SantaPL
Zarejestrowani-
Postów
15 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O SantaPL
- Urodziny 12.07.1982
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E61 520d 177KM (218KM i 440Nm po wizycie w V-tech) 2009r
-
Lokalizacja
Dąbrowa Górnicza
-
Zawód
Driver
Osiągnięcia SantaPL
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Po otwarciu drzwi kierowcy na słupku jest naklejka z przewidzianymi przez producenta rozmiarami kół oraz właściwym ciśnieniem powietrza w oponach. A jak chcesz eksperymentować to poklikaj w http://www.opony.net/narzedzia/zamienniki-opon.html
-
W zależności od typu dróg i tego jak głęboko wciskam gaz: - spokojna trasa <6l (5,4 przepisowo do Włoch i z powrotem 2,5 tys km przy pełnym obciążeniu auta) - autostrada 160-180 ok 8l - spokojnie po mieście 7-8l - zima i korki - >10l Tankuję w różnych miejscach różne "szmbo" ( w tych to podobno lepsze z zachodu) i nie widzę żadnej różnicy ani w spalaniu ani w osiągach.
-
.... da się żyć tylko że krócej :mad2:
-
Ja kupiłem swoją E61 520 (177) rocznik 2009 w styczniu tego roku. Przejechałem do dzisiaj 11 tys km. W tym czasie w ASO wymieniłem klocki, olej filtry, płyn hamulcowy (normalne rzeczy eksploatacyjne - wszystko zgodnie ze wskazaniami komputera). Moja ocena: 1. Wysoki komfort podróżowania 2. Intuicyjna obsługa i bardzo ułatwiające życie gadżety (np ciekawe funkcje tempomatu, HDD w radiu, szeroki zakres regulacji siedzeń, roletki, schowki, elektrycznie podnoszona klapa bagażnika, otwierana tylna szyba, okno dachowe, Xenony skrętne z doświetlaniem zakrętów itp) 3. Prestiż i elegancki wygląd 4. Bardzo dobry układ jezdny jednocześnie daje niezłe czucie drogi i dobre tłumienie na dziurach 5. Seryjne 177KM jest trochę rozczarowujące, bo masz BMW a przyspieszasz jak Peugeot, ale po chipie osiągi są już zbliżone do "trzylitrówki" i kierowca ma uśmiech od ucha do ucha. 6. Spalanie - na trasie południe-północ-południe Polski i przy niewielkim stopniu łamania przepisów (ograniczenie +10 / 20km/h) średnie spalanie 6,2l/100km co jak na auto tych gabarytów postrzegam jako bardzo małe. W mieście różnie bywa i głównie zależy od dynamiki jazdy i korków - raczej nie powinieneś przekroczyć 9l/100km 7. Serwis to największa wada samochodu - wszystko do E61 ( poza AmbiPur'em waniliowym :roll: ) jest droższe niż w samochodach budżetowej konkurencji. Nawet jak zdecydujesz się na stosowanie zamienników to licz się z cenami nieznacznie niższymi od oryginałów (więc w sumie nie warto stosować gów...a). No i ilość potencjalnych usterek trochę przeraża... 8 Cisza ! - jak przesiądziesz się z diesel'a innej marki będziesz zaskoczony wyciszeniem wnętrza. Generalnie wg mojej oceny E60/E61 to auto dla kierowcy, który chce jeździć "DOBRZE" ale "NIE TANIO". Ja zdecydowanie polecam ten model, a na dalszą przyszłość planuję wymianę na F11.
-
Sądziłem, że jak mam numerek błędu sczytany narzędziem diagnostycznym z OBD to mam diagnozę. To nie działa w systemie 1:1? że na każdą usterkę przypada 1 numerek i od razu wiadomo, które ustrojstwo trzeba wymienić? Czyli jestem w sytuacji, w której rzekomo kompetentni mechanicy skasowali przez tę swoją zabaweczkę błędy, a co za tym idzie teraz muszę ponownie jeździć miesiąc, dwa albo pół roku, aż znowu się się spierdzieli a potem dopiero szukać innych rzekomo fachowców, którzy przy użyciu innej zabaweczki "lepiej" odczytają kody błędów... Czyli skończy się jak zawsze - Bawaria Motors Katowice ASO.
-
Kody błędów mają podwójne nazewnictwo. Znalazłem stronę z kodami VAG http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-j.html Teraz szukam takiej samej listy dla BMW (zakładam, że nie jest identyczna). Jeśli jest uniwersalna to : 19839 = P3383 Fuel tank pressure (FTP) sensor (G400), Short to Plus 19631 = P3175 Exhaust bank 3 mixture adaptation range 3, lean limit not reached Bardzo proszę o pomoc kogoś kompetentnego, jestem laikiem w tym temacie i sam nie wiem co znalazłem w czeluściach internetu.
-
Dwukrotnie w odstępie miesiąca zdarzył mi się nieprzyjemny wypadek. W trakcie wyprzedzania (raczej dynamiczna jazda) nagle czuć szarpnięcie i pojawia się komunikat Check Engine - samochód zwalnia, aż do całkowitego zatrzymania, pedał gazu nie działa. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu brak błędów, można dalej jechać. W obu przypadkach odczytano te same kody błędów: 19839 19631 Mój mechanik nie potrafi odczytać co te kody oznaczają (bez komentarza :duh: ). Bardzo proszę o pomoc z zdiagnozowaniu usterki, bo taka awaria pojawiająca się w trakcie wykonywania manewru wyprzedzania jest dosyć niebezpieczna - auto zwalnia na lewym pasie a pod nogą zero mocy i trzeba się ratować ucieczką. Mój samochód do E61 520d 177KM z 2009r Z góry dziękuje za pomoc.
-
Nie, nie jestem pracownikiem Bawarii, nikogo tam nie znam, nie mam z tego żadnych profitów. Zwyczajnie dzielę się moimi doświadczeniami dla ogólnego dobra forumowiczów.
-
Polecam ASO Bawaria Motors Katowice. Tam właśnie serwisuję swoje auto i to z kilku powodów: 1. Ceny nie zabijają i podlegają negocjacji - często okazuję się, że po rabacie kupuję części oryginalne taniej niż w hurtowni 2. Szanują czas klienta - oddaję auto o umówionej godzinie i odbieram je punktualnie w wyznaczonym terminie 3. Szanują mój samochód - po spisaniu protokołu odbioru zabezpieczają autko i oddają po zakończeniu prac w niezmienionym stanie (tylko umyte) 4. Nie naciągają - racjonalnie podchodzą do zakresu napraw i okresów wymian części eksploatacyjnych. Jeśli coś nie wymaga bezwzględnej wymiany, to właściciel jest tylko informowany o zużyciu elementu i pouczony co i jak długo wytrzyma. 5. Umożliwiają użycie dobrej jakości zamienników 6. Miła i rzeczowa obsługa - w końcu to marka premium. Pracownicy kontaktują się z klientem na bieżąco przedstawiając warianty usług. 7. Darmowa ocena i ewentualna wycena wszystkich zgłaszanych usterek 8. Bonus w postaci łatwiejszej późniejszej odsprzedaży pojazdu serwisowanego w ASO Wcześniej miałem doświadczenia z różnymi warsztatami "u Pana Kazia" i zdecydowanie NIE polecam, gdyż zawsze było brudno, nieterminowo i wątpliwie co do zakresu wykonanych prac. Może "Kaziki" liczą sobie odrobinę taniej (bo na badziewnych zmiennikach i bez zachowania procedur i sztuki) , ale jak dla mnie nie warto. A jeśli jedynym kryterium wyboru serwisu jest dla kogoś cena to sugeruję zakup Fiata Pandy. Pozdrawiam BMW-Maniaków :cool2:
-
Filtry - jakiej marki godne polecenia?
SantaPL opublikował(a) temat w Eksploatacja, felgi, opony, oleje, paski
Na allegro dostępne są komplety filtrów dedykowanych zasadniczo 3 firm: KNECHT , MANN FILTER i BOSCH. Które filtry wybrać? Macie jakieś doświadczenia? -
Poszukuję warsztatu / mechanika do obsługi serwisowej mojego auta - E61 520d z 2009r. Jestem z Dąbrowy Górniczej. Znacie kogoś z mojej okolicy godnego zaufania i znającego się na rzeczy? Byłem tydzień temu w Bawaria Motors Katowice i jestem baaardzo zadowolony z obsługi, ale jak mi zaczęli wyliczać koszty napraw i serwisów, to musiałbym auto w rozliczeniu zostawić :mad2:
-
:cool2: Bogu dzięki, że wreszcie ktoś w tym temacie opisał fakty a nie domniemania i subiektywne odczucia :cool2:
-
Sam już nie wiem.... Poniżej artykuł z Motor'u. http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/news-prawdy-i-mity-z-forow,nId,765719
-
Przyciemnianie szyb
SantaPL odpowiedział(a) na slabykoxu temat w Blacharstwo i lakiernictwo, szyby, wygląd
Jeszcze swojej E61 nie ściemniałem. Na razie experymentowałem na samochodzie żony. Bardzo polecam firmę (woj śląskie) http://www.womarc.czeladz.pl/www/strony/folia.htm Wnioski: 1. Idealne wykonanie (jak w fabryce) 2. zajefajny efekt 3. Niski koszt (ok 350zł za cały tył) 4. Oryginalna marowa folia 5. Certyfikat 6. Mniej nagrzewajace się wnętrze -
Doczytałem sie na forum, że nowsze beemy CLI mogą nie mieć tych klapek. Kupiłem E61 2.0 D, produkcja 04.2009, manual. Mam te cholerne klapki czy nie ???