Skocz do zawartości

bankowiec

Zarejestrowani
  • Postów

    278
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E...G

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bankowiec

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

7

Reputacja

  1. Miałem zacięte rolety w G30 i check engine się nie wyświetlał. Jedynie podpięcie komputera wskazało na błąd.
  2. Pierwsza wymiana płynu hamulcowego w bmw zalecana jest po 3-ech latach eksploatacji, a później co dwa lata. Przebieg nie ma tu znaczenia. Ja w swoich wszystkich autach wymieniam płyn hamulcowy co dwa lata, koszt znikomy, a nie przywykłem do gaszenia inspekcji bez jej przeprowadzenia. PS. Oswojony mechanik powinien też wiedzieć, że jak zmienia płyn hamulcowy co dwa lata to nie będzie problemu z kolejną wymianą (w szczególności jak zmieni jeszcze odpowietrzniki), bo rzadko się urywa wówczas odpowietrzenie. Problem jest wtedy, gdy przez ileś lat nikt tego nie ruszał. Pomijam już żur, który jest w układzie, w tym w pompie abs.
  3. Silnik jako pojedyncza cześć zamienna do klap jest dostępny tylko do górnej rolety. Dolna część rolet jest dostępna jedynie jako silnik i roleta razem. W G01 jest podobnie.
  4. Nr 11788580209. Cena w ASO, po niby jakiś tam zniżkach, ok. 1150 zł. Wymiana generalnie prosta, ale trzeba odpiąć od niej chłodzenie.
  5. Wersja Europe EVO dostępna jest tylko 2025-1.
  6. No niekoniecznie sypie błędami z aku jeżeli jest uszkodzony - taka ich specyfika. Przekonałem się już o tym kilkukrotnie, że pomiary wprowadzały w błąd. Może kolejny akumulator się wysypał skoro po wcześniejszej wymianie była poprawa. Podmień na próbę... koszt na razie żaden, a wykluczysz lub potwierdzisz przypuszczenie.
  7. Sprawdź w pierwszej kolejności akumulator, a najlepiej podmień najpierw na w 100% sprawny. To, że np. rozruch silnika jest poprawny nie musi świadczyć, że jest dobry. Bardzo podobny przypadek miałem w zeszłym tygodniu. Finalnie wymiana na nowy zamknęła temat.
  8. Skąd masz pewność, że mam ochotę Ci cokolwiek pokazywać? Takich "oszczędnych" i zdroworozsądkowych odsyłam z kwitkiem , bo czasy się zmieniły i rzadko kiedy klient będzie mi dyktował jak i na czym mam pracować.
  9. Zwiąż drutem i spełni swoje zadanie. Przestanie brzęczeć. Pewnie delikatny druciķ miedziany zmieści między tarczą a osłoną, po co przepłacać. Na zewnątrz nie będzie tego widać. To najważniejsze. Przecież nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy.
  10. Nowa osłona kosztuje w oryginale 230 zł za sztukę. Dla mnie to pachnie druciarstwem i wspomnianą rzeźbą, aby wsadzać używkę, nawet gdyby były w dobrym stanie. Chociaż znam takich co i klocki hamulcowe używane wsadzą. Nawyki z e39 wiecznie żywe.
  11. Tak, potwierdzam moment za ISTA - dla g30/1 jest to 140 Nm
  12. A klocki nie były przypadkiem ceramiczne? Ceramiczne klocki często zostawiają niebieską poświatę, która powszechnie jest mylona z przegrzaniem tarcz.
  13. Zgodnie ze wskazówkami zegara
  14. Czujnik jest dostępny poza ASO z Boscha (chociaż niemal w każdej hurtowni jest źle opisany z adnotacją np. "czujnik NOX BMW X..."). Wydaje mi się, że na pierwszy montaż też Bosch był montowany. Poza ASO cena już nie zwala z nóg więc aż takiej tragedii nie ma. Co do zamiennika czy oryginału to już każdy wybiera sam. Ostatnio wymieniałem wtryskiwacz adblue z ASO i wszystko było sygnowane logiem Boscha. Oczywiście cena x2 w stosunku do poza ASO.
  15. Pięknie wyszło. Oby się długo trzymała, bo to fantastyczne zabezpieczenie lakieru, szczególnie przodu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.