Skocz do zawartości

SantaPL

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O SantaPL

  • Urodziny 12.07.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 520d 177KM (218KM i 440Nm po wizycie w V-tech) 2009r
  • Lokalizacja
    Dąbrowa Górnicza
  • Zawód
    Driver

Osiągnięcia SantaPL

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Po otwarciu drzwi kierowcy na słupku jest naklejka z przewidzianymi przez producenta rozmiarami kół oraz właściwym ciśnieniem powietrza w oponach. A jak chcesz eksperymentować to poklikaj w http://www.opony.net/narzedzia/zamienniki-opon.html
  2. W zależności od typu dróg i tego jak głęboko wciskam gaz: - spokojna trasa <6l (5,4 przepisowo do Włoch i z powrotem 2,5 tys km przy pełnym obciążeniu auta) - autostrada 160-180 ok 8l - spokojnie po mieście 7-8l - zima i korki - >10l Tankuję w różnych miejscach różne "szmbo" ( w tych to podobno lepsze z zachodu) i nie widzę żadnej różnicy ani w spalaniu ani w osiągach.
  3. .... da się żyć tylko że krócej :mad2:
  4. Ja kupiłem swoją E61 520 (177) rocznik 2009 w styczniu tego roku. Przejechałem do dzisiaj 11 tys km. W tym czasie w ASO wymieniłem klocki, olej filtry, płyn hamulcowy (normalne rzeczy eksploatacyjne - wszystko zgodnie ze wskazaniami komputera). Moja ocena: 1. Wysoki komfort podróżowania 2. Intuicyjna obsługa i bardzo ułatwiające życie gadżety (np ciekawe funkcje tempomatu, HDD w radiu, szeroki zakres regulacji siedzeń, roletki, schowki, elektrycznie podnoszona klapa bagażnika, otwierana tylna szyba, okno dachowe, Xenony skrętne z doświetlaniem zakrętów itp) 3. Prestiż i elegancki wygląd 4. Bardzo dobry układ jezdny jednocześnie daje niezłe czucie drogi i dobre tłumienie na dziurach 5. Seryjne 177KM jest trochę rozczarowujące, bo masz BMW a przyspieszasz jak Peugeot, ale po chipie osiągi są już zbliżone do "trzylitrówki" i kierowca ma uśmiech od ucha do ucha. 6. Spalanie - na trasie południe-północ-południe Polski i przy niewielkim stopniu łamania przepisów (ograniczenie +10 / 20km/h) średnie spalanie 6,2l/100km co jak na auto tych gabarytów postrzegam jako bardzo małe. W mieście różnie bywa i głównie zależy od dynamiki jazdy i korków - raczej nie powinieneś przekroczyć 9l/100km 7. Serwis to największa wada samochodu - wszystko do E61 ( poza AmbiPur'em waniliowym :roll: ) jest droższe niż w samochodach budżetowej konkurencji. Nawet jak zdecydujesz się na stosowanie zamienników to licz się z cenami nieznacznie niższymi od oryginałów (więc w sumie nie warto stosować gów...a). No i ilość potencjalnych usterek trochę przeraża... 8 Cisza ! - jak przesiądziesz się z diesel'a innej marki będziesz zaskoczony wyciszeniem wnętrza. Generalnie wg mojej oceny E60/E61 to auto dla kierowcy, który chce jeździć "DOBRZE" ale "NIE TANIO". Ja zdecydowanie polecam ten model, a na dalszą przyszłość planuję wymianę na F11.
  5. SantaPL

    Awaria E61 520d

    Sądziłem, że jak mam numerek błędu sczytany narzędziem diagnostycznym z OBD to mam diagnozę. To nie działa w systemie 1:1? że na każdą usterkę przypada 1 numerek i od razu wiadomo, które ustrojstwo trzeba wymienić? Czyli jestem w sytuacji, w której rzekomo kompetentni mechanicy skasowali przez tę swoją zabaweczkę błędy, a co za tym idzie teraz muszę ponownie jeździć miesiąc, dwa albo pół roku, aż znowu się się spierdzieli a potem dopiero szukać innych rzekomo fachowców, którzy przy użyciu innej zabaweczki "lepiej" odczytają kody błędów... Czyli skończy się jak zawsze - Bawaria Motors Katowice ASO.
  6. SantaPL

    Awaria E61 520d

    Kody błędów mają podwójne nazewnictwo. Znalazłem stronę z kodami VAG http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-j.html Teraz szukam takiej samej listy dla BMW (zakładam, że nie jest identyczna). Jeśli jest uniwersalna to : 19839 = P3383 Fuel tank pressure (FTP) sensor (G400), Short to Plus 19631 = P3175 Exhaust bank 3 mixture adaptation range 3, lean limit not reached Bardzo proszę o pomoc kogoś kompetentnego, jestem laikiem w tym temacie i sam nie wiem co znalazłem w czeluściach internetu.
  7. SantaPL

    Awaria E61 520d

    Dwukrotnie w odstępie miesiąca zdarzył mi się nieprzyjemny wypadek. W trakcie wyprzedzania (raczej dynamiczna jazda) nagle czuć szarpnięcie i pojawia się komunikat Check Engine - samochód zwalnia, aż do całkowitego zatrzymania, pedał gazu nie działa. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu brak błędów, można dalej jechać. W obu przypadkach odczytano te same kody błędów: 19839 19631 Mój mechanik nie potrafi odczytać co te kody oznaczają (bez komentarza :duh: ). Bardzo proszę o pomoc z zdiagnozowaniu usterki, bo taka awaria pojawiająca się w trakcie wykonywania manewru wyprzedzania jest dosyć niebezpieczna - auto zwalnia na lewym pasie a pod nogą zero mocy i trzeba się ratować ucieczką. Mój samochód do E61 520d 177KM z 2009r Z góry dziękuje za pomoc.
  8. SantaPL

    Śląskie

    Nie, nie jestem pracownikiem Bawarii, nikogo tam nie znam, nie mam z tego żadnych profitów. Zwyczajnie dzielę się moimi doświadczeniami dla ogólnego dobra forumowiczów.
  9. SantaPL

    Śląskie

    Polecam ASO Bawaria Motors Katowice. Tam właśnie serwisuję swoje auto i to z kilku powodów: 1. Ceny nie zabijają i podlegają negocjacji - często okazuję się, że po rabacie kupuję części oryginalne taniej niż w hurtowni 2. Szanują czas klienta - oddaję auto o umówionej godzinie i odbieram je punktualnie w wyznaczonym terminie 3. Szanują mój samochód - po spisaniu protokołu odbioru zabezpieczają autko i oddają po zakończeniu prac w niezmienionym stanie (tylko umyte) 4. Nie naciągają - racjonalnie podchodzą do zakresu napraw i okresów wymian części eksploatacyjnych. Jeśli coś nie wymaga bezwzględnej wymiany, to właściciel jest tylko informowany o zużyciu elementu i pouczony co i jak długo wytrzyma. 5. Umożliwiają użycie dobrej jakości zamienników 6. Miła i rzeczowa obsługa - w końcu to marka premium. Pracownicy kontaktują się z klientem na bieżąco przedstawiając warianty usług. 7. Darmowa ocena i ewentualna wycena wszystkich zgłaszanych usterek 8. Bonus w postaci łatwiejszej późniejszej odsprzedaży pojazdu serwisowanego w ASO Wcześniej miałem doświadczenia z różnymi warsztatami "u Pana Kazia" i zdecydowanie NIE polecam, gdyż zawsze było brudno, nieterminowo i wątpliwie co do zakresu wykonanych prac. Może "Kaziki" liczą sobie odrobinę taniej (bo na badziewnych zmiennikach i bez zachowania procedur i sztuki) , ale jak dla mnie nie warto. A jeśli jedynym kryterium wyboru serwisu jest dla kogoś cena to sugeruję zakup Fiata Pandy. Pozdrawiam BMW-Maniaków :cool2:
  10. Na allegro dostępne są komplety filtrów dedykowanych zasadniczo 3 firm: KNECHT , MANN FILTER i BOSCH. Które filtry wybrać? Macie jakieś doświadczenia?
  11. SantaPL

    Śląskie

    Poszukuję warsztatu / mechanika do obsługi serwisowej mojego auta - E61 520d z 2009r. Jestem z Dąbrowy Górniczej. Znacie kogoś z mojej okolicy godnego zaufania i znającego się na rzeczy? Byłem tydzień temu w Bawaria Motors Katowice i jestem baaardzo zadowolony z obsługi, ale jak mi zaczęli wyliczać koszty napraw i serwisów, to musiałbym auto w rozliczeniu zostawić :mad2:
  12. SantaPL

    2.0d Kolektor ssący

    :cool2: Bogu dzięki, że wreszcie ktoś w tym temacie opisał fakty a nie domniemania i subiektywne odczucia :cool2:
  13. SantaPL

    2.0d Kolektor ssący

    Sam już nie wiem.... Poniżej artykuł z Motor'u. http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/news-prawdy-i-mity-z-forow,nId,765719
  14. Jeszcze swojej E61 nie ściemniałem. Na razie experymentowałem na samochodzie żony. Bardzo polecam firmę (woj śląskie) http://www.womarc.czeladz.pl/www/strony/folia.htm Wnioski: 1. Idealne wykonanie (jak w fabryce) 2. zajefajny efekt 3. Niski koszt (ok 350zł za cały tył) 4. Oryginalna marowa folia 5. Certyfikat 6. Mniej nagrzewajace się wnętrze
  15. SantaPL

    2.0d Kolektor ssący

    Doczytałem sie na forum, że nowsze beemy CLI mogą nie mieć tych klapek. Kupiłem E61 2.0 D, produkcja 04.2009, manual. Mam te cholerne klapki czy nie ???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.