Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Ojciec moj ma E91 325d od nowosci Rok 03.2008 197KM stan aktualny: 267.000km, zawsze jezdzil na letnich 17" i mial spalanie 5,4-6l w zaleznosci od jazdy, i na zimowych 17" mial spalanie 5,8-6,4l w zaleznosci od jazdy.

Ostatnio zmienil Olej, bo przejechal nim prawie 35tkm. Z Castrola 5w30 na Shell Helix 5w30. I od tego czasu on twierdzi, ze nie chodzi tak jak powinien.

 

Silnik wedlug niego chodzi glosniej, i zaczol palic wiecej Ropy. Ale wiece jak to jest, szlowiek duzo se wymysla, a co do czego wszytsko ok.

 

A wiec ja bawilem sie trocha INPA. Wszystkie namiary przy rozgrzanym silniku przejechano okolo 100km.

Co dziwne, nie wiem czy tak ma byc/musi. Przy odpalaniu wlaczylem Gehemmenü. I patrzalem na Temp. Wody.

Dosc szybko poszlo na 70°- juz do 80 troche potrzebowal. Po 40km, dalem mu troche czadu, patrze 86°. I bardzo szybko spadla, i juz wyzej nie poszla. Trzymalem predkosc 120km/h 5bieg ~ 2200rpm. Temperatura stanela przy 78-80°.

 

Czyzby Termostat do wymiany? lub jakis injektor? Lub DPF? czy moze zmienic spowrotem Olej? Albo moze juz Filtr Powietrza do wymiany? bo byl wymieniany przy 203tkm.

Bardzo bym sie cieszyl gdyby mogl mi ktos pomoc w tej sprawie :-) Bo ojcu ciezko sie rozstac z autem. Jest bardzo zadowolony, bo nigdy go nie zawiodl. Fakt jest ze szybka jazda mu nie lezy. Auto jedynie jezdzone na Autorstradzie Düsseldorf - Granica - Bydgoszcz przy 140-160km/h. W polsce oczywiscie jezdzi wolniej :-)

 

W postoju

 

http://img196.imageshack.us/img196/697/daadasasa.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img404.imageshack.us/img404/2868/dasasdasdn.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img269.imageshack.us/img269/5230/windowsxphomeedition201.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

W trybie jazdy

 

http://img406.imageshack.us/img406/950/bei2000rpm.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img849.imageshack.us/img849/8375/imstand.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

PS: Da sie poprzez INPA sprawdzic stan DPF?

 

Pozdrawiam

Tomek

Edytowane przez chanky
Opublikowano
Termostaty mozna wymienic zawsze minimalnie spadnie spalanie. Ale one nie maja wplywu na dzwiek silnika, wiec jest cos jeszcze na rzeczy
Opublikowano
Troche późno ten olej, mimo że komputer sygnalizuje inaczej w tak zaawansowanym i dość już delikatnym sprzęcie olej powinno się raczej zmieniać częściej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jeżdżę na oleju Shell Helix Ultra Extra 5w30 i nie planuje zmiany na żaden inny, bo kupuję go z pewnego źródła i w rozsądnej cenie. Ostatnio zmieniałem po przebiegu 27500 km (po zmianie na świeży nie zauważyłem większej różnicy).

Nie możliwym jest że zmieniając olej z Castrola na Shella wzrosło tak mocno spalanie (no chyba że zalano coś innego niż powiedziano i o innej lepkości - ale i tak różnica nie powinna być większa niż jakieś 5%, choć Elf twierdzi że może być nawet 10%).

Słyszałem więcej pozytywnych opinii na temat Shella niż Castrola.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Termostaty mozna wymienic zawsze minimalnie spadnie spalanie. Ale one nie maja wplywu na dzwiek silnika, wiec jest cos jeszcze na rzeczy

 

Bezpośrednio wpływu nie mają, ale jeśli nie trzyma temperatury, to jeździmy na niedogrzanym silniku. A jednak słychać różnicę w pracy silnika nierozgrzanego i nagrzanego do optymalnej temperatury. Ja stawiam w tym wypadku zdecydowanie na termostat.

Opublikowano
Potrafisz rozpoznac na ucho roznice 10 stopni? :norty:
Opublikowano

W benzynie słyszałem różnicę między 75 a 92.

Taka różnica była na zaciętym termostacie i po jego wymianie...

Z resztą po zmianie oleju z półsyntetyku na syntetyk też słyszałem - może w tym przypadku zalaliście jakąś podróbą...

Opublikowano

Nie ma możliwosci INPĄ sprawdzić stany filtra DPF.

 

Te wykresy czasów korekcji wtrysków tez nie są miarodajne w 100% żeby ocenić np czy wtryskiwacz pracuje poprawnie

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Zima idzie, temperatura za oknem spadla, silniki zimne jak sie je odpala to i wiecej pala, i inaczej sie zachowuja zanim sie rozgrzeja.

Spadnie snieg, temperatura spadnie ponizej zera to i spalanie bedzie na poziomie 10l/100km dla diesla, a o tych 5 czy 6 litrach to tylko wspomnienie zostanie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Dzieki, za wasze wypowiedzi. Wiem ze w zime auto wiecej pali. Ma prawo. Ale przez 3 lata byla ta sama srednia. i tym roku mu sie zachcialo wiecej ^^ ?

 

Co do oleju wymienil pierwszy raz gdzie indziej. Tak zawsze auto bylo w BMW NL. A teraz bylo w Mr. Wash, moze ktos to z was zna.

Chyba zaczniemy od wymiany Filtra powietrza. I w tedy Termostat. A jezeli to nic nie zmieni pewnie bedzie wina po stronie DPF (ma juz przejechane 267.000km i jeszcze pierwszy) lub Injektory.

 

W weekend zaczne jak wroce z Bremen. I zapodam wam jak stan itd.

 

Dzieki i zycze milego dnia.

Tomek

Opublikowano
:mrgreen: :duh: Ale urwał.

Żeby tak dbać o bunie :wink:

 

Samochod zawsze byl u Dilera BMW. Mi osobiscie sie wydaje ze oni go nigdy nie wymienili.... Bo wedlug dokumentacji, byl zmieniony na Poczatek roku przy duzej Inspekcji.

Opublikowano

Z tym filtrem to..dramat :duh:

Panowie a teraz zobaczcie ile warte są przeglądy w ASO.

Jak wymienię sam lub przy mnie wymieni to zaufany dobry mechanik to przynajmniej mam pewność ze będzie ok i sporo taniej.

To tylko filtr powietrza ...a co jeśli nie wymienili oleju ...strach pomyśleć 60kkm bez wymiany :duh:

A później problemy z turbo...termostaty....wysokie spalanie i inne :mad2:

Co do oleju shell to miałem podobny przypadek w innym aucie...po wymianie coś zaczęło rzęzić w silniku...raczej nie polecam.

chanky....sprawdź jeszcze jak zachowuje się temperatura silnika bo to może być walnięty termostat i wtedy spalanie idzie w górę.

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym filtrem to..dramat :duh:

Panowie a teraz zobaczcie ile warte są przeglądy w ASO.

Jak wymienię sam lub przy mnie wymieni to zaufany dobry mechanik to przynajmniej mam pewność ze będzie ok i sporo taniej.

To tylko filtr powietrza ...a co jeśli nie wymienili oleju ...strach pomyśleć 60kkm bez wymiany :duh:

A później problemy z turbo...termostaty....wysokie spalanie i inne :mad2:

Co do oleju shell to miałem podobny przypadek w innym aucie...po wymianie coś zaczęło rzęzić w silniku...raczej nie polecam.

chanky....sprawdź jeszcze jak zachowuje się temperatura silnika bo to może być walnięty termostat i wtedy spalanie idzie w górę.

Pozdr

 

Jaki to był olej, gdzie kupiony, w którym roku? Co było lane wcześniej i w jakim to było aucie? Czy olej został dobrze dobrany do silnika?

Ja stosuje Shella od ponad 10 lat w różnych autach, ale o takich przypadkach nie słyszałem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Z tym filtrem to..dramat :duh:

Panowie a teraz zobaczcie ile warte są przeglądy w ASO.

Jak wymienię sam lub przy mnie wymieni to zaufany dobry mechanik to przynajmniej mam pewność ze będzie ok i sporo taniej.

To tylko filtr powietrza ...a co jeśli nie wymienili oleju ...strach pomyśleć 60kkm bez wymiany :duh:

A później problemy z turbo...termostaty....wysokie spalanie i inne :mad2:

Co do oleju shell to miałem podobny przypadek w innym aucie...po wymianie coś zaczęło rzęzić w silniku...raczej nie polecam.

chanky....sprawdź jeszcze jak zachowuje się temperatura silnika bo to może być walnięty termostat i wtedy spalanie idzie w górę.

Pozdr

 

Jaki to był olej, gdzie kupiony, w którym roku? Co było lane wcześniej i w jakim to było aucie? Czy olej został dobrze dobrany do silnika?

Ja stosuje Shella od ponad 10 lat w różnych autach, ale o takich przypadkach nie słyszałem.

 

Mozliwe ze akurat u ciebei sie nie zdarzylo, ale nigdy bym tego nie wykluczyl. Zmienie mu Olej spowrotem na Originalny Castrol i zobaczymy co bedzie.

Ja do teraz jestem w szoku jak widze zdjecie tego Filtra, w Piatek pojade do nich i rzuce im to :D I zapytam sie czy Filtr wyglada tak po 40tkm.

Opublikowano

Tylko naszykuj odpowiedź na pytanie/stwierdzenie że "pewnie jeździł Pan w niekorzystnych warunkach, których nie przewidział producent dla danej strefy klimatyczno-zapyleniowej itd itd......

Dziwne, wszędzie gdzie się czyta serwisy BMW uchodzą owszem za bardzo drogie, ale za bardzo fachowe. Niestety nigdy pewności nie ma, ja też wolę grzebać sam, szkoda tylko że coraz trudniej to przychodzi bez wiedzy i sprzętu rodem z NASA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.