Skocz do zawartości

320d Czy można zanurzyć cały EGR w benzynie ekstrakcyjnej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wiem, że temat czyszczenia EGR'a był poruszany wielokrotnie i sporo jest wypowiedzi na ten temat. Różne są sposoby i patenty. Jedni skrobią śrubokrętem inni pilnikiem a jeszcze inni używają chemii. Nie mogę znaleźć jednak informacji czy można EGR zanurzyć w benzynie ekstrakcyjnej czy nafcie w CAŁOŚCI. Oczywiście bez elektrozaworu. Chodzi mi o wpływ chemii na membranę w EGR. Nie wiem jak ona wygląda, z czego jest zrobiona i czy przypadkiem nic się jej nie stanie po kąpieli chemicznej? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?

Opublikowano
ja myślę że najlepiej będzie w nafcie,nie wysycha a i rozpuszcza takie grubsze syfy ale mogę się mylić
Opublikowano

A Ty robiłeś naftą?

Ja ostatnio czyściłem klapki zawirowań które zdemontowałem ze swojego kolektora, bo chciałem zobaczyć jak trudno schodzi nagar. Klapki leżały zanurzone w nafcie 3 dni a mimo to musiałem się trochę naskrobać i do końca i tak nie zeszło ;/ A w EGRze mam tego syfu trochę więcej...

Opublikowano

Polecam K2-AKRA do mycia silnika ... używałem benzyny ale tylko rozmazywała mi nagar - szczególnie na zewnątrz robiły się czarne zacieki.

Po spryskaniu AKR'ą wszystko schodziło. Zabezpiecz sobie (najlepiej rurką termokurczliwą ) połączenie z wężykiem podciśnienia żeby tam się nic nie dostało , bo później będzie syf w podciśnieniu. Ja psikałem AKR'ą , później woda z węża pod ciśnieniem. Oczywiście bez skrobania się nie obejdzie - trochę papierku ściernego lub malutka szczoteczka druciana.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
akra to wiadomo daje rade, mi kiedyś powybielała, poprzebarwiała niektóre elementy jak silnik w motorze zachciało mi sie myc .. ale napewno da rade
Opublikowano
tak, kupisz w prawie każdym sklepie motoryzacyjnym czy to w mieście czy po za ... przedtem nazywała sie ARVA też z K2
Opublikowano
wyskrob srubokretem i wymyj benzyna... nie zanurzaj bo nie wiadomo jak zareaguje gumowa membrana. Moim zdaniem kupowanie szczotek i chemii to troche za duzo :lol: ale kazdy robi jak mu tam pasuje. Jezeli chodzi o kolektor ssacy to ja mylem to u kolesia na myjce... z tym ze zalal tam na kilka minut srodek zraczy... jak skonczyl to kolektor wygladal jak nowy :mrgreen:
Opublikowano

No ja bym chciał jak najmniej porysować powierzchnię...

A jeżeli chodzi o środki żrące to gdzieś wyczytałem, że ludzie w motorkach czyszczą tłumiki... kretem do rur :norty:

Do EGR tego nie wsypię ale może w kolektorze by się sprawdziło. Oczywiście po wsypaniu trzeba zalać wrzątkiem :D

Opublikowano
Odradzał bym raczej drapanie go śrubokrętem czy jakiekolwiek drapanie jego powierzchni ostrymi narzędziami. Widoczne rysy które powstają wtedy łapią bardzo szybko nagar i po paruset kilometrach można mieć to samo co i przed czyszczeniem. Zamoczcie w ropie i na myjkę ciśnieniowa, wychodzi ja nowy.
Opublikowano
nie trzeba szukac zadnych myjek cisnieniowych.Wystarczy tak jak pisali koledzy akra,szczoteczka i ciepla woda do zmywania plynu.Grubszy nalot delikatnie zeskrobac zeby nie porysowac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.