Skocz do zawartości

refleksje przy zmianie kół


jabu1

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zmieniałem koła na zimowe i korzystając z okazji postanowiłem je zważyć. Wziąłem dynamometr-zalegalizowany, więc dokładny i zważyłem koło zimowe. Jest w komplecie z felgą stalową noname, rozmiar 205/55/R16. Jakaś tam Fulda zimowa. Następnie letnie na oryginalnych alusach 10cio szprychowych (takie 5 po 2, standardowo montowane fabrycznie). Opona Bridgestone Turanza ROF, 205/55/R16. Wynik mnie zaskoczył; stalówka ważyła 18.5 kg, a ta z "lekkich stopów aluminium" 24 kg. W sumie 22 kg na samych kołach. Wychodzi na to, że samochód na badziewnych felgach ma odrobinę lepsze osiągi, minimalnie mniej spala, powinien się lepiej prowadzić z racji mniejszych mas wirujących i mniej niszczyć zawieszenie. Tyle, że wygląd nieciekawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po zmianie opon na zimówki(nie rsc)moge przyznać ze jezdzi mi się lepiej na normalnych miękich gumach oczywiście 16 zawieszenie odpocznie troche :) a co do wagi to nie powiedziałbym że jest aż taka różnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez jestem swiezo po zmianie opon na zimowki zwykle i niby jest bardziej komfortowo, ale auto jakby bardziej myszkuje po drodze, mialem wrazenie ze na letnich rsc jezdzilo sie pewniej. Troche jestem zawiedziony tym faktem, bo na wiosne mam zamiar kupic wieksze kolka i chyba wroce do ROF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROF na naszych wspaniałych drogach lekką porażką jest i nie da się tego ukryć, ale jakość prowadzenia jest nieporównywalna do zwykłych opon (zwłaszcza na zakrętach i szybkich łukach).

Ja przeszedłem z ROF na zwykłe opony - ale XL, czyli wzmacniane (zarówno w przypadku opon letnich, jak i zimowych) i jestem zadowolony. Trochę obawiałem się jakości prowadzenia auta na zwykłych oponach (bo zawieszenie E9x zaprojektowane jest pod ROF), ale jest całkiem dobrze.

Polecam zakup opon XL, szok :shock: po przejściu z ROF będzie trochę mniejszy.

 

Miałem okazję porównać w swoim aucie opony ROF Bridgestone RE050A II i Continental ContiSportContact 2 i napiszę że dużo lepiej wyczuwa się auto na RE050 (ale jest niesamowicie twardo), a na Conti jest bardziej miękko ale też wyczucie auta gorsze.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja tez jestem swiezo po zmianie opon na zimowki zwykle i niby jest bardziej komfortowo, ale auto jakby bardziej myszkuje po drodze, mialem wrazenie ze na letnich rsc jezdzilo sie pewniej. Troche jestem zawiedziony tym faktem, bo na wiosne mam zamiar kupic wieksze kolka i chyba wroce do ROF

 

Musisz wziąć pod uwagę to że zimówki są zrobione z miększej gumy, zazwyczaj mają wyższy profil i są węższe dlatego auto jak by myszkuje, gdy założysz zwykłe letnie np. z profilem 45 to myszkowania nie będzie, ja mam właśnie takie i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez jestem swiezo po zmianie opon na zimowki zwykle i niby jest bardziej komfortowo, ale auto jakby bardziej myszkuje po drodze, mialem wrazenie ze na letnich rsc jezdzilo sie pewniej. Troche jestem zawiedziony tym faktem, bo na wiosne mam zamiar kupic wieksze kolka i chyba wroce do ROF

 

Musisz wziąć pod uwagę to że zimówki są zrobione z miększej gumy, zazwyczaj mają wyższy profil i są węższe dlatego auto jak by myszkuje, gdy założysz zwykłe letnie np. z profilem 45 to myszkowania nie będzie, ja mam właśnie takie i jestem zadowolony.

akurat zmienialem na taki sam rozmiar, bo dojezdzilem te opony, na ktorych kupilem auto, chce zmienic na wiosne, ale sie wacham, pomiedzy 17 a 18, nie wiem mi nie przeszkadza bardzo twardosc ROF zwlaszcza, ze jak wrzuce wozek to nie ma za bardzo gdzie dojazdowki wlozyc :mad2:

pozatym ostatnio w drugim aucie zalatwilem dwie opony na dziurach w tydzien, takze mysle ze wlasnie ROF sa stworzone na nasze drogi... mniejsza szansa uszkodzenia zarowno opony jak i felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że samochód na badziewnych felgach ma odrobinę lepsze osiągi, minimalnie mniej spala, powinien się lepiej prowadzić z racji mniejszych mas wirujących i mniej niszczyć zawieszenie. Tyle, że wygląd nieciekawy.

Mocno naciągana ta Twoja teoria bo ważyłeś całe koła a nie same felgi i wychodziło by na to, że w lato lepiej jeździć na zimówkach byle ze stalową felgą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie chciało mi się tracić czasu i pieniędzy na zdejmowanie opon, ważenia wszystkiego po kolei i ponownym zakładaniu. Zważyłem cały komplet z ciekawości i zaskoczył mnie wynik. Widać po tym, że producenci mają jeszcze spore pole do ulepszeń swoich wyrobów, a redukcja masy powinna być jednym z priorytetów. Osobiście uważam, że rof to dobry kierunek, przy wszystkich swoich (jeszcze) niedoskonałościach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam w E90 tak jak fabryka dała 16 i opony też zalecane. Są bardzo ciężkie i twarde ale jazda jest dla mnie super, oczywiście nie po dziurawym asfalcie.

Moja uwaga to wyważenie takich kół jest bardzo ważne, warto wiedzieć czy maszyna do wyważenia jest skalibrowana, bo szum zimówek to nie tylko z bieżnika. Ja pytam wprost i trafiłem już na taki warsztat który był zdumiony, że sprawdza się czy maszyna wyważa :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.