Skocz do zawartości

E39 528i Wibracje kierownicy przy hamowaniu


SaluCK

Rekomendowane odpowiedzi

witam Kolegow,

 

wiem ze temat juz sie tu pojawial ale w sumie nie znalazlem dokladnego odpowiednika dla mojej sytauacji.

 

Problem zaczal sie na wiosne w tym roku kiedy zaczalem przy hamowaniu powyzej 80 km/h odczuwac wibracje kierownicy. Tarcze ktore mialem byly to orginaly zakladane w serwisie bmw i przez praktycznie 3 lata bylo ok. Po tym jak zaczely sie wibracje odwiedzalem mechanikow i po sprawdzeniu zawieszenia stwierdzali ze napewno tarcze bo zawieszenie jest bez zarzutu. Wiec kupilem nowe tarcze Zimmermanna bo slyszalem o nich dobre opinie. Zmienilem przod i tyl razem z klockami i plynem hamulcowym. Niestety :mad2: tylko niedlugi czas byl spokoj, po ok. 2 tys Km to samo!. Bicie na kierownicy az ciarki przechodza. Auto nawet bez trzymania kierownicy hamuje na wprost tzn nie znosi go. Podejzewalem ze moze felgi lub opony ale po zmianie na wywazone zimowki to samo. Wydaje mi sie ze jest coraz gorzej, w tym momencie to nawet przy dowolnym dojezdzie np. na swiatlach jak lekko wciskam hamulec czuje ze hamulce raz dociskaja raz nie, czyli efekt takiego lekkiego szarpania. Przy predkosci od 10 -70 Km/h nic nie czuc. Rowniez pedal hamulca nie ma zadnych wibracji.

 

Wielu z was wymienia jako przyczyne tuleje gornego wachacza. Ja wymienialem caly prawy wachacz wraz z tuleja (Lemforder) wiec tu nie widze problemu. Zastanawialem sie czy przypadkiem lewy sie nie wybil, ale tu myslac logicznie wydaje mi sie ze sciagaloby auto na lewa strone. Myle sie?

 

Dolne wachacz erowniez wymienialem ze 2 lata temu. Rowniez wymieniona maglownica.

 

Slyszalem woniez opinie ze piasta kola z lozyskiem moze byc uszkodzona?

 

Dajcie znac bo strach jezdzic.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wymieniłem tarcze i problem nie ustąpił.Dopiero po wymianie dwóch tuleji górnych wahaczy jest ok.Na szarpakach ciężko sprawdzić jak są lekko wywalone.Z tego co piszesz o pulsowaniu przy lekkim hamowaniu przed światłami,to obstawiam tarcze,mimo że mają przejechane 2000km.W e34 miałem nowe tarcze i po dwukrotnym ostrym hamowaniu z 200 km/h,a potem wjeżdzie w kałużę tarcze się skrzywiły.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z was wymienia jako przyczyne tuleje gornego wachacza. Ja wymienialem caly prawy wachacz wraz z tuleja (Lemforder) wiec tu nie widze problemu. Zastanawialem sie czy przypadkiem lewy sie nie wybil, ale tu myslac logicznie wydaje mi sie ze sciagaloby auto na lewa strone. Myle sie?

 

 

Jesli tarcze zmieniles i jeden wachacz pozostaje tulko wymienic drugi....

Wcale nie musi go sciagac w ktorakolwiek strone przy hamowanie. Wybita tuleja GORNEGO wachacza wprowadza wlasnie takie drgania, a mechanicy, szarpaki, itp nigdy tego nie odkryja :P

Musisz trafic na kogos kto sie zna na BMW aby znalezc luzy w zawieszeniu...

Tez to przerabialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytalem, to trudno wogole stwierdzic na tym wachaczu luzy, dopiero po zdemontowaniu widac zuzycie.

 

Tylko sie tak zastanawiam, ze jesli rzeczywiscie bedzie to wina tego wachacza, to czy musze wraz z wachaczem wymieniac tarcze, tzn. czy przez te szarpania mogly sie pokrzywic?

 

Z tym masz racje, ze mechanicy maja z tym problem, poprzez zla diagnoze rozwalonego wachacza wymienilem maglownice, wiec jak pewnie wiesz kosztowna pomylka. Tylko wtedy halosowal on przy wjezdzaniu na nierownosci, okazalo sie ze mial luzy nie na tulei tylko przy kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień kolego tą drugą tuleję, u mnie było to samo i po ich wymianie problem zniknął całkowicie. U mnie z kolei biło przy 120 km/h jakoś. Faktycznie nie widać zużycia tych tulei. Gdy podczas testu na szarpakach wsadzisz tam palec to wyczujesz luz. Po zdemontowaniu widać małe pęknięcia gumy dokoła tulei. Tak było u mnie. Wymień, bo to pozwoli Ci wyeliminować bardzo prawdopodobną przyczynę. Tragedii z kosztami nie ma. Ja do tego wymieniałem sam. Będziesz musiał podnieść amor aby wyjąć sworzeń tego wahacza. Reszta banał.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co maglownice mam nowa wiec szedlbym raczej w jej wykluczenie, poza tym zadnych innych objawow jak np. nie przyjemne stuki nie ma. no ale bede patrzyl wszystko dzieki za rade

 

Na razie na poczatku tygodnia podjade aby mi sprawdzili czy tarcza lub piasta jest skrzywiona za pomoca takiego miernika ktory mierzy w dokladnosci do 0.01 mm. jesli nie beda ok, to szukam dalej i wymieniam ten wachach z tuleja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem do czynienia z dwoma kompletami nowych tarcz, które zaczęły bić :/Na szczęście nie u mnie w aucie. Nowe tarcze w komplecie z klockami można zabić dając im od razu popalić. Niestety, trzeba zacisnąć zęby i jeździć spokojnie hamując aż do momentu, kiedy dotrą się tarcze i klocki na całej powierzchni styku. Ale to wiedzą wszyscy...

 

Tuleje, niekoniecznie muszą mieć luz. Wystarczy, że są zbyt miękkie ze starości i już auto może wibrować, myszkować i być ciężkie do opanowania przy hamowaniu. Druga sprawa, zawsze wymienia się tuleje parami! Różna twardość i stopień zużycia będzie powodował w najlepszym wypadku ściąganie samochodu na jedną stronę przy ostrzejszym hamowaniu. Jest to niebezpieczne i potem można podejrzewać geometrię, co oczywiście nie jest prawdą.

 

Na koniec, rzeczywiście, tylko na prawdę dobry mechanik jest w stanie określić stan tulei bez demontażu wahacza. Standardowe stacje kontroli mogą ewentualnie stwierdzić już luzy.

 

BTW, zapomnijcie o reklamacji tarcz.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez pojawiały się wibracje na kierownicy w momencie hamowania z taką średnią siłą. Było tak do momentu, jak miesiąc temu wymieniłem tuleje w wahaczach przednich/górnych. Teraz jest spokój.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem dzisiaj tarcze takim czujnikiem zegarowym z dokladnoscia do 0,01 mm i niestety. Prawa tarcza ma 0,12 mm roznicy a lewa miedzy 0,02 i 0,03 mm wiec, z tego co mi wiadomo tolerowane jest wychylenie wlasnie do 0,03 mm. czyli prawa tarcza skrzywiona, co mnie dziwi bo nie sa to tanie tarcze Zimmermanna, Producent obiecal mi zworcic pieniadze jesli tarcze beda skrzywione.

 

Kolego_KAI_ w tym momencie kazdy producent twierdzi ze zarowno klocki jak i tarcze sa od pierwszego momentu w 100 % sprawne i mozne je uzytkowac calkiem normalnie. Ja oczywiscie znajac opinie ktore ty tez podzielasz zrobilem tak jak mowisz. ale i tak sie to porobilo. Wiec wnioskuje ze albo tarcza byla slaba jesli chodzi o jakosc albo cos jest nie tak z moim autem, i jest jakas inna przyczyna ze tarcza sie krzywi.

 

postaram sie w tym tygodniu zalozyc nowe tacze ktore juz dostalem i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem dzisiaj tarcze takim czujnikiem zegarowym z dokladnoscia do 0,01 mm i niestety. Prawa tarcza ma 0,12 mm roznicy a lewa miedzy 0,02 i 0,03 mm wiec, z tego co mi wiadomo tolerowane jest wychylenie wlasnie do 0,03 mm. czyli prawa tarcza skrzywiona, co mnie dziwi bo nie sa to tanie tarcze Zimmermanna, Producent obiecal mi zworcic pieniadze jesli tarcze beda skrzywione.

 

Kolego_KAI_ w tym momencie kazdy producent twierdzi ze zarowno klocki jak i tarcze sa od pierwszego momentu w 100 % sprawne i mozne je uzytkowac calkiem normalnie. Ja oczywiscie znajac opinie ktore ty tez podzielasz zrobilem tak jak mowisz. ale i tak sie to porobilo. Wiec wnioskuje ze albo tarcza byla slaba jesli chodzi o jakosc albo cos jest nie tak z moim autem, i jest jakas inna przyczyna ze tarcza sie krzywi.

 

postaram sie w tym tygodniu zalozyc nowe tacze ktore juz dostalem i zobaczymy.

 

Jeżeli producent obiecał Ci zwrócić pieniądze, to masz szczęście i mam nadzieję, że właśnie tak sprawę uda się pozytywnie załatwić.

Niestety, jak pisałem wcześniej, miałem do czynienia z krzywymi tarczami, jedne były to ATE, a drugie własnie Zimmermany. W obu przypadkach nie było możliwości uwzględnienia reklamacji.

 

Odnośnie "dotarcia" tarcz z klockami. Może i każdy producent twierdzi, że sprzedaje sprzęt od pierwszego momentu zdolny do 100% obciążenia, jednak:

- część producentów (między innymi Bosch) sprzedaje tarcze powlekane środkiem antykorozyjnym. W tym przypadku najlepiej widać dopasowanie klocków do tarcz. Dopiero po zdarciu całego zabezpieczenia można powiedzieć, że układ jest zdolny do przenoszenia obciążeń w pełni.

- nie ma ideałów i każdy klocek z każdą tarczą nie jest dopasowany idealnie. Problem polega na tym, że jeżeli klocek nie styka się z tarczą na całej swojej powierzchni, to przy hamowaniu tarcza jest promieniowo nierównomiernie nagrzewana - stąd głównie biorą się skrzywienia tarcz. Wtedy wystarczy dwa razy pod rząd dobrze dołożyć po hamulcach (a jeszcze do pełnego zatrzymania bez możliwości schłodzenia tarcz) i już amen. Albo będą zawsze biły albo tylko na zimno będą prawie równe.

- każdy producent uwzględni reklamację, jeżeli tarcze zostaną zmierzone mikrometrem ZARAZ po założeniu (jeszcze nie używane). Natomiast w momencie ich użycia - amen (ale jeżeli tak ustaliłeś z producentem/sprzedawcą, jak piszesz powyżej, to masz szczęście).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Kai_ dzieki za odpowiedz.

 

Zdaje sobie z tego sprawe ze oczywiscie mogli mi wszystko powiedziec abym kupil nowe tarcze a te mam odeslac a oni beda decydowac czy jest winna tarcz i czy rzeczywiscie sa krzywe. Dlatego szczerze mowiac tez nie jestem pewny czy dostane jakikolwiek zwrot pieniedzy. Zobaczymy, dam na pewno znac.

 

Jednak cos mi nie pasuje. Wymieniam tarcze (orginalne) na nowe z powodu bicia kierownicy, nakladam nowe (o wiekszej wartosci) i jest po niedlugim czasie to samo, czyli sa wibracje. Czy jest mozliwosc ze oprocz slabych tarcz albo wszystkiego co jest zwiazane z tarczami, moze byc jakas przyzczyna ktora powoduje krzywienie tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak istotna role gra chlodzenie tarcz tym kanalem od frontu?

 

Przerabialem zmiane na M pakiet, przy kupnie zderzaka i nadkola (lewy i prawy) stalo sie tak ze kupilem prawe nadkole bez tej szpary, dziury na kanal chlodzacy, bo slyszalem opinie ze to niewielka ma funkcje to chlodzenie. Ale teraz sie tak zastanawiam moze przez blokade tego chlodzenia tarcze sie rozgrzewaja za bardzo ... i mam moja przyczyne. co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak cos mi nie pasuje. Wymieniam tarcze (orginalne) na nowe z powodu bicia kierownicy, nakladam nowe (o wiekszej wartosci) i jest po niedlugim czasie to samo, czyli sa wibracje. Czy jest mozliwosc ze oprocz slabych tarcz albo wszystkiego co jest zwiazane z tarczami, moze byc jakas przyzczyna ktora powoduje krzywienie tarcz?

 

Dwie rzeczy mi przychodzą do głowy:

1. jeżeli na nowe tarcze włożyłeś stare klocki (bez ich obróbki),

2. masz zardzewiałą piastę i jej nie wyczyściłeś (tarcza nie leży równo).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co wymienialem caly komplet, tzn. tarcze wraz z klockami, czy bylo to czysto zrobione... niewiem. jak byly zmieniane tylne bylem przy tym i gosc oczyscil je, ale przy wymianie na przodzie nie moglem byc dlatego nie mam pewnosci, chociaz niby gosc zaufany. a co myslisz z tym kanalem chlodzacym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myslisz z tym kanalem chlodzacym?

 

W E34 potrafiłem pogonić tak (na Wyrazowie), że przytopiły się plastikowe znaczki w felgach, a też miałem jeden tunel rozleciany, z tarczami problemu nie było. Teraz w E39 potrafię tak zagrzać hamulce, że czuć charakterystyczny zapach "gorąca". Myślę, że żeby taka różnica w nawiewach wyszła w praktyce - musiałbyś wyskoczyć gdzieś na tor i dać jej ostro w palnik (dohamowywania przed zakrętami).

Tarcze są wentylowane, posiadają między dwoma płaszczyznami ciernymi coś na kształt żeberek. Powoduje to odśrodkowe zasysanie powietrza od wewnętrznej (w sensie promienia) strony tarczy i wyrzucanie go w stronę felgi (po promieniu). Tak to działa przy jeździe z większymi prędkościami. Generalnie myślę, że brak tunelu nie może mieć aż takiego wpływu na krzywienie jednej tarczy.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam, podobny problem wszystko już wymieniłem co było możliwe, dwa razy tarcze (cały komplet) za pierwszym razem ATE za drugim Zimmermann Sport, wahacze, amortyzatory , sprawdzany na kołach (16) i oponach zimowych trochę mocniej czuć wibracje niż na kołach (18) i oponach letnich, ale i tak nie da się jeździć, byłem u czterech mechaników i nikt nie umie mi pomóc zastanawiam się czy wymienić wahacze na lemforder bo już nic nie przychodzi mi do głowy, jeżeli ma ktoś jakąś koncepcje to proszę o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam, podobny problem wszystko już wymieniłem co było możliwe, dwa razy tarcze (cały komplet) za pierwszym razem ATE za drugim Zimmermann Sport, wahacze, amortyzatory , sprawdzany na kołach (16) i oponach zimowych trochę mocniej czuć wibracje niż na kołach (18) i oponach letnich, ale i tak nie da się jeździć, byłem u czterech mechaników i nikt nie umie mi pomóc zastanawiam się czy wymienić wahacze na lemforder bo już nic nie przychodzi mi do głowy, jeżeli ma ktoś jakąś koncepcje to proszę o pomoc.

Które dokładnie wahacze wymieniłeś? Wszystkie, czy tylko któreś konkretnie? Najczęściej za wibrację kierownicy przy hamowaniu odpowiadają zużyte tuleje wahacza przedniego/górnego.

W dalszej kolejności przyjrzałbym się oponom - jeśli są wyząbkowane to też będą wibrowały.

Jeśli masz wszystkie bebechy wymienione i mimo to masz wibracje to możesz jeszcze podjechać do jakiegoś zakładu, który oferuję usługę zwaną "doważaniem kół na aucie". Podnosi się auto/dane koło do góry i specjalną doważarką doważa. Ma to duży plus bo wtedy wyważa się CAŁE koło - opona+felga+śruby koła+tarcza hamulcowa itp. W dużej ilości przypadków daje to bardzo skuteczny efekt bo często nawet nowe auta z salonów maja niewłaściwie wyważone koła. Usługa taka kosztuje w okolicy 60-80 pln za 4 koła - nie jest to więc jakaś wielka kasa jeśli miałaby iść w błoto gdyby okazało się, że to jednak nie dało efektów.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wahacze to wymieniłem komplet z przodu (górny, dolny, lewa strona i prawa) firma Dachstein, wydaje mi się że tu jest problem bo chciałem zaoszczędzić hmm ? a jeżeli chodzi o koła to aż dziwne by było że dwa komplety kół i opon są zniszczone tym bardziej że próbowałem przekładać z tyłu do przodu, najbardziej brakuje mi konkretnego mechanika w moim mieście !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.