Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie do znawców mechaniki: czy szczelność elektrozaworów vanosa wpływa na osiągi auta? W moim silniku (N42B20) występowała typowa dolegliwość, czyli pocenie się na uszczelnieniach. Irytowało mnie to, więc nabyłem komplet o-ringów, po dwie sztuki na każdy elektrozawór, wymieniłem, wyczyściłem silnik z syfu i po kłopocie. Okazało się, że oprócz powstrzymania ubytków oleju dostałem jeszcze jeden bonus w postaci lepszej pracy silnika i osiągów! Nie są to oczywiście wielkie różnice, niemniej jednak odczuwalne, a była to ostatnia rzecz, jakiej się spodziewałem. Poczytałem trochę o budowie i pracy tych urządzeń i coś może być na rzeczy. Co myślicie?

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Ja po wykonaniu w/w czynności nie doznałem jakiejś odczuwalnej zmiany. A może w między czasie olej zmieniłeś lub podczas wymiany odblokował się jakiś kanalik lub poprawił się styk we wtyczce? Takie tam.
Opublikowano

Manniac napisz jaki jest koszt tych oringów i jak bardzo skomplikowana była wymiana? Masz może jakieś zdjęcie jak wygląda to miejsce gdzie zamontowany jest elektrozawór?

Rozumiem, że chodzi o elektrozawory jak na poniższym schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3296&hg=11&fg=15

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Wcześniej zasadniczo wszystko było OK, diagnostyka nie pokazywała błędów, więc od strony elektrycznej też było w porządku. Jak chodzi o wymianę - jest prosta, widać wszystko po podniesieniu maski. Żeby ułatwić sobie dostęp trzeba zdjąć górną pokrywę silnika, tą z logiem BMW. Elektrozawory są od przodu silnika, zamocowane takimi charakterystycznymi, wygiętymi blaszkami, które są przykręcane jedną śrubą 10. Po ich odkręceniu zawór po prostu wyciąga się do przodu. Na każdym są 2 o-ringi, rozmiary masz podane w realoem. Ja przy okazji robiłem jeszcze uszczelnienia czujników położenia wału, są mocowane pionowo obok eletrozaworów i mają po jednym o-ringu. Ktoś z forum pisał, że kupował komplet o-ringów do elektrozaworów w serwisie i płacił za całość chyba 29 zł. Mnie załatwiał je znajomy w hurtowni zajmującej się sprzedażą uszczelnień i całość (6 sztuk) kosztowała 3 złote.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Ja przy okazji robiłem jeszcze uszczelnienia czujników położenia wału, są mocowane pionowo obok eletrozaworów

Czujników położenia wałków rozrządu ssącegi i wydechowego, wał (korbowy) jest jeden a czujnik jest gdzie indziej tak na marginesie.

A na YT jest filmik na którym koleś wymienia te oringi - to dla osób bardzo nie w temacie mechaniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Przerabiałem u siebie wczoraj temat wymiany tych oringów. Koszt oringów w ASO BMW to 27zł komplet na dwa elektrozawory. Wymiana szybka i prosta. Warto zaopatrzyć się w zmywacz (który sam odparowuje a nie trzeba go zmywać wodą), aby przed wymianą wszystko wyczyścić. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.