Skocz do zawartości

[E8x] Montaż kierownicy sportowej typu M


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

Odkąd posiadam BMW serii 1 marzyłem o sportowej kierze z M-pakietu, jednak ceny tych kierownic zawsze skutecznie mnie odstraszały, nie sądziłem, że u mnie kiedykolwiek ten mod zagości. Sytuacja zmieniła się, gdy zobaczyłem na forum wystawioną przez Klaudiusza piękną M-kierę w przystępnej cenie (dodatkowo Klaudiusz zrobił dla mnie niezłą promocję :mrgreen: :cool2: ), decyzja była prosta: kupuję :) Przesyłka przyszła błyskawicznia, a moim oczom ukazała się kierownica M :norty:

 

A teraz do rzeczy :!:

 

Zaczynamy od otworzenia bagażnika (pamiętajcie, by go nie zamykać, aż do konca montazu, z odłączonym akumulatorem klapa się nie otworzy)

Lokalizujemy klemę ujemną (brązowy kabel)i odpinamy ją.

http://img851.imageshack.us/img851/1188/dscn1423k.jpg

Dla pewności mozna klemę odgiąć z dala od aku i zaizolowac w szmatce

http://img525.imageshack.us/img525/7185/dscn1424k.jpg

Siadamy na fotelu kierowcy, sprawdzamy, czy aby na pewno nie ma pradu w aucie, wlaczajac swiatlo

http://img812.imageshack.us/img812/6065/dscn1425k.jpg

Za pomocą cienkiem śrubowkreta wypinamy poduszkę - nalezy pomacac kierownice z tylu z lewej i prawej i znalezc miejsca w ktorym skora jest wyraznie miekka, wgina się do srodka - to fabryczne punkty wypiecia podszuki, wkladamy tam srubokret i popychajac go delikatnie - wypchniemy podszukę.

http://img64.imageshack.us/img64/8489/dscn1426f.jpg

Osobom bez wyczucia godnego ginekologa, polecam odkrecic trzy torxowy srubki z tylu kierownicy i zdjac blende, teraz bedzie lepiej widac - aby wypiac poduche naciskamy na drucik z lewej i stronej prawy kiery.

http://img12.imageshack.us/img12/465/dscn1427n.jpg

Teraz wypinamy z poduszki konektory oraz odkrecamy blaszke z przewodami i przykrecamy ja w ten sam sposob do nowej kiery.

http://img263.imageshack.us/img263/3724/dscn1428d.jpg

http://img198.imageshack.us/img198/4029/dscn1429vd.jpg

Odkrecamy kiere kluczem nasadowym 16 i mozemy zalozyc oraz przykrecic nowa, pachnaca kierownice M lub tez pokazujemy znajomym, ze nasz samochod posiada funkcje autopilota :norty:

http://img855.imageshack.us/img855/3405/dscn1430k.jpghttp://img545.imageshack.us/img545/8459/dscn1431g.jpghttp://img141.imageshack.us/img141/3045/dscn1432c.jpg

Jesli nie zrobilismy tego wczesniej, przykrecamy blaszke z przewodami od airbaga do nowej kiery

http://img717.imageshack.us/img717/296/dscn1433y.jpg

Przypinamy przewody do airbaga i wciskamy go do nowej kiery

http://img687.imageshack.us/img687/1618/dscn1434ua.jpg

 

Podpinamy z powrotem akumulator i jedziemy na przejazdzke naszym BMW serii 1 z nowa sportowa kierownica typu M :) Wrazenia z jazdy - niesamowite :) Kierownica swietnie lezy w dloniach i w polaczeniu ze sportowymi nastawami zawieszania daje na dobrej nawierzchni niesamowita radosc z jazdy, mozna tu przytoczyc scene z filmu "Wesele", gdy podczas jazdy TT P. Wilczak mowi: "zobacz Wieslaw jak to auto trzyma sie drogi :mrgreen: "

 

Podziekowania: przede wszystkim dla Klaudiusza, dzieki Niemu ciesze sie z nowej kiery, zrobil dla mnie swietna cene, blyskawicznie wyslal i co wazne b. solidnie zapakowal kiere wraz z bonusem :D (a przy tym ile radochy z folia babelkowa :))

Hipo - za inspiracje do grubszych modyfikacji ;)

 

UWAGA

 

W serii 1 wystepowaly 3 rodzaje kierownic:

 

- zwykla plastik (bez multifunkcji)

- skorzana sportowa (z multifunkcja i bez)

- skorzana sportowa M (z multifunkcja i bez)

 

Te dwie ostatnie wymagaja innej poduszki.

Edytowane przez BondE87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , jezlei chodzi o wymiane kiery to wcael nie trzeba odpinac aku, mi wymienial mechanik i nic nie odpinal tylko ja bedziecie kupowali kiedys kierownice to zwrocice uwage na okablowanie...moja miala maly problem z jednym kabelkiem ale mechanik poradzil sobie z tym.

Szerokosci zyczee

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Airbag przelozylem od starej kierownicy sportowej ;) Co do ceny kierownicy to byla... bezkonkurencyjna :mrgreen: Na allegro sie w tej cenie takiej noweczki nie znajdzie :) tym bardziej z airbagiem robi sie mniej kolorowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich!

Jestem nowy na forum, Sebastian, kłaniam się.

 

Przy okazji tego tematu, chciałem zapytać się o kierownicę typu M z multifunkcjami i instalację zamiast "standardowej". Czy jest w kolumnie okablowanie, czy trzeba wszystko doprowadzić? Czy w ogóle jest szansa?

http://maximusgruppe.com/KIEROWNICE/BMW/BMW%20E87%20PLAST%20rogi%20PERFORMANCE%20M/wzor.jpg

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=755213&stc=1&d=1348517021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Jestem nowy na forum, Sebastian, kłaniam się.

 

Przy okazji tego tematu, chciałem zapytać się o kierownicę typu M z multifunkcjami i instalację zamiast "standardowej". Czy jest w kolumnie okablowanie, czy trzeba wszystko doprowadzić? Czy w ogóle jest szansa?

 

Wtyczke od przyciskow multifunkcji na kierownicy wpina sie w LSZ (pajaka z przelacznikami swiatel / wycieraczek itp.) natomiast nie wszystkie LSZ maja wejscie na ta wtyczke. Jak jest w Twoim przypadku trudno powiedziec, mozesz sprawdzic w RealOem jak wyglada retrofit dla Twojego nr vin.

Np. w przypadku mojego auta ktore bylo seryjnie wyposazone w taka standardowa kierownice sugeruja wymiane LSZ oraz koniecznosc kodowania calosci wiec jest z tym jakas zabawa:

 

http://i59.tinypic.com/2hmnbeq.jpg

 

Latwiejsza opcja to wymiana kierownicy na sportowa / M ale bez multifunkcji. Gdybys jednak chcial / musial wymieniac LSZ to - zakladajac ze nie masz tempomatu - warto od razu kupic LSZ z dzwigienka tempomatu. Wtedy kodujac calosc zyskujesz dodatkowa funkcjonalnosc, zreszta byl na tym forum tutorial w tym zakresie :cool2:

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich trafiła mi się do kupienia w dobrym stanie kierownica multifunkcyjna M sport. Jedyny problem jest taki, że kierownica pochodzi z anglika i nie wiem czy będzie pasować do wersji europejskiej. Czy ktoś może przerabiał temat i się orientuje w tym?

z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich trafiła mi się do kupienia w dobrym stanie kierownica multifunkcyjna M sport. Jedyny problem jest taki, że kierownica pochodzi z anglika i nie wiem czy będzie pasować do wersji europejskiej. Czy ktoś może przerabiał temat i się orientuje w tym?

z góry dzięki za odpowiedzi

 

Nie ma różnicy pomiędzy LHD i RHD jeśli chodzi o sama kierownice.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Hej, już prawie wszystko do wymiany kierownicy skompletowałem. Obecnie w aucie mam kierownice bez multifunkcji oraz tempomatu. Będę więc wymieniał przełączniki zespolone na wersje z tempomatem, poduszkę do kierownicy M oraz samą kierownice. Mam pytanie czy jeśli zrobię to sam, to czy uda mi się bez żadnej szkody dla auta pojechać do kodowania autem? Ponieważ trochę dłubie przy aucie to mechanicznie dam radę zdjąć kierownice i przełącznik zespolony i zastąpić wszystko nowymi częściami. Jednakże boje się, że jak wszystko zamienię to mogą wyskoczyć jakieś błędy, albo na przykład nie będą działać kierunkowskazy, wycieraczki, albo wyskoczy mi poduszka w twarz :P. Może ktoś kto wykonywał podobną operacje może mi odpowiedź na to pytanko. Jeśli okaże się, że to niebezpieczne to odpuszczę sobie tą robotę na własną rękę i wyłożę trochę więcej kasy na montaż już w firmie, która zajmuje się kodowaniem. Dzięki za odpowiedzi!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, już prawie wszystko do wymiany kierownicy skompletowałem. Obecnie w aucie mam kierownice bez multifunkcji oraz tempomatu. Będę więc wymieniał przełączniki zespolone na wersje z tempomatem, poduszkę do kierownicy M oraz samą kierownice. Mam pytanie czy jeśli zrobię to sam, to czy uda mi się bez żadnej szkody dla auta pojechać do kodowania autem? Ponieważ trochę dłubie przy aucie to mechanicznie dam radę zdjąć kierownice i przełącznik zespolony i zastąpić wszystko nowymi częściami. Jednakże boje się, że jak wszystko zamienię to mogą wyskoczyć jakieś błędy, albo na przykład nie będą działać kierunkowskazy, wycieraczki, albo wyskoczy mi poduszka w twarz :P. Może ktoś kto wykonywał podobną operacje może mi odpowiedź na to pytanko. Jeśli okaże się, że to niebezpieczne to odpuszczę sobie tą robotę na własną rękę i wyłożę trochę więcej kasy na montaż już w firmie, która zajmuje się kodowaniem. Dzięki za odpowiedzi!!!

 

Zobacz tutaj: viewtopic.php?f=164&t=124102 odpowiedz kol. Matti - po zamontowaniu nowego LSZ i kierownicy wyskoczyl na stale blad kontroli trakcji ale reszta rzeczy dzialala autem dalo się jezdzic.

Osobiscie w E81 nie wymieniałem LSZ, natomiast montowana była sportowa kierownica. Temat zleciłem ASO Inchcape na Prymasa, lacznie z wymiana dzwigni zmiany biegow z mieszkiem na ta ze sportpakietu zaplacilem 150 PLN, w tym auto umyte z zewnątrz i wysprzątane w srodku, wiec przy tych cenach mnie osobiście nie oplacalo się samemu kombinować. No ale to była inna sytuacja bo nie trzeba było nic kodować.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
Witam czy jak mam zwykłą kierownicę bez multifunkcji to w jej miejsce wejdzie mi każda inna skórzana kierownica bez multifunckji?? Głównie mi chodzi czy po lifcie się czymś różniły itp.?? czy są różne poduszki powietrza do kierownic??

 

Tak do zwykłej jest inna i do m oraz sportowej jest taka sama. Tak będzie pasować sportowa bez MFL do twojej buni,tylko ze będziesz musiał tez zmienić poduszkę.

 

Wie ktoś może co może być przyczyna tego, że po zmianie kierownicy na sportowa poduszka ma delikatne minimalne luzy w górnej i jej dolnej części? tzn jak np. potrząsnę kierownicą nie założoną jeszcze, już z wtyknietą poduszka to słychać takie tykanie/klikanie podczas ruszania się poduszki w górnej i jej dolnej części, tak jakby nie do końca się dobrze trzymała w tym metalowym uchwycie.

 

UPDATE

udało mi się rozwiązać problem z luźną poduszka. Trzeba było odgiąć trochę uchwyty zaczepu mocowania poduszki (metalowe pręty) w kierownicy tak żeby zasięg chwytu nieco się zwiększył. Teraz poduszka siedzi sztywno i nie ma luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.