Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

siemka

aby nie było że nie szukałem ;)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5874

 

 

Zacznę od początku. Padnięty sterownik webasto to pewnie zmora e39. 15 km do pracy i gdy temp na dworze jest bliska 0 to już całkiem kaplica, bo nawet auto nie pokaże 90 stopni na blacie. Termostaty główne wymieniłem już dwa. Wpadłem na pomysł zamiany instalacji EGR z tej którą mam, na tę z chłodniczką spalin. Problem w tym, że nie przyniosło to żadnych efektów. Dalej wolno się nagrzewa. Termostaty oba są nowe. doszedłem do wniosku, że chyba to nie działa. I tak. Miałem rację. Nie otwierał się zawór EGR od recyrkulacji spalin. Po jeździe mogłem spokojnie go dotknąć ręką (przed zdjęciem wisko) od strony zaworu, a od kolektora wydechowego to na 5 cm czułem ciepło. Czyszczenie zaworu dokładne, otwieranie zamykanie manualne przy użyciu sporej siły, i co? Podpinam do kompa INPA aktywacja AGR i co? Brak efektów. Pół godziny mordęgi (oczywiście na włączonym silniku z przerwami) i otworzył się dosłownie dwa razy z odstępem czasu około 15 minut :/ a powinien tak jak w linku, na dole pierwszego postu.

 

http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5430

a tu dla leniwych ;)

http://tinypic.com/player.php?v=9i6wk7&s=7.

 

No to główkowanie krótkie. Pewnie podciśnienia nie ma.

Zaglądam dziś w okolice turbiny a tam trochę olejem osmarkane. Spoko niech się konserwuje myślę. No ale w końcu.

 

Kiedyś gdzieś w UE ;) tak to nazwę podchodziło te 190 km pod 220 km/h. Kilometr więcej i zonk. Zwalniała do max 120. Sprawdzam szybko czy przewód od turbo nie spadł. Nie. Wsio na miejscu. I to myślałem że norma i że odcięcie takie. Po co komu 220 km/h. Dziś podczas wyprzedzania gościu golfem "raz dwa trzy" chciał się pokazać i nie dawał się. No ale smarka wciągnąłem lekko bo miał tam najwyżej 2.0 .BMW złapała 180 i koniec. Brak mocy. Nawet na drugim biegu słabo się zbierała. Zgasiłem silnik ( podciśnienie też się zgasiło ;) i moc powróciła.

 

Pytanie. Dobrze myślę że to może być zawór podciśnienia czy jak to się tam nazywa przy turbo? Ma ktoś opis ze zdjęciami taki jak w pierwszym linku? Naprawialne to czy wymienialne?

Opublikowano
Stawiam na pompe paliwa w progu. Jeśli masz kompa sprawdz jakie daje ciśnienie, powinna coś około 4 barów/atm.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano

Mam inpa. Jak to zrobić w programie? Na włączonym silniku?

 

I skąd pobrać dis? Bo do tej pory bezskutecznie pobierałem kilka gb i nic nie mam ;/

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tak silnik musi pracować. Nie pamietam dokładnie, ale na pewno było to Fuel pressure. :cool2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.