Skocz do zawartości

[e34] M50 525i sensor NIVO jak kabelki i jak dziala


ziege

Rekomendowane odpowiedzi

Ciągle wyświetlał mi się komunikat o przeciążeniu.

Zajrzałem pod samochód i okazało się, że kabelki od sensora nivo są poprzerywane i zaśniedziale.

Polutowałem, ale dalej jest to samo :(

Wiec moje pytanie brzmi: jakie u was są kolory tych kabelków w kolejnosci od góry? U mnie jest czarny, jakis jasny, brazowy.

Wtyczka wygląda na ruszaną i chcę się upewnic, czy ktoś coś nie pomieszał kiedys.

 

I jeszcze jedno: orientuje się może ktoś jak można sprawdzić działanie tego sensora? jakies opory pomiedzy wyjsciami sie zmieniaja czy jakis impuls idzie?

Niby prosty sensor, a po co mu az 3 kabelki?

 

I jeszcze tak na marginesie, czy te kable wchodzą do wnetrza samochodu gdzies kolo kanapy, czy idą po podwoziu, bo tam tak ciasno, że mi się ręka nie zmieściła :)

 

Dzieki z gory za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zlokalizować ten sensor i kable na schematach ale zdaje się nivo jest niepopularne i nie ma.

Jedno jest pewne - kable od sensora muszą iść do modułu check-control,a on jest w przedniej skrzynce bezpieczników.Oglądałem kiedyś ten sensor i wydawało mi się że to zwykły przełącznik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, może i przełącznik ma sens... ale tak czy siak 2 kabelki powinny wystarczyć.

a nie pamietasz, albo nie mógłbyś sprawdzic u siebie, czy kolory mam dobrze podpięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam dostępu do kanału,ale będę pamiętał o tym,miałem z nivo sporo jaj,całe szczęście na razie zwalczonych.

Tak swoją drogą może słusznie ten sensor jest włączony? Jeśli masz tył za nisko to może ok? Zmierz odległość między rantem błotnika/nadkola a felgą w dolnej części,przy 15" powinno to być ~ 522 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze wygrzebalem tekie informacje ze schematow kierując się wątkiem z forum 7emki

 

Schemat podłączenia CAMBER SWITCHA:

http://img600.imageshack.us/img600/780/diagcamberforum.jpg

Gniazdo X696 przy camber switchu:

http://img27.imageshack.us/img27/104/x696.jpg

z tym powyższym rysunkiem jest cos nie tak - gniazdo jest tak na prawde lustrzanym odbiciem tego szkicu - i to bardzo niedokładnym.

http://img233.imageshack.us/img233/104/x696.jpg

chyba że to jest rysunek wtyku na sensorze, ale te uszy...

 

Jakkolwiek by nie było numeracja na rysunku świadczy o tym, że tam gdzie jest styk nr. 1 czyli koło 2 trójkącików (przy zamontowanym sensorze to jest na dole) powinien być kabel czarno/brązowo/żółty, ale znalazłem w sieci takie zdjęcie z kabelkami

http://img707.imageshack.us/img707/6469/swtchzkablami.jpg

które temu przeczy,

 

poza tym sensor działa w miare sensownie tylko jak jest podpięty właśnie tak jak na powyższym zdjęciu.

Myślę więc, że w schemacie jest błąd z numeracją styków - powinno być 1,2,3 zamiast 3,2,1.

 

Nie znalazlem ryzunku wtyczki X13, ale jest ona bardzo podobna do wtyczki X14 (obie znajdują się pod podstawką na stopę koło pedału sprzęgła):

http://img849.imageshack.us/img849/2104/x14f.jpg

 

ważne styki w X13 to:

19-GND

21-sygnał do CCM od cambera (GND jak OK, nic jak źle)

 

Żeby obejść CAMBERA wystarczy połączyć 19 z 21.

 

innym sposobem, jak ktoś ma kanał jest odpięcie gniazda od sensora i połączenie kabelka brązowego z czarno/brązowo/żółtym.

 

Jeszcze na koniec taka ważna uwaga:

sposób, żeby połączyć te styki jest przytoczony za forum 7mki, ja też tak zrobiłem i na razie kontrolka się nie świeci czyli sukces.

Ale mierzyłem sobie zachowanie mojego wymontowanego camber switcha i w pozycji "prawidłowej" na kablu czarno/brązowo/żółtym nie ma "totalnego GND" - między +12V i tym kablem płynie tylko ok 27mA - czyli jest opór mniej więcej 500 Ohmów między tym kablem i GND - nie wiem czy to wina wadliwego sensora czy tak ma po prostu być.

 

Poniżej fotki z pomiarów - nie ma na nich tych 27mA ani 500 Ohmow - pokazują tylko w jakich zakresach na górnym styku pojawia się jakieś tam GND:

stanowisko pomiarowe:):

http://img832.imageshack.us/img832/6946/dscf4323ck.th.jpg

Podpiąłem sensor do zasilacza 12V kabelki od dołu

zielony - minus (zero)

niebieski - plus 12V

czarny - wyjście

woltomierz mierzy napięcie między kablem niebieskim i czarnym

 

samochód za wysoko:

http://img513.imageshack.us/img513/1834/dscf4322p.th.jpg

samochód wysoko ale w normime:

http://img854.imageshack.us/img854/8562/dscf4321y.th.jpg

idealne połóżenie:

http://img20.imageshack.us/img20/3447/dscf4318a.th.jpg

samochód za nisko ale w normie:

http://img526.imageshack.us/img526/9620/dscf4319q.th.jpg

samochód za nisko:

http://img807.imageshack.us/img807/9016/dscf4320.th.jpg

Edytowane przez ziege
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera,szukałem LAD a nie wheel cambera :) No to sprawa jest dość prosta - trzeba na pin 1 w check control modul zapodać masę i powinno przestać wyświetlać komunikat.Do tego złącza x19 (jak wyciągniesz CC to zobaczysz że on jest wsadzony w dwa złącza) powinien wchodzić przewód w kolorach sw/br/ge czyli czarno-brązowo-żółty,ale z tymi kolorami bym uważał,nie zawsze się zgadzają.

A co z tą wysokością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a....

no sprawdzalem kiedyś na felgachh 16'', jakos znalazlem jak to przeliczac i bylo co do milimetra, takze to nie to :)

jakby wysokosc byla nie ta, to by było troche jak w tym kawale co oddali psa do schroniska bo tak glosno szczekal, ze nie slyszeli jak ich okradli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.