifta. Ale żeby nie marnowac czasu to podciągnąłem już potrzebne kable oraz zrobiłem sobie już instalację do podpięcia z wykorzystaniem gniazda bezpiecznika oraz przekaźnika (aby nie popalic mikrostyków w przycisku "S").

 

Rozebrałem obudowę kierownicy - demontaż jest dośc łatwy więc nie będę się rozpisywał.

Obecnie już wizualnie widac różnice w manetce przedliftowej i poliftowej. Różnią się przede wszystkim sposobem montażu - przedliftowa jest na wcisk/zatrzaski. Poliftowa jest na 3 śruby - są w niej uszy (poniżej zdjęcia to pokazują).

Moja manetka:

http://img41.imageshack.us/img41/4134/manetkapo.jpg

 

Manetka, którą miałem na podmianę (przedliftowa, mająca też inny układ PINów niż moja):

http://img26.imageshack.us/img26/939/manetkaprzed.jpg

 

 

Teraz kwestia odnośnie manetki poliftowej.

W mojej układ pinów w gnieździe manetki jest taki:

http://img16.imageshack.us/img16/943/kostkaman.jpg

 

Tu zdjęcie mojej kostki auta wchodzącej w manetkę (położenie kostki jest takie, jak wyżej umieszczone zdjęcie wejścia w manetce):

http://img849.imageshack.us/img849/6001/kostkap.jpg

 

Widac, PIN 6 i 7 są obsadzone kablami - miałem informację, że to właśnie te PINy zwierają/uruchamiają intensywne zmywanie. U mnie są one obsadzone. :-?

Dodatkowo widac, że wolny jest PIN nr 1 (lewy górny) - nie idzie do niego żadnej kabel w kostce ale sam pin jest.

Czy to znaczy, że w poliftowej manetce PINy odpowiedzialne za uruchamianie "S"ki są w innym miejscu? Które to są? Może ktoś ma zdjęcie PINów z manetki poliftowej, ewentualnie zdjęcie kostki z auta poliftowego z intensywnym zmywaniem.

 

Jak pisałem, udało mi się przynajmniej przeciągnąc przewód z kabiny do komory silnika i dalej pod puszkę prawego filtra kabinowego - jak będę miał już manetkę podepnę to tylko do pompki w nadkolu. Przewód przeciągnąłem przez gumową zaślepkę, którą to już zresztą przeciągnięty był kabelek od alarmu, który dokładałem jak kupiłem auto. OCzywicie miejsce to obłożyłem silikonem, żeby mi tam żadna woda między kablami nie leciała itp. Sam przewó jest odpowiednio przypięty trytykami do kabelka alarmu oraz obudowy podszybia gdyż wiszący luźno mógłby byc zgarnięty przez ramię kręcącej się wycieraczki.

http://img20.imageshack.us/img20/4043/przebicie.jpg

 

Żeby nie zmarnowac dnia, wykonałem już instalację gotową do połączenia manetki z instalacją, przekaźnikiem i pompką.

Schemat wygląda tak:

http://img684.imageshack.us/img684/2834/schematc.jpg

 

Sama instalacja wygląda tak (wolny PIN jest na + do pomki - kabel już przeciągnięty i czeka pod kolumną kierownicy na manetkę). Plus wezmę z klemy od aku - tej przy silniku (nie będę kombinował z podpinaniem pod światła itp). Oczywiście na kablu z plusem idącym od AKU dałem bezpiecznik (5A - ponoc wystarczy, można dac 10A) żeby się nic nie sfajczyło:

http://img3.imageshack.us/img3/999/przekaznik.jpg

 

Mam nadzieję, że schemat jaki zrobiłem na szybko komuś pomoże jeśli będzie chciał tak podpiąc spryski pod przycisk "S" w podmienionej manetce.

 

Na koniec moje pytania:

1. Które PINy w manetce POLIFTOWEJ odpowiadają za uruchamianie "S"ki?

2. Czy przycisk "S" zwiera masę? (tak by wynikało ze schematów). Czyli wystarczy podpiąc kabelek pod jeden PIN zwierający masę i wyprowadzić go dalej na przekaźnik i tak dalej wg schematu?

3. Czy do zdjęcia manetki POLIFTOWEJ konieczne jest zdjęcie kierownicy? Czyli z tyłu kierownicy trzeba odkręcic śrubki mocujące i powinna zejśc bez problemu przednia pokrywa i tak dalej (po wcześniejszym odpięciu AKU oczywiście)?

Pzdr.

Opublikowano
jak tak to proponuję pin 2 przekaźnika podpiąć pod światła mijania, a 3 pod zacisk 15 ze stacyjki aby to działało tylko przy włączonych światłach i zapłonie :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.