Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały problem z moim autem. Kiedy odpalę i ruszam do przodu to kompletnie brakuje mu mocy. Bardzo wolno się rozpędza i wkręca na obroty. Jakby coś go trzymało/blokowało. Mogę wcisnąć nawet pedał gazu w podłogę a samochód wcale nie reaguje tylko bardzo powolutku i ociężale rozpędza się do przodu. Dzieje się tak na pierwszym i drugim biegu. Na drugim biegu czasem nawet trochę się "dławi" i szarpie nim.Dopiero kiedy osiągnie około 2000 obrotów i załączy się turbo wtedy dostaje mocy i jedzie prawidłowo tak jak powinien. Dodam że nie zawsze się tak dzieje. Dzisiaj wracałem autem z pracy do domu i było wszystko ok. Wymieniłem wszystkie filtry powietrza, paliwa, odmy. Wcześniej wymieniana była pompka w baku. Paliwo leje tylko na Statoil Diesel Gold. Komputer też nie pokazał żadnych błędów. Myślałem jeszcze o przepływce i wężach podciśnienia, ale sam już nie wiem. Ma ktoś jakiś pomysł???
Opublikowano
Witam dopiero wczoraj miałem czas i mogłem trochę pogrzebać przy mojej Buni. Tak jak mi tu wcześniej podpowiedział kolega Nobeli starałem się sprawdzić wszystkie węże i przewody przy silniku. I znalazłem jedną niepokojącą rzecz. Mianowicie jeden z wężyków jest przecięty lub urwany w połowie a jedna jego połówka jest zaślepiona tzn wkręcona jest śruba w niego. To chyba jakiś wąż podciśnienia. Jest cienki czarny. Nie mam pojęcia konkretnie od czego. Wężyk wychodzi pod kolektorem ssącym zaraz przy alternatorze od strony kierowcy i schodzi w dół silnika. Część która właśnie wychodzi pod kolektorem przy alternatorze jest właśnie zaślepiona śrubą. Druga połowa węża która schodzi gdzieś w dół silnika nie jest już zaślepiona. Czy ktoś z kolegów wie może od czego konkretnie ten wężyk jest? I czy może on być przyczyną że auto jest bardzo słabe od dołu? Zauważyłem też że auto jest bardzo słabe jak jest zimny silnik natomiast jak się rozgrzeje to jest poprawa chociaż i tak nie jest tak jak powinno być. Dziekuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam
Opublikowano

podejrzewam że ten wężyk jest od sterowania zaworem EGR, szczególnie ta śrubka do zaślepiania wężyka to patent który często jest opisywany na forum

 

spróbuj może połączyć wężyki a jak masz jakiś wątpliwości to wrzuć fotkę i będzie coś więcej wiadomo co było kombinowane

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Panowie. Ten zaślepiony wężyk jest od poduszki silnika bo to pneumatyka. Więc nie ma to nic wspólnego z brakiem mocy od dołu. Podejrzewam że może coś być nie tak z przepływką albo co najgorsze z pompą wtryskową. Podobno te pompy lubią się "zacinać" Niezbędna będzie tutaj fachowa diagnostyka komputerowa. Zauważyłem jeszcze że podczas jazdy na przykład na trzecim biegu auto dochodzi do 3 tysięcy obrotów i dalej nie idzie mimo że mogę wcisnąć gaz nawet w podłogę. Ale nie zawsze tak jest bo przejadę kilka ulic dalej i już jest wszystko ok. Czasem braknie mocy od dołu jak pisałem wcześniej na pierwszym i drugim biegu. Lekko się zadławi i szarpnie ale po redukcji na pierwszy bieg jest już ok. No i pod górkę czasem nie ma siły podjechać i też trzeba zredukować na pierwszy bieg, wtedy idzie dobrze. Jeśli Panowie ktoś z Was wie co może być przyczyną takich zachowań auta to proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.