Skocz do zawartości

Hernandes

Zarejestrowani
  • Postów

    101
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    M340D G21
    550e G60

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Hernandes

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

20

Reputacja

  1. W 5 jest dużo ciszej. U mnie jednak dodatkowo dochodzą atrakcje w g21 z diesla. 3er jest za to bardziej zwarta i responsywna. Sprawdź u jakiegoś dealera sam, jeżeli masz możliwość. Rozmawiamy o odczuciach a nie bezwzględnych wskaźnikach…
  2. Moja teoria jest taka, że jakby dopłata do Bowersa w tym modelu była na poziomie 20 tys., to byłoby więcej zadowolonych. I tak dla jasności: nie chodzi o inne komponenty tylko o te same, ale inaczej wycenione... Taka tam teoria U mnie stało się coś, czego się w zasadzie spodziewałem: przyzwyczaiłem się do tej sygnatury. Być może też trochę się poprawiało po wygrzaniu. Z radia dalej jest sieczka, ale z Tidala jest OK. Ale to ja. Można lepiej na pewno. Na przykład w 7er… Albo jeszcze wyżej. Można też customowo. „Pret a porter” jest jak jest. Mi się podoba, że za niewygórowaną dopłatę dostaje się akurat tyle. Tu nie ma wałka moim zdaniem. Wałek byłby właśnie, gdyby to było wycenione na poziomie 20 tys. …. Można też oczekiwać, że za 20 tys dopłaty BMW mogłoby wkładać adekwatne komponenty. I tu podejrzewam, że oni mając wiedzę ile tak naprawdę było zamawianych tych topowych audio dali sobie spokój z tą niszą.
  3. Samochód jest nastawiony na komfort. Ktoś, kto pisze, że nie jest dobrze wyciszony jeździ pewnie Bentleyem albo s-klasą. Te wszystkie bajdurzenia, że to słaby samochód, nie mają uzasadnienia w mojej ocenie. Ale to można wiedzieć jeżdżąc tym samochodem a nie tylko przeglądać YT i powtarzać głupoty. Mówię tu o właściwościach a nie o wyglądzie czy o materiałach
  4. U mnie w hybrydzie, w maju średnie spalanie: 3,6l/100 km. Tak, że ten... No, wiadomo, że to bzdura, bo jest jeszcze prąd (codziennie doładowuję). Przy ograniczeniu doładowania do 80% (w instrukcji wyczytałem, że tak zdrowiej dla baterii) pokazuje bardzo powtarzalnie zasięg 68-72km. Niemniej oznacza to, że w miesiącu przy dojazdach do roboty i kręceniu się po mieście, na stację benzynową jadę raz. Bardzo to wygodne. Natomiast przy spokojniej jeździe po mieście bez elektryki, to 10-12 l. W trasie bardzo zależy od prędkości. Można zejść do 7l, jak się nie spieszy.
  5. Dostałem informację, że muszę iść do stacji diagnostycznej i podstemplować dowód rejestracyjny odnośnie haka. Też tak mieliście? Zdziwiłem się, że producent fabrycznie zakłada hak, samochód jest homologowany a element fabryczny wyposażenia samochodu nie jest defaultowo dopuszczony? To jest niedoskonałość naszych przepisów, czy unik importera/dealera? Czy w innych markach jest tak samo? Nie miałem dotychczas fabrycznego haka i zakładając na własną rękę nie miałem do nikogo pretensji, że muszę iść po stempel. Ale tu jakoś tak wydaje mi się to dziwne i nie wiem, czy robić aferę u dealera i uczyć go dobrych manier, czy grzecznie ustawić się w kolejce po stempelek?
  6. Nie znam się, to się wypowiem. Wąskim gardłem nie jest zapis i ewentualna kompresja. To nie ten poziom subtelności jak już jesteśmy w odtwarzaniu z plików w samochodzie. W domu, przy adaptacji pomieszczenia, super sensownie zestawionym torze audio to ma sens, bez dyskusji. Ale my tu mówimy o samych kompromisach: wnętrze samochodu, masowy sprzęt, mityczni księgowi itd. Jeżeli po wygrzaniu (jak słusznie jeden z kolegów doradził) i sprawdzeniu, czy nie ma gdzieś jakiegoś buga, to trzeba przywyknąć. Albo szarpnąć się na wymianę wzmacniacza z DSP plus nowe głośniki i fachowo to zestroić. PS. Chyba w spalinowych jest inaczej niż w hybrydach i elektrykach rozwiązany głośnik basowy? Tu na wyczucie spodziewałbym się nieco lepszego wyjściowo dźwięku na basie. Ale to takie dumanie, bo nie porównywałem.
  7. Rozważałem upgrade systemu z B&W na coś lepszego i dostałem taką ofertę: Wymieniamy najsłabsze ogniwa systemu, dbając o to, aby maksymalnie ulepszyć brzmienie. Precyzyjnie wybrane komponenty gwarantują nową jakość. Co zrobimy: - zainstalujemy nowy 18 kanałowy wzmacniacz z procesorem DSP - przeprowadzimy indywidualne strojenie parametrów DSP - zainstalujemy nowy głośnik basowy z monofonicznym wzmacniaczem Moc systemu wzrośnie z fabrycznych około 630 W RMS do 1245 Watt RMS, a w rezultacie otrzymamy znacznie lepsze, bardziej dynamiczne brzmienie oraz mocniejszy bas. Przyjemnie zaskoczy ułożona od nowa scena dźwiękowa. Tym zestawem wchodzimy na znacznie wyższy poziom car-audio. Można oczywiście zacząć od tego zestawu i później edytować go w kierunku kolejnego, jako kolejny etap modyfikacji. Ostatecznie nie skorzystałem (na razie), bo chyba się przyzwyczaiłem Moja rada zatem: posłuchaj, poczekaj i zobacz, czy nadal Cię nosi...
  8. Przyszła aktualizacja systemu: 03/2025.47. I zauważyłem jak dotąd dwie rzeczy: straciłem dostęp za pomocą telefonu (pewnie trzeba po raz drugi skonfigurować) oraz ciekawostka: inaczej przelicza zasięg. Bardziej optymistycznie. Chyba, że to są ustawienia fabryczne zaraz po instalacji i za chwilę, jak się nauczy mojego samochodu, to wrócę do bardziej pesymistycznych prognoz zasięgu. Ale jak na razie: cieszy, he he.
  9. Pozytywnie zazdraszczam
  10. Hernandes

    G60 LCI

    Bardzo schludny. Jak batmobil. Mi się podoba. Dupowóz seby? Oj, chyba nie.
  11. Potwierdzam, że wygląda to bardzo profesjonalnie. Mają swój kanał na YT. Przyjezdni muszą brać pod uwagę, że to nie jest od ręki.
  12. Czy ktoś poprawiał audio fabryczne? Mam B&W, ale zastanawiam się nad zmianą. Gra dobrze i nie zgadzam się z krytyką, że to jest słabe granie. Ale można lepiej. A że w samochodzie spędza się sporo czasu, życie krótkie, to może warto? Dostałem wycenę i koszt niestety poważny jak dla mnie. Wiem, że pytanie na forum o wrażenia dotyczące jakości grania są trochę bez sensu, ale może koś będzie miał jakieś ciekawe przemyślenia w tej sprawie? Najchętniej usłyszałbym: zrobiłem update, wydałem kupę kasy i niewiele się zmieniło. Bo to pozwoliłoby mi zaoszczędzić i dać sobie spokój, he he.
  13. Powiem ze swojego doświadczenia: jak jeżdżę piątką to brakuje mi zwinności trójki. Przesiadam się na dzień czy dwa do trójki i z miejsca brakuje mi komfortu piątki: tu jest bardzo duża różnica. Tak więc zależy czego poszukujesz i jakie są priorytety. Jak chodzi o miejsce, to w obu samochodach jest przecież OK. Z jednym dzieckiem na pewno bez problemu.
  14. Tylko że drogi, pieron. A rabaty symboliczne. Co akurat mnie zniechęciło, to aroganckie podejście obsługi. Była jedna tylko paniusia bardzo OK, profesjonalne podejście, wiedza itd. Ale to jakoś tak wyjątkowo - mam wrażenie. Nie chcę generalizować, ale mi się przytrafiło, że obsługa była mega nieprofesjonalna i opryskliwa. Może niefart... Przyznam, że jednak nie wałkowałem tematu i może gdzie indziej byłoby zupełnie inaczej. Ale sam samochód fajny. Z zewnątrz trochę za bardzo przypomina poprzednika (wyszlachetniał, zgoda). Środek na plus. Mimo że późne rokokoko, to wg mnie elegancko. Ale piątka w moim odczuciu świeższa w całokształcie
  15. Znalazłem w MyBMW z ostatniego okresu: Niemcy, średnia prędkość na odcinku dł. 154 km = 118 km/h (czyli w praktyce przez dużą część odcinka dużo więcej, ale miejscowe ograniczenia, roboty drogowe etc.); "pusta" bateria, spalanie 7,8 l. Generalnie szybka ale jednostajna jazda. Jazda w Austrii. Średnia 97 km/h (super zgodnie z przepisami), pusta bateria również, spalanie 5,6 l . Przy tankowaniu zaraz po tym odcinku pokazał zasięg prawie 1000 km. Ale to raz takie coś widziałem. Spalanie na krótkim odcinku, dynamiczna jazda: 13 l. Czyli chyba normalnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.