Skocz do zawartości

Mandus

Zarejestrowani
  • Postów

    729
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana Mandus w dniu 15 Marca

Użytkownicy przyznają Mandus punkty reputacji!

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było F10 520d LCI
    Jest:
    M340i LCI
    G30 530d
    E36 320i cabrio
    E39 M5
    E92 335i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mandus

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (10/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

74

Reputacja

  1. Do AdBlue warto dolewać dodatek np. Forte przeciw krystalizacji AdBlue. Ten kto to stosuje, nie ma problemów z krystalizacją - sprawdzone w różnych markach.
  2. Zawsze byłem zwolennikiem RWD i nadal jestem, M340i kupiłem z xDrive, no bo wiadomo, nie ma RWD. Nie powiem, żeby mi to jakoś bardzo przeszkadzało, tym bardziej, że preferencja tyłu jest mocno zauważalna, to naprawdę dobry napęd - z resztą zawsze jakieś jedno auto 4x4 miałem i chcę mieć, ale cała reszta RWD. Dla mnie większy fun z jazdy RWD, to ja operując gazem szukam idealnej przyczepności, czasem zerwanie trakcji robię sobie na życzenie dla zabawy wychodząc z zakrętu itp. Lepiej czuję auto, szybko orientuję sie, kiedy nawierzchnia jest śliska itp. Nigdy nie miałem problemów z RWD z podjazdami - ale tutaj bardzo ważne jest dociążenie tyłu. A przy dzisiejszych systemach ESP itp. można między bajki włożyć tą demonizowaną nadsterowność i lądowanie w rowie. Na śliskim faktycznie mielisz kołami i tutaj potrzebna jest większa cierpliwość, kiedy spieszysz się, ale i tak ja to lubię. Na suchym nie ma żadnych problemów, no chyba, że się trochę postarasz. Ale gdybym mieszkał w górzystym terenie, na pewno wolałbym xDrive. Wszystko jest relatywne i dużo zależy od indywidualnych preferencji. Jak nie potrzebujesz, a masz trochę oleju w głowie, xDrive jest zbyteczny, choć jest na pewno wygodny na co dzień i bardziej uniwersalny.
  3. Dla mnie na G30, choć uważam F10 za najładniejszą piątek ever. I zresztą moja 520d LCI Luxury była najlepiej wykonanym BMW jaki mam/miałem. Tam było prawdziwe premium - nic nie zaskrzypiało, wszystko działało jak trzeba, dla mnie multimedia mogłyby zatrzymać się na tamtym poziomie - nic więcej mi nie trzeba. Nawet nagłośnienie Hi-Fi chyba grało lepiej niż Harman Karton w G30. Było, minęło... Jak odebrałem G30, to sporo widziałem cięć kosztów, trochę irytacji było, ale ogólny odbiór auta uratował świetny silnik i bogatsze wyposażenie, przyzwyczaiłem się i co ciekawe, to chyba pierwszy mój samochód, że po ponad 6 latach mi się nie znudził, frajdę mam z tej bawarki, jak nią jeżdżę, jak ją sobie umyję, jak na nią patrzę... I zwyczajnie nie chcę zmieniać tylko dla samej zmiany, bo nowsze, bo inni mnie zobaczą w nowym itp. Już za stary na to jestem, ale jakbym widział w G60 to co widziałem w poprzednich moich beemkach, to z pewnością bym zmienił. Ale to może i dobrze, kasa może będzie lepiej spożytkowana, a fajne auto zostanie na jeszcze dłużej...
  4. o to to to... Jeździłem G60 dwukrotnie, elektrykiem M60i i 520i. Jako użytkownik G30 530d stwierdzam, że nic mnie tam nie ujęło. Nic. Elektryk to elektryk, a 520i mnie bardziej rozczarowało niż się spodziewałem. Żeby być bardziej precyzyjniejszym w swojej krytyce: ogólnie auto niezłe, niebrzydkie, faktycznie w odpowiedniej konfiguracji nawet ładne, środek mocno plastikowy, ale z dobrych materiałów - ale nie do tego mnie przyzwyczaiło BMW, żebym musiał się zmuszać patrzeć tak na auto, żeby sobie wmawiać, że jest nieźle, nawet ładne w tym konfigu, itp. - zawsze jak wychodziła nowa piątka, to się na nią śliniłem i o niej marzyłem, pragnąłem ją jaka by nie była - a teraz niestety nie ma tego uczucia - do tego braki w opcjach jak brak dociągów drzwi, są niby komforty, a nie komforty, abstrakcyjna regulacja foteli z ekranu głównego (sic!), fejkowe wydechy... To może mi ktoś powie, co takiego fajnego w opcjach jest w G60 czego nie ma np. w Skodzie Superb albo chińskim SUVie? Tylko silnik w 540d broni marki "premium", bo B58 już w EU nie ma... hybrydy i elektryki zostawmy na boku. To w G20 jest większy wybór silników R6 - a to chyba przecież klasa niżej... - czy coś może pomieszałem???? Że narzekam? A gdzie mam sobie ponarzekać jak nie tu - księdzu na spowiedzi? Po to jest to forum, żeby powymieniać się spostrzeżeniami i własnymi odczuciami. A że każdy ma inne - to ja to szanuję. I nikogo nie atakuję - to moja zwyczajna irytacja, bo jak teraz stać mnie na fajną i dopasioną wersję piątki, to tak zamieszali, że mi sumienie nie pozwala jej kupić, a F10 musiałem zadowolić się 520d... i byłem zachwycony od pierwszego zdjęcia jak ją zobaczyłem. Z resztą dla mnie to jedno z najładniejszych aut.
  5. Ogólnie wolę sedany, ale trójka w kombi, czyli G21 jest boska, gdyby nie żona (bo to była dla niej trójka) to chyba wziąłbym kombi. Po prostu obie są dla mnie piękne. Generalnie mówienie, że lepiej wziąć G60, bo to świeży model, a G20 to już ma swoje lata - jest dla mnie bez sensu - skoro G60 wygląda jak chiński Passat, a G20 jest mega udanym projektem designerów. Znowu dodam - jak dla mnie. I myślę, że też trójka "skończy się" na G20/G21, kolejny model będzie przeskokiem w przyszłość, jak w przypadku serii 5, gdzie używane G30 z małym przebiegiem, silnikiem R6 i fajnym wyposażeniem kosztują podobnie do G60 po rabatach... a silników w G60 praktycznie nie ma oczywiście poza skastrowanym 540d. Dwóch moich kolegów robiło zakupy i wiem, jak ten rynek wygląda. Więc myślę, że spokojnie można zamawiać G20, tym bardziej, że następca na drogach pojawi się dopiero za około 2 lata i nie wiadomo, jakie będzie... Obym się, mylił, ale widzę, jaką drogą podąża ten rynek i BMW to niestety mam obawy.
  6. Zjazd jakościowy miałem na myśli G60 względem G30. Co do sportowości G20 - ja mam akurat M340i i mam 530d i piszę o swoich odczuciach. Spokojnie można uznać M340i za sportowego sedana na co dzień (no bez przesady, nie twierdzę, że to wyczynowy sportowy sedan i to to samo co M3) ale porównanie do Skody Octavi jest trochę nie na miejscu z tym sportem. Pewnie, że w najzwyklejszej G20 318i tego sportu jest niewiele. A'propos Digital Key i otwieranie i jazda z telefonem - to przecież w G20 to jest, przynajmniej w mojej LCI.
  7. Faktycznie porównanie G20 do G60 nie ma większego sensu - seria 3 jest zupełnie inna niż seria 5. Tutaj nie ma co dyskutować - różnice w prowadzeniu są diametralne. G20 to sportowy sedan z namiastką luksusu, a G30 i następca G60 to luksusowa limuzyna z namiastką pierwiastka sportu. I o tym należy pamiętać. Jakość obu samochodów nawet podobna, wcale jakość trójki nie jest gorsza, zakładając, że to inny samochód - natomiast komfort jazdy bezsprzecznie jest lepszy w serii 5 - tak było, jest i będzie. Problem G60 jest taki, że zjazd jakościowy jak i wyposażeniowy jest dla mnie nie do przyjęcia i dlatego jeszcze nie zamówiłem 540d i raczej nie zamówię, mnie nie podchodzi też jej wygląd. Ale to gusta, o których się nie dyskutuje.
  8. U mnie w E92 335i sytuacja podobna - rozpiąłem kiedyś w bagażniku wtyczkę i git. Ale potem zrobiliśmy z synem wyłącznik na tym kablu od klapki - przecięliśmy masę i włożyli w podłokietniku z przodu przełącznik do klapki. Klapka wydechu działa na przełącznik. W G20 przypuszczam, że można zrobić podobnie, tylko nie bawię się, bo wiadomo... gwarancja......
  9. Z tym docieraniem to wszyscy przesadzamy - też zawsze "docieram" wszystko co nowe - auta, motocykle, tylko pytanie... co my tam chcemy docierać przez 1000-2000km? Teraz silniki są z takiego materiału lub z dodatkiem materiałów (np.Nikasill), że po 100.000km mamy widoczne ślady honowania na cylindrach, gdzie jeździliśmy różnie - i pałowaliśmy auto i normalnie jeździliśmy. A jeżdżąc spokojnie przez 2k km wmawiamy sobie, że dotarliśmy silnik... Różnica jest taka, że jak zaczniemy od razu pałować od 0km, to wszelkie wady fabryczne silnika szybciej wyjdą (jeśli są) - i dlatego producenci piszą, żeby "docierać" samochód przez pierwsze kilometry. A dziwnym trafem nie dotyczy to samochodów demo czy różnych wypozyczalni? Potem kupujesz auto demo i co? Rozlatuje się? Nie, jeździ tak samo jak te "docierane" Natomiast na pewno warto zmieniać olej po 2000km i wymieniać częściej niż interwały w instrukcji. Ja teraz jadę na niby pierwszy przegląd M340i (przebieg mam ok. 30k km) a tak naprawdę będzie to już 4 wymiana oleju w tym aucie
  10. U mnie w G30 jest ori - 128k km, auto z marca 2018r, ale już po dłuższym postoju widzę, że ma ciężej odpalić, powoli zbliża się jego koniec...
  11. Święta racja. Dla mnie jest to totalnie niezrozumiałe, co lewactwo w EU robi - gospodarka niemiecka (głównie) opiera się na przemyśle motoryzacyjnym, a oni na własne życzenie robią sobie strzał w kolano mówiąc, że Zielony Ład to ich sztandarowy program i dumnie będą się go trzymać. I nikt nie protestuje? To mnie najbardziej dziwi... pewnie wyjdą na ulicę, jak już będzie za późno...
  12. W Porsche siedzą i dumają nad silnikiem benzynowym do nowego Macana, bo sprzedaż elektrycznego stoi w miejscu - a Macan poprzedni był filarem oferty i są w czarnej du..e. Trochę się z pomysłem spóźnili... ale będzie konwersja auta elektrycznego na spalinowe. Brawo Swoją drogą Trump namiesza w świecie tak, że i Europa szybciej się obudzi i wszyscy producenci na gwałt będą rozszerzać ofertę na spalinowe wersje - inaczej nie przetrwają, nie wiem, na co oni liczą.
  13. Co Ty chłopie opisujesz? Dobrze rozumiem, że nowy samochód, zanim został wydany to był majstrowany u dealera???
  14. Ja jeździłem Teslą 3 Performance. Fakt - przyspieszenie od zera głowę urywa nie tylko w przenośni, ale i w realu. Zapier..... , że trudno to do czegokolwiek porównać, ale tak jak wszystko w życiu - szybko się nudzi no i zasięg spada... Ogólnie zrobiła na mnie dobre wrażenie, ale ja nie traktuję tego czegoś jak samochodu, tylko jak jakiś gadżet XXI wieku. Jego obsługa to jakiś kolejny eksperyment (kierunkowskazy na kierownicy czy wybierak biegów na ekranie). Jakość przeciętna, ale nie zła. Brak silnika (a raczej dźwięku) średnio mi się podoba, pomimo świetnego przyspieszenia to ta radość z tego przyspieszania jest jakaś wykastrowana... Więc o Tesli subiektywnie powiem, że jak na razie nie ciągnie mnie do tego czegoś, ale chcąc być obiektywnym - niezły gadżet. Tylko wiem, że za jakiś czas będziemy chyba zmuszeni do przesiadki na elektryki więc moje zdanie jest takie, że teraz wolę korzystać z ostatniej i nadal wyśmienitej motoryzacji spalinowej niż na własne życzenie już ją stracić i przejść za wcześnie na elektromobilność z mocno eksperymentalnymi i drogimi pojazdami ze słaba infrastrukturą. Za ileś tam lat będzie i lepiej i taniej, a M340i wtedy będzie fajnym gadżetem
  15. Mandus

    G20 LCI2 2025

    Ja też chciałem furę okleić, ale powiedzieli mi co niektórzy o wadach takiego rozwiązania, więc odpuściłem. Niestety nie jest to rozwiązanie bez wad i z czasem robi się problem...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.