kolego szukałem ponad rok X3 F25 minimum z silnikiem 3.0 (N55 benzyna lub N57 diesel). Niestety żaden silnik w tej serii nie jest idealny to już nie czasy serii E. N55 306 KM problem z panewkami, valvetronic, dużo modeli nie trzyma serii, do tego turbo też potrafi się rozlecieć, ale faktycznie z tym silnikiem dobrze się zbiera. Natomiast porównując trwałość to jednak N57 258 KM z jedną turbiną będzie najmniej problemowe chociaż tutaj są grubsze usterki jak pękające wały korbowe, rozciągający się łańcuch rozrządu. Jak wymieniasz olej co 10 000 km to powinien bez awarii dojechać do 250 000km Do tego jeżeli napęd 4x4 to tu masz xdrive bardzo czuły na różne marki opon, nierówne zużycie opon itp. jak złapiesz gumę to najlepiej wymieniać również drugą tj. komplet na całej osi. Komplet 4 szt. dobrych opon sygnowanych przez BMW (bez znaczenia czy zimówki czy letnie), 18 cali to koszt powyżej pow. 3000 PLN. xdrive połączony jest automatem ZF (znana konstrukcja stosowana w serii F) gdzie zalecana jest wymiana oleju co 60 000 km (same części coś ok. 1000 PLN). Jeżeli poprzedni właściciel nie wyłączył start/stop (gaśniecie silnika po zatrzymaniu) to czeka cię wymiana rozrusznika i akumulatora. Zdarzają się problemy z przeciekającą klapą bagażnika, jak jest otwierana automatycznie to potrafi się nie otworzyć. Ciekawą kwestią w tym modelu jest kwestia przednich tarcz hamulcowych tj. nie ma dobrych zamienników z oryginałami też bywają problemy -tj nowe tarcze po nagłym hamowaniu np. z 200 km/h przegrzewają się i są zwichrowane. Ja na razie mam komplet boscha na przedniej osi i wszystko jest ok, ale jeszcze nagle nie hamowałem z większych prędkości. Natomiast wymieniałem klocki+tarcze na tylnej osi - oryginały+robocizna 2000 PLN. Oprócz oczywiście innych wad z elektryką które nękają ten model (możesz zapoznać się z wpisami na tym forum) nie ma tragedii. Co mogę doradzić jeszcze to dynamika auta jest istotna bo jeżeli do tej pory jeździłeś 3.0d to nie pakuj się w inny silnik - możesz kupić 2.0d młodszy rocznikowo (np LCI), ale nie będziesz zadowolony X3 F25 ma jednak swoje rozmiary i wagę - nie ma tego "depnięcia" 80-140km/h np. w sytuacji jak chcesz wyprzedzić kolumnę aut na dk. Najważniejsze kryterium wg. mnie w przypadku X3 F25: bezwypadkowy, najlepiej już z jakąś historią w PL + sprawdzona historia po VIN. Niestety za takie fury trzeba odpowiednio zapłacić. Ja kupiłem w maju 2021 po dłuugich poszukiwaniach 3.0d N57 (jedna turbina) przebieg 186tys km od 2018 w PL, wcześniej jeździł w Belgii (bezwypadkowy, wszystkie blachy malowane fabrycznie). Na razie jestem bardzo zadowolony, ale np. na sprawdzeniu samochodu przez mechanika nie wyszło, że jest pęknięta sprężyna. Robocizna i części 3000 PLN bez ustawiania zbieżności (bo przy okazji zardzewiałe śruby itp.). także na wstępie dobrze mieć przygotowane 10000 PLN na wymianę niezbędnych części po zakupie.