Skocz do zawartości

[e34] M50 525i sensor NIVO jak kabelki i jak dziala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciągle wyświetlał mi się komunikat o przeciążeniu.

Zajrzałem pod samochód i okazało się, że kabelki od sensora nivo są poprzerywane i zaśniedziale.

Polutowałem, ale dalej jest to samo :(

Wiec moje pytanie brzmi: jakie u was są kolory tych kabelków w kolejnosci od góry? U mnie jest czarny, jakis jasny, brazowy.

Wtyczka wygląda na ruszaną i chcę się upewnic, czy ktoś coś nie pomieszał kiedys.

 

I jeszcze jedno: orientuje się może ktoś jak można sprawdzić działanie tego sensora? jakies opory pomiedzy wyjsciami sie zmieniaja czy jakis impuls idzie?

Niby prosty sensor, a po co mu az 3 kabelki?

 

I jeszcze tak na marginesie, czy te kable wchodzą do wnetrza samochodu gdzies kolo kanapy, czy idą po podwoziu, bo tam tak ciasno, że mi się ręka nie zmieściła :)

 

Dzieki z gory za pomoc!

Opublikowano

Próbowałem zlokalizować ten sensor i kable na schematach ale zdaje się nivo jest niepopularne i nie ma.

Jedno jest pewne - kable od sensora muszą iść do modułu check-control,a on jest w przedniej skrzynce bezpieczników.Oglądałem kiedyś ten sensor i wydawało mi się że to zwykły przełącznik...

Opublikowano

dzieki, może i przełącznik ma sens... ale tak czy siak 2 kabelki powinny wystarczyć.

a nie pamietasz, albo nie mógłbyś sprawdzic u siebie, czy kolory mam dobrze podpięte?

Opublikowano

Niestety nie mam dostępu do kanału,ale będę pamiętał o tym,miałem z nivo sporo jaj,całe szczęście na razie zwalczonych.

Tak swoją drogą może słusznie ten sensor jest włączony? Jeśli masz tył za nisko to może ok? Zmierz odległość między rantem błotnika/nadkola a felgą w dolnej części,przy 15" powinno to być ~ 522 mm

Opublikowano (edytowane)

jeszcze wygrzebalem tekie informacje ze schematow kierując się wątkiem z forum 7emki

 

Schemat podłączenia CAMBER SWITCHA:

http://img600.imageshack.us/img600/780/diagcamberforum.jpg

Gniazdo X696 przy camber switchu:

http://img27.imageshack.us/img27/104/x696.jpg

z tym powyższym rysunkiem jest cos nie tak - gniazdo jest tak na prawde lustrzanym odbiciem tego szkicu - i to bardzo niedokładnym.

http://img233.imageshack.us/img233/104/x696.jpg

chyba że to jest rysunek wtyku na sensorze, ale te uszy...

 

Jakkolwiek by nie było numeracja na rysunku świadczy o tym, że tam gdzie jest styk nr. 1 czyli koło 2 trójkącików (przy zamontowanym sensorze to jest na dole) powinien być kabel czarno/brązowo/żółty, ale znalazłem w sieci takie zdjęcie z kabelkami

http://img707.imageshack.us/img707/6469/swtchzkablami.jpg

które temu przeczy,

 

poza tym sensor działa w miare sensownie tylko jak jest podpięty właśnie tak jak na powyższym zdjęciu.

Myślę więc, że w schemacie jest błąd z numeracją styków - powinno być 1,2,3 zamiast 3,2,1.

 

Nie znalazlem ryzunku wtyczki X13, ale jest ona bardzo podobna do wtyczki X14 (obie znajdują się pod podstawką na stopę koło pedału sprzęgła):

http://img849.imageshack.us/img849/2104/x14f.jpg

 

ważne styki w X13 to:

19-GND

21-sygnał do CCM od cambera (GND jak OK, nic jak źle)

 

Żeby obejść CAMBERA wystarczy połączyć 19 z 21.

 

innym sposobem, jak ktoś ma kanał jest odpięcie gniazda od sensora i połączenie kabelka brązowego z czarno/brązowo/żółtym.

 

Jeszcze na koniec taka ważna uwaga:

sposób, żeby połączyć te styki jest przytoczony za forum 7mki, ja też tak zrobiłem i na razie kontrolka się nie świeci czyli sukces.

Ale mierzyłem sobie zachowanie mojego wymontowanego camber switcha i w pozycji "prawidłowej" na kablu czarno/brązowo/żółtym nie ma "totalnego GND" - między +12V i tym kablem płynie tylko ok 27mA - czyli jest opór mniej więcej 500 Ohmów między tym kablem i GND - nie wiem czy to wina wadliwego sensora czy tak ma po prostu być.

 

Poniżej fotki z pomiarów - nie ma na nich tych 27mA ani 500 Ohmow - pokazują tylko w jakich zakresach na górnym styku pojawia się jakieś tam GND:

stanowisko pomiarowe:):

http://img832.imageshack.us/img832/6946/dscf4323ck.th.jpg

Podpiąłem sensor do zasilacza 12V kabelki od dołu

zielony - minus (zero)

niebieski - plus 12V

czarny - wyjście

woltomierz mierzy napięcie między kablem niebieskim i czarnym

 

samochód za wysoko:

http://img513.imageshack.us/img513/1834/dscf4322p.th.jpg

samochód wysoko ale w normime:

http://img854.imageshack.us/img854/8562/dscf4321y.th.jpg

idealne połóżenie:

http://img20.imageshack.us/img20/3447/dscf4318a.th.jpg

samochód za nisko ale w normie:

http://img526.imageshack.us/img526/9620/dscf4319q.th.jpg

samochód za nisko:

http://img807.imageshack.us/img807/9016/dscf4320.th.jpg

Edytowane przez ziege
Opublikowano

Cholera,szukałem LAD a nie wheel cambera :) No to sprawa jest dość prosta - trzeba na pin 1 w check control modul zapodać masę i powinno przestać wyświetlać komunikat.Do tego złącza x19 (jak wyciągniesz CC to zobaczysz że on jest wsadzony w dwa złącza) powinien wchodzić przewód w kolorach sw/br/ge czyli czarno-brązowo-żółty,ale z tymi kolorami bym uważał,nie zawsze się zgadzają.

A co z tą wysokością?

Opublikowano

a....

no sprawdzalem kiedyś na felgachh 16'', jakos znalazlem jak to przeliczac i bylo co do milimetra, takze to nie to :)

jakby wysokosc byla nie ta, to by było troche jak w tym kawale co oddali psa do schroniska bo tak glosno szczekal, ze nie slyszeli jak ich okradli :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.